Skocz do zawartości

Woda zacieka na membranie dachowej - czy to normalne?


Recommended Posts

Napisano

Witam, 10 dni temu ekipa przykleiła mi styropian, przy górnych krawędziach zacieka wodą. Dach dwuspadowy, lekki luz między styropianem a membraną, styropian klejony na klej na placki i kołkowany, budynek ogrzewany 1,5 roku zamieszkały. Woda skrapla się na membranie i krokwiach i spływa po ścianie. Proszę powiedzcie mi czy to normalne zjawisko czy coś jest nie tak? po tych kilku dniach jest tych skroplin mniej ale jeszcze są.

Napisano
22 minuty temu, Piotr Ziółkowski napisał:

Witam, 10 dni temu ekipa przykleiła mi styropian, przy górnych krawędziach zacieka wodą. Dach dwuspadowy, lekki luz między styropianem a membraną, styropian klejony na klej na placki i kołkowany, budynek ogrzewany 1,5 roku zamieszkały. Woda skrapla się na membranie i krokwiach i spływa po ścianie. Proszę powiedzcie mi czy to normalne zjawisko czy coś jest nie tak? po tych kilku dniach jest tych skroplin mniej ale jeszcze są.

To że woda skrapla sie i ścieka po membranie to zjawisko normalne i prawidłowe ale to że Ci zacieka to już wina fachowców którzy zapewne obcięli membranę za krótko przed warstwą ocieplenia.. Membrana powinna wychodzić poza końce dolne krokwi albo jak masz pas nadrynnowy powinna być wywinięta na niego. Najlepiej jakbyś mógł zrobić fotkę  tego elementu wtedy będzie wiadomo co jest źle wykonane.

Jaki to dach i czy masz podbitkę czy nadbitkę? Przy nadbitce  może być to że membrana zamiast by c wywinięta na nadbitkę została obcięta równo z nią i dlatego zacieka.

Napisano

Problem jest tylko z północną stroną. Strona południowa od razu równomiernie wyschła i nic się nie skraplało. To już trzy tygodnie od klejenia styropiamu. zdjęcia robiłem dziś i nadal coś tam się skrapla. Czy jest możliwe że klej jeszcze nie wysechł/odparował i to przez to?

20191215_131201.jpg

20191215_131206.jpg

20191215_131213.jpg

20191215_131219.jpg

20191215_131221.jpg

20191215_131234.jpg

Napisano

Z fotki widać jakby membrany nie było, wygląda jakby fachowcy ułożyli ja wzdłuż krokwi czyli pd góry/kalenicy po okap i tylko. Zrób jeszcze fotkę w środku przy ścianie szczytowej jak wygląda ta membrana gdzie są zacieki.

A w zasadzie to masz jakąś nadbitkę czy to zielone co widać pomiędzy krokwiami na zdjęciach to membrana?

Napisano

Membrana jest O.K. jest położona na całym pokryciu tak jak powinna. Dom w środku jest wykończony i ogrzewany drugi sezon. zacieki zaczęły się wtedy jak styropian został przyklejony. Drugi szczyt jest robiony identycznie (od południa) cały budynek praktycznie wysechł tylko ta strona mi się tak kisi. 

Napisano
51 minut temu, Piotr Ziółkowski napisał:

tylko ta strona mi się tak kisi.

Z fotki widać jedynie że zacieka a skąd? to trzeba by było być na miejscu. Jeżeli tamten szczyt od południa jest ok a ten zacieka  a był robiony tak jak twierdzisz tak samo  to było by dobrze a nie jest. Ten drugi szczyt co zacieka nie był robiony tak samo, musieli fachowcy coś sknocić nie ma siły. Masz dachówkę zakładkowa, jest ona na tyle nieszczelna że przy opadach deszczu wraz silnymi wiatrami woda jest wtłaczana pod dachówkę i gdy jest uszkodzona membrana (a obstawiam że jest)  na wysokości ocieplenia to masz odpowiedź skąd te zacieki.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
2 godziny temu, Mistrz Jan napisał:

I pewnie masz " komin " między ścianą a styro Jan

Oczywiście, że tak.

 

Dnia 13.12.2019 o 16:48, Piotr Ziółkowski napisał:

styropian klejony na klej na placki

 

To poważny błąd pod względem ruchu powietrza.

Również po względem bezpieczeństwa pożarowego - nie jestem pewien - ale chyba są chyba nawet jakieś przepisy z tym związane.

Napisano
3 godziny temu, Mistrz Jan napisał:

I pewnie masz " komin " między ścianą a styro Jan

Patrząc na fotki jakie zamieścił tu autor tematu komina nie widać.

Dnia 15.12.2019 o 18:21, Piotr Ziółkowski napisał:

Problem jest tylko z północną stroną. Strona południowa od razu równomiernie wyschła i nic się nie skraplało. To już trzy tygodnie od klejenia styropiamu. zdjęcia robiłem dziś i nadal coś tam się skrapla. Czy jest możliwe że klej jeszcze nie wysechł/odparował i to przez to?

20191215_131201.jpg

 

 

 

 

20191215_131234.jpg

 

  • 4 lata temu...
Napisano

Witam.Ogarnales temat? Mam ten sam problem. Zacieki przy krokwiach i mokre plamy na elewacji. Masz jakieś rozwiązania? Nie są to miejsca gdzie były kołki od steropianu. 

IMG_20240113_150114.jpg

IMG_20240113_150212.jpg

IMG_20240113_150234.jpg

  • 1 rok temu...
Napisano

@Michal85 znalazłeś odpowiedź? Albo rozwiązanie? Mi po ociepleniu też wyszły takie kropki co prawda tylko dwie ale jednak. Zrobiłem w tych miejscach otwór i było mokro aż do ściany (chociaż budynek ogrzewany). 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...