Skocz do zawartości

Woda zacieka na membranie dachowej - czy to normalne?


Recommended Posts

Napisano

Witam, 10 dni temu ekipa przykleiła mi styropian, przy górnych krawędziach zacieka wodą. Dach dwuspadowy, lekki luz między styropianem a membraną, styropian klejony na klej na placki i kołkowany, budynek ogrzewany 1,5 roku zamieszkały. Woda skrapla się na membranie i krokwiach i spływa po ścianie. Proszę powiedzcie mi czy to normalne zjawisko czy coś jest nie tak? po tych kilku dniach jest tych skroplin mniej ale jeszcze są.

Napisano
22 minuty temu, Piotr Ziółkowski napisał:

Witam, 10 dni temu ekipa przykleiła mi styropian, przy górnych krawędziach zacieka wodą. Dach dwuspadowy, lekki luz między styropianem a membraną, styropian klejony na klej na placki i kołkowany, budynek ogrzewany 1,5 roku zamieszkały. Woda skrapla się na membranie i krokwiach i spływa po ścianie. Proszę powiedzcie mi czy to normalne zjawisko czy coś jest nie tak? po tych kilku dniach jest tych skroplin mniej ale jeszcze są.

To że woda skrapla sie i ścieka po membranie to zjawisko normalne i prawidłowe ale to że Ci zacieka to już wina fachowców którzy zapewne obcięli membranę za krótko przed warstwą ocieplenia.. Membrana powinna wychodzić poza końce dolne krokwi albo jak masz pas nadrynnowy powinna być wywinięta na niego. Najlepiej jakbyś mógł zrobić fotkę  tego elementu wtedy będzie wiadomo co jest źle wykonane.

Jaki to dach i czy masz podbitkę czy nadbitkę? Przy nadbitce  może być to że membrana zamiast by c wywinięta na nadbitkę została obcięta równo z nią i dlatego zacieka.

Napisano

Problem jest tylko z północną stroną. Strona południowa od razu równomiernie wyschła i nic się nie skraplało. To już trzy tygodnie od klejenia styropiamu. zdjęcia robiłem dziś i nadal coś tam się skrapla. Czy jest możliwe że klej jeszcze nie wysechł/odparował i to przez to?

20191215_131201.jpg

20191215_131206.jpg

20191215_131213.jpg

20191215_131219.jpg

20191215_131221.jpg

20191215_131234.jpg

Napisano

Z fotki widać jakby membrany nie było, wygląda jakby fachowcy ułożyli ja wzdłuż krokwi czyli pd góry/kalenicy po okap i tylko. Zrób jeszcze fotkę w środku przy ścianie szczytowej jak wygląda ta membrana gdzie są zacieki.

A w zasadzie to masz jakąś nadbitkę czy to zielone co widać pomiędzy krokwiami na zdjęciach to membrana?

Napisano

Membrana jest O.K. jest położona na całym pokryciu tak jak powinna. Dom w środku jest wykończony i ogrzewany drugi sezon. zacieki zaczęły się wtedy jak styropian został przyklejony. Drugi szczyt jest robiony identycznie (od południa) cały budynek praktycznie wysechł tylko ta strona mi się tak kisi. 

Napisano
51 minut temu, Piotr Ziółkowski napisał:

tylko ta strona mi się tak kisi.

Z fotki widać jedynie że zacieka a skąd? to trzeba by było być na miejscu. Jeżeli tamten szczyt od południa jest ok a ten zacieka  a był robiony tak jak twierdzisz tak samo  to było by dobrze a nie jest. Ten drugi szczyt co zacieka nie był robiony tak samo, musieli fachowcy coś sknocić nie ma siły. Masz dachówkę zakładkowa, jest ona na tyle nieszczelna że przy opadach deszczu wraz silnymi wiatrami woda jest wtłaczana pod dachówkę i gdy jest uszkodzona membrana (a obstawiam że jest)  na wysokości ocieplenia to masz odpowiedź skąd te zacieki.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
2 godziny temu, Mistrz Jan napisał:

I pewnie masz " komin " między ścianą a styro Jan

Oczywiście, że tak.

 

Dnia 13.12.2019 o 16:48, Piotr Ziółkowski napisał:

styropian klejony na klej na placki

 

To poważny błąd pod względem ruchu powietrza.

Również po względem bezpieczeństwa pożarowego - nie jestem pewien - ale chyba są chyba nawet jakieś przepisy z tym związane.

Napisano
3 godziny temu, Mistrz Jan napisał:

I pewnie masz " komin " między ścianą a styro Jan

Patrząc na fotki jakie zamieścił tu autor tematu komina nie widać.

Dnia 15.12.2019 o 18:21, Piotr Ziółkowski napisał:

Problem jest tylko z północną stroną. Strona południowa od razu równomiernie wyschła i nic się nie skraplało. To już trzy tygodnie od klejenia styropiamu. zdjęcia robiłem dziś i nadal coś tam się skrapla. Czy jest możliwe że klej jeszcze nie wysechł/odparował i to przez to?

20191215_131201.jpg

 

 

 

 

20191215_131234.jpg

 

  • 4 lata temu...
Napisano

Witam.Ogarnales temat? Mam ten sam problem. Zacieki przy krokwiach i mokre plamy na elewacji. Masz jakieś rozwiązania? Nie są to miejsca gdzie były kołki od steropianu. 

IMG_20240113_150114.jpg

IMG_20240113_150212.jpg

IMG_20240113_150234.jpg

  • 1 rok temu...
Napisano

@Michal85 znalazłeś odpowiedź? Albo rozwiązanie? Mi po ociepleniu też wyszły takie kropki co prawda tylko dwie ale jednak. Zrobiłem w tych miejscach otwór i było mokro aż do ściany (chociaż budynek ogrzewany). 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...