Skocz do zawartości

Posadzka na stopie Kleina


Recommended Posts

Dzień dobry,

 

Mam do Państwa pytanie dotyczące wykonania posadzki na stropie Kleina. Remontuję pokój o wymiarach około 3,5 m na 3,5 m. Aktualna podłoga była z desek układanych na legarach drewnianych. Strop między parterem a piętrem. Wykonany w technologi Klein typu półciężki z modyfikacjami - zamiast dwuteownika jest szyna kolejowa, prętów między rzędami cegieł nigdy nie widziałem zakładam że są. Aktualnie posadzka jest o 4 cm wyżej niż w reszcie pomieszczeń (chciałbym zgubić te 4 cm). Plan jest taki:

1. Usunąć starą podłogę (deski i legary drewniane),

2. Miejsce między dwuteownikami (szynami) wypełnić keramzytem ewentualnie keramzytem zmieszanym z cementem na równo z szynami (zastanawiam się nad ułożeniem w to siatki stalowej o oczkach 10 cm),

3. Na szyny przykleić warstwę gumy albo filcu w celu izolacji akustycznej (nie ma miejsca na wełnę albo styropian :/ ),

3. Na całość ułożyć płyty suchego jastrychu (płyty gipsowo włóknowe np. Farmaleca)

4. Na to podkład (korek lub pianka) i deski albo panele.

 

Proszę o pomoc i zweryfikowanie czy mój plan jest dobry a może coś zmienić?

 

20191202_185715.thumb.jpg.76a17301ce0c86b15c6d4d36d19ed77c.jpg

20191202_194120.jpg

Link do komentarza
15 minut temu, RobertD napisał:

 1. Usunąć starą podłogę (deski i legary drewniane),

2. Miejsce między dwuteownikami (szynami) wypełnić keramzytem ewentualnie keramzytem zmieszanym z cementem na równo z szynami (zastanawiam się nad ułożeniem w to siatki stalowej o oczkach 10 cm),

 

Widziałem kiedyś taki układ, gdzie w celu podniesienia podłogi wysypano wywrotkę keramzytu na chudziak, która została wykończona warstwą ok. 10 cm keramzytu zmieszanego z zaprawą betonową. Nie było to najszczęśliwsze, bo ze względu na grubą, pierwszą warstwę keramzytu, powierzchnia warstwy wierzchniej uginała się nawet przy chodzeniu. Granulki keramzytu "rozchodziły się" gdzieś w głębi. Mniejsza warstwa samego keramzytu, albo wzmocnienie wierzchu jakąś warstwą samej zaprawy betonowej (a tym bardziej wzmocnionej siatką)  pozwoliłaby tego uniknąć. 

Link do komentarza

Dzień dobry,

 

układ warstw w stropie Kleina znajdzie Pan na stronie: https://leca.pl/rozwiazania/strop-kleina-wersja-podstawowa/

Generalnie wypełnienie keramzytem, na to szpryc cementowy (aby ustabilizować keramzyt) lub rzadki beton z worka (np. webermix beton B30) potem grunt (weber.prim start lub weber PRIMO) i na to jastrych cementowy - np. weber.floor 1000, weber.floor RAPID lub weber EXPRESS.

 

Pozdrawiamy i zachęcamy do kontaktu.

Link do komentarza

Dziękuję za odpowiedzi. 

Dnia 3.12.2019 o 13:07, Eksperci Weber napisał:

Dzień dobry,

 

układ warstw w stropie Kleina znajdzie Pan na stronie: https://leca.pl/rozwiazania/strop-kleina-wersja-podstawowa/

Generalnie wypełnienie keramzytem, na to szpryc cementowy (aby ustabilizować keramzyt) lub rzadki beton z worka (np. webermix beton B30) potem grunt (weber.prim start lub weber PRIMO) i na to jastrych cementowy - np. weber.floor 1000, weber.floor RAPID lub weber EXPRESS.

 

Pozdrawiamy i zachęcamy do kontaktu.

Czy warstwa foli paroizolacyjnej (pod keramzyt) jest konieczna? (strop jest między ogrzewanym parterem a piętrem)

Czy nie lepiej wykonać lekki beton (z keramzytem) i w to zatopić dodatkowo siatkę stalową (tylko pomiędzy legarami i cegłami układanymi pionowo)? ponieważ obawiam się stabilności takiego podłoża w której nie będzie warstwy izolacyjnej (styropian lub wełna) pomiędzy keramzytem a płytami suchego jastrychu.

 

Prośba o doradzenie jeszcze w kwestii wykonania lekkiego betonu z keramzytem i zbrojeniem z siatki stalowej.

 

Planuję wykonać lekki beton między stalowymi legarami i cegłami pionowymi. Czy zatopienie siatki tylko między legarami i pionowymi cegłami od stropu ma jakiś sens?

Jak przygotować lekki beton z keramzytu (jakie proporcje), jaki czas schnięcia?

 

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Link do komentarza

Pamiętam, że prawie 30 lat temu na praktykach zalewaliśmy Kleina z keramzytowym wypełnieniem (cegły na sztorc to odmiana ciężkiej płyty między legarami stalowymi). Nie było tam siatki :) Bez sensu. Poza tym siatka to dodatkowe zbrojenie nadlewki betonowej, którą stosuje się na przebicie w w szczególnych przypadkach. Mówię o stropie żebrowym a nie o płycie zbrojonej. Klein to strop żebrowy a płyta ceglana była pierwotnie "przeplatana" bednarką. U Ciebie ta siatka mija się z celem.

Receptura na lekki beton z keramzytem

https://leca.pl/sites/default/files/05-rozwiazania/betony lekkie/Receptura przygotowania lekkiego betonu.pdf

 

Pozdrawiam

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
    • Witam Jaki tani kocioł jednofunkcyjny kondensacyjny polecacie do ogrzewania podłogowego domu 180m2?   Dom jest parterowy i posiada dwa rozdzielacze, jeden 10 pętli grzewczych a drugi na poddaszu 9 pętli.       
    • Chodzi o ogrodzenie tuż przy domu sąsiada ponieważ teraz jest wjazd (ten prostokąt pomarańczowy ) który ma tylko jedną ścianę z lewej strony i brama która jest bliżej mojego domu a ta L'ka przy domu sąsiada i drodze miałaby być wykończeniem ogrodzenia, rzecz w tym, że nie wiem czy mogę postawić płot tuż pod oknami sąsiada.  Docelowo przeniesiona brama przy ulicy co będzie zgodne z prawem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...