Skocz do zawartości

Problem z krzywą grzewczą


kamien13

Recommended Posts

Witam wszystkich, 

Posiadam kocioł gazowy kondensacyjny o mocy 24kw Junkers Cerapur. Dom jest podzielony na dwa obiegi grzewcze :

Parter to obieg grzewczy nr 1

1 piętro to obieg grzewczy nr 2.

Na parterze znajduje się moduł CW400, a na piętrze nie znajduje się ani moduł ani regulator pokojowy (serwisant stwierdził, że Góra domu będzie się grzać po krzywej grzewczej i czujnik temperatury na górze jest nie potrzebny). Z tym, że przy dobrze działającym ogrzewaniu na dole, gdzie znajduje się moduł, na górze mimo zadanej temperatury 18 stopni, grzeje od 24-29,mimo dwukrotnie zmniejszanej krzywej grzewczej. Mi się wydaje, że na piętrze powinien być regulator pokojowy, który odcinał by zasilanie po uzyskaniu zadanej temperatury. 

Proszę o waszą pomoc co wy o tym myślicie? 

Link do komentarza

Chyba, że ma

4 godziny temu, kamien13 napisał:

Witam wszystkich, 

Posiadam kocioł gazowy kondensacyjny o mocy 24kw Junkers Cerapur. Dom jest podzielony na dwa obiegi grzewcze :

Parter to obieg grzewczy nr 1

1 piętro to obieg grzewczy nr 2.

Na parterze znajduje się moduł CW400, a na piętrze nie znajduje się ani moduł ani regulator pokojowy (serwisant stwierdził, że Góra domu będzie się grzać po krzywej grzewczej i czujnik temperatury na górze jest nie potrzebny). Z tym, że przy dobrze działającym ogrzewaniu na dole, gdzie znajduje się moduł, na górze mimo zadanej temperatury 18 stopni, grzeje od 24-29,mimo dwukrotnie zmniejszanej krzywej grzewczej. Mi się wydaje, że na piętrze powinien być regulator pokojowy, który odcinał by zasilanie po uzyskaniu zadanej temperatury. 

Proszę o waszą pomoc co wy o tym myślicie? 

Dokładnie tak. Po co ma grzać, skoro już jest ciepło. To tak jakby czekać aż 2 piętro się od parteru nagrzeje. Może kiedyś :)

Link do komentarza

Mój serwisant upiera się, aby kontynuować zmniejszanie temperatrury początkowej i końcowej w krzywej grzewczej. Teraz powiedział żeby zmniejszyć z puntu początkowego z 30 na 25, a w punkcie końcowym z 35 na 30. Max temperatura zasilania cały czas ma zostać 48 stopni.

I powiedział, że trzeba zmniejszać krzywą grzewczą aż będzie to dobrze działać....

Link do komentarza
2 godziny temu, uroboros napisał:

Czy możesz opisać działania, w wyniku których to się okazało?

Tak dla innych... co powinni sprawdzać...

Mam 2 obiegi grzewcze. 1 obieg działał i był zamykany siłownikiem po uzyskaniu temperatury, a drugi nie działał i nie zamykał. 

Jak sprawdziłem czy siłownik jest niesprawny?
Zamieniłem ten siłownik z 1 obiegu na drugi, przy tym zmieniając kostki w sterownikach.

Po zamianie siłownik zamknął od razu obieg drugi.

Dzięki temu wiedziałem, że siłownik od obiegu grzewczego nr 2 jest niesprawny, dostaje sygnał, aby zamknąć lecz nie reaguje.

 

Jeżeli coś jest nie jasne to proszę pytać :)

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...