Skocz do zawartości

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego


usiek

Recommended Posts

Napisano

Ja tam lubię przy prądzie grzebać :)

 

Jeszcze wylot? Wyloty chyba nie potrzebuje bo na górze mam kilka dachówek innego kształtu... nie wiem jak one się fachowo nazywają ale robią niby jako wentylacyjne.

 

Jak będę przy kompie to poszperam trochę o tych obróbkach siatki i całej szczeliny.

Napisano

Nie wiem gdzie zapytać o takie rzeczy....

Można tu wstawiać linki do allegro i YouTube?

 

Bo mi kiedyś posta usunięto a nie wiem z jakiego powodu bo były oba w/w linki :)

Napisano
27 minut temu, usiek napisał:

Nie wiem gdzie zapytać o takie rzeczy....

Można tu wstawiać linki do allegro i YouTube?

 

Bo mi kiedyś posta usunięto a nie wiem z jakiego powodu bo były oba w/w linki :)

Nie ma pojęcia dlaczego jednym kasuje sie linki a innym nie. Pisałem już kiedyś o tym, albo wszyscy albo nikt. Tym bardziej że inni wklejają linki do prywatnych stron jak np blogi czy kanały na YT i nie są one kasowane.

Wklejaj zobaczymy o co chodzi.

Napisano

W sumie to niewiele mam nowego do powiedzenia. Wczoraj napierdzielałem piasek taczką spod drzwi po tynkarzach i posadzkarzach. 1/3 kupy przewieziona. Przyciąłem OSB do mojego noża do styropianu ale jeszcze kilka poprawek wprowadzić trzeba...

 

W tygodniu dorwałem Tinka i zdobyłem fotki jak on tą szczelinę u siebie zrobił. No profesjonalna robota :) U siebie bym chciał wykorzystać tą siatkę aluminiową albo jakaś siatkę na moskitiery.

Ale dzisiaj oglądałem to i już chciałem pytać, że ten nie ma szczeliny. Ale w międzyczasie w komentarzach doczytałem, że to dach bez deskowania ale nawet mimo to powinna być tam szczelina...

 

Napisano
26 minut temu, usiek napisał:

Przyciąłem OSB do mojego noża do styropianu ale jeszcze kilka poprawek wprowadzić trzeba...

C o do poprawek to poleciłbym Ci kupić dwie prowadnice od mebli/szuflad łozyskowanych, przymocować je pionowo do jakiegoś stojaka pod kątem 90 stopni do podłoża i do nich podpiąć drut/nóż. Podnosisz prowadnice, przykładasz nóż i włączasz zasilanie a nóż pod swoim ciężarem sam przecina styropian idealnie pionowo.

image;s=644x461

Jeżeli chciałbyś przeciąć styropian wzdłuż na żądana grubość to wystarczy jak zablokujesz prowadnice na danej wysokości i przesuwając blok styropianu poziomo przecinasz go idealne na żądana grubość.

Jszcze dodam że sprężynka od długopisu jest stanowczo za słaba do uciągnięcia drutu grzejnego.

Napisano (edytowany)

Mam chyba identyczne prowadnice co pokazujesz. Były z takim "spowalniaczem" ale go wywaliłem. Też stwierdziłem, że sprężynki z długopisu są za słabe... :)

Pisząc małe poprawki mam na myśli zamocować o 1cm niżej drut, skorygować kątownik do którego przykręcona prowadnica i ogólnie stabilniej skręcić prowadnice z kątownikami...

 

Ale mam większy problem... bo już się prawie przekonałem do tej szczeliny wentylacyjnej. Naczytałem się i naoglądałem teraz o szczelinie wylotowej w kalenicy. Że tylko ta na dole nie wystarczy. Ja tam do góry nie mam zamiaru niczego ruszać, wyżynać ani wyrębywać :) Czy kilka dachówek wentylacyjnym poniżej kalenicy wystarczy? Bo jeśli nie to nie ma sensu robić szczeliny na dole tylko lecieć bez szczelin...

 

 

Screenshot_20191208-215815.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
4 minuty temu, usiek napisał:

Ale mam większy problem... bo już się prawie przekonałem do tej szczeliny wentylacyjnej. Naczytałem się i naoglądałem teraz o szczelinie wylotowej w kalenicy. Że tylko ta na dole nie wystarczy. Ja tam do góry nie mam zamiaru niczego ruszać, wyżynać ani wyrębywać :) Czy kilka dachówek wentylacyjnym poniżej kalenicy wystarczy? Bo jeśli nie to nie ma sensu robić szczeliny na dole tylko lecieć bez szczelin...

Do wentylacji połaci dachowej wystarczy w pobliżu kalenicy poniżej gąsiorów zamontować dachówki wentylacyjne.

Otwarta kalenica natomiast jest potrzebna  do wentylacji między ociepleniem a deskowaniem, ale jeżeli masz stryszek powyżej poddasza użytkowego nieocieplony to on będzie robił za otwartą kalenicę, można dać jeszcze kratki wentylacyjne w szczytach.

Zresztą jak poczytałeś jak ma Tinek zrobione to chyba wiesz  o co chodzi z ta szczeliną. To jest taka rzecz bez której skutki jej braku mogą pojawić się po kilku latach, a wtedy koszt naprawy będzie o wiele większy aniżeli wykonanie jej teraz na tym etapie.

Napisano

No właśnie stryszek nad poddaszem myślałem, że też będzie ocieplany prędzej czy później...

 

U mnie w ogóle są 2 takie stryszki. Gdzieś chyba w pierwszych postach dałem fotkę domu.

Chce na początek zacząć walkę z tym mniejszym i zobaczyć czy wogole dam radę :)

Ten mógłby być nie ocieplany. Do tej części wtedy już nigdy nie byłoby dostępu bo jest tak mały, że chyba nie ma sensu montować schodów żeby go zagospodarować. Żeby się tam dostać "z boku" też nie bardzo jest jak bo wywalając cegły i tak idzie tam potężny wieniec...

 

Nikomu nie dam tej kalenicy otwierać a mój cieśla dekarz powiedziałby, że jestem popier... gdybym mu to kazał teraz robić :)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

a2970079a262e096.jpg

 

5388c213a93f1f93.jpg

 

c0d27b7a84eeff01.jpg

 

Skończyłem dzisiaj mój nóż do styropianu i troszkę na próbę porzeźbiłem....

Ale mam wrażenie, że zbyt sobie utrudniam. Wycinam bloczek wg szablonu z kartonu (leży na podłodze na fotce) i żeby go umieścić na swoim miejscu muszę go pociąć na 4 kawałki. Później musiałbym to kleić przy wkladaniu kolejnych części.... Co Wy o tym sądzicie?

 

Co do szczeliny to chyba jej robił nie będę. Popytalem jeszcze 2-3 innych majstrów i żaden jej nie robi a nawet nigdzie nie widział. Jeden tylko powiedział, że ma to sens co mu mówię o tej szczelinie ale on jeszcze takiej nie robił...

Napisano (edytowany)
7 minut temu, usiek napisał:

Wycinam bloczek wg szablonu z kartonu (leży na podłodze na fotce) i żeby go umieścić na swoim miejscu muszę go pociąć na 4 kawałki. Później musiałbym to kleić przy wkladaniu kolejnych części.... Co Wy o tym sądzicie?

 

Ja sądzę, że jeśli chcesz minimalizować odpady, to tak właśnie trzeba robić. Bo jak inaczej?

PS. Jeśli chcesz kleić styropian, to nigdy klejem zawierającym węglowodory, nie wolno na przykład stosować butaprenu!!! Węglowodory "gaszą" styropian, on po czasie zwyczajnie znika!

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano

Czym to kleić miałem też pytać ale skoro już temat poruszany to czym to kleić? Myślałem, że jakaś pianką niskoprężną. I od razu pouszczelniał bym po bokach bo tak na wcisk to tego nie podocinam.

 

Po 3 godzinach mam dosyć... prawie tam zamarzłem :)

Napisano
5 minut temu, usiek napisał:

  czym to kleić? Myślałem, że jakaś pianką niskoprężną. I od razu pouszczelniał bym po bokach bo tak na wcisk to tego nie podocinam. 

Przyznam, że jest to problem i wiem, że na przykład firmy produkujące płyty warstwowe z rdzeniem styropianowym niechętnie chwalą się jak i czym uszczelniają poszczególne segmenty takich płyt. Miałem kiedyś epizod współpracy z taką firmą, ale nie udało mi się poznać tych sekretów, chociaż się starałem.

Najlepiej zrobić jakieś doświadczenia. Jeśli pianka, to proponowałbym piankę pistoletową. 

Napisano

9c13771d770e7a99.jpg

 

994b768eca57c521.jpg

 

00e868200b31bc5c.jpg

 

Mam też duży problem z decyzją. To są fotki z pomieszczenia, które mam zamiar ocieplać. To jest taka obniżona część domu nad garażem gdzie będzie sypialnia. Szerokość 3.70m.

Czy ocieplać nad jętkami? 

Nie wiem czy fotki oddawają jak mało tam jest miejsca. I chyba muszę to zamknąć raz na zawsze? Od dołu nie planuje tam wyłazu bo tam z 80cm wysokości będzie. Z boku też się nie dostanę bo tam porządny wieniec idzie. Po wykuciu cegieł można by tam ewentualnie tylko wpełznąć..

Napisano
4 godziny temu, usiek napisał:

Czy ocieplać nad jętkami? 

Ja nie widzę sensu aby układać ocieplenie powyżej jętek.

 Ułożyłbym 15-18 cm ocieplenie wzdłuż jętek i wcisnął wełnę między lukę jaką masz między dwoma jętkami i po zrobieniu stelaża na sufit (wystarczy jak bo obniżysz o 5-10 cm w zależności od wysokości jaka uzyskasz po przykręceniu płyt rg) w poprzek jętek dałbym 5 - 10 cm wełny.

Z góry musiałbyś czymś wełnę przykryć np cienką płyta osb albo deskami aby nic tam ci nie wlazło w ocieplenie.

Napisano

Między jętki czy tam kleszcze, bo nie wiem która nazwa poprawna, chcę dac 15cm tak jak między krokwie. I pod jętkami drugą warstwa 10cm.

Napisano
3 minuty temu, usiek napisał:

Między jętki czy tam kleszcze, bo nie wiem która nazwa poprawna, chcę dac 15cm tak jak między krokwie. I pod jętkami drugą warstwa 10cm.

Napisałem jętki bo tak Ty je nazwałeś a tak naprawdę to są kleszcze :) 

Uważam że 15 i 10 cm tak jak piszesz będzie ok.

Napisano

Czyli 37m2 wełny 15cm i 10cm... to już mam ustalone.

 

A przy okazji.... w drugiej, pozostałej części domu, gdzie będzie wyłaz na strych, powyżej jętek w przyszłości ocieplać?

Napisano
29 minut temu, usiek napisał:

 

 

A przy okazji.... w drugiej, pozostałej części domu, gdzie będzie wyłaz na strych, powyżej jętek w przyszłości ocieplać?

Dla ścisłości, kleszcze :) Też nie widzę powodu aby ocieplenie układać powyżej kleszczy, ułóż ocieplenie tak jak w tamtej części domu czyli w kleszczach i poprzek nich 15 i 10 cm. 

Napisano

a2970079a262e096.jpg

 

Kurde, jak ja to tak na zewnątrz zostawię to mi to ptaki zjedzą albo wydziobają i gniazda w styro zrobią...

Jakieś pomysły co z tym zrobić?

Napisano
3 minuty temu, usiek napisał:

Kurde, jak ja to tak na zewnątrz zostawię to mi to ptaki zjedzą albo wydziobają i gniazda w styro zrobią...

Jakieś pomysły co z tym zrobić?

Z tego  co widzę to będziesz ocieplał dom na zewnątrz wiec nie widzę problemu. Gdybyś chciał ocieplać w niewiadomej przyszłości :)  to wystarczy jak ten styropian zaciągniesz samym  klejem aby zabezpieczyć przed ptaszkami.

Napisano (edytowany)

No właśnie będzie w niewiadomej przyszłości.... :)

 

Ja już te siatki oglądałem na allegro jak się nad szczeliną zastanawiałem. Np siatki na moskitiery.

Ale jak mam się pierdzielić z siatką to i szczelina wypadało by zrobić.

Pierwsze co pomyślałem to właśnie o zaciągnięciu klejem. Nawet można by siatkę dać bo mam całą rolkę i tak do wieńca albo do połowy wieńca zaciągnąć klejem.

A wcześniej wkleić 1cm styropianu od samej góry aż do murłaty żeby dojść do wieńca i zniwelować ten 1cm uskoku który jest..

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano

Z tego co pamiętam to szczeliny wentylacyjnej połaci dachowej nie robisz więc siatka niepotrzebna.

Więc jeżeli termin ocieplenia domu nie znany to zaciągnij całość od zewnątrz klejem. Siatki bym nie dawał bo nie widzę sensu, chodzi tylko o zabezpieczenie przed szkodnikami, a sam klej uważam że wystarczy w zupełności. 

Napisano (edytowany)

No i tak chyba zrobię.

Dzięki.

A klej do styropianu czy do siatki? Bo skoro są jedne i drugie to jakaś różnica między nimi jest... :)

 

Mam worek Styrlep 220, zaprawa klejąco zbrojąca do styropianu. Zostało z tego nieskończonego "malowania" ciepłych parapetów :)

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
29 minut temu, usiek napisał:

A klej do styropianu czy do siatki? Bo skoro są jedne i drugie to jakaś różnica między nimi jest... :)

Klej  na zewnątrz pod siatkę.

31 minut temu, usiek napisał:

Mam worek Styrlep 220, zaprawa klejąco zbrojąca do styropianu.

Nada się jak najbardziej :) 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Takie szybkie pytanie:

Ursa Platinum DF32 vs. Climowool DF33.

Przy 40m2 warto chyba dopłacić 300zl do tej Ursy DF32?

Szukałem Ursy i jak już znalazłem i wszystko dogadałem to mi inny gościu wyjeżdża z tym Climowool bo będzie taniej

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
3 godziny temu, usiek napisał:

Takie szybkie pytanie:

Ursa Platinum DF32 vs. Climowool DF33.

Przy 40m2 warto chyba dopłacić 300zl do tej Ursy DF32?

Szukałem Ursy i jak już znalazłem i wszystko dogadałem to mi inny gościu wyjeżdża z tym Climowool bo będzie taniej

W zasadzie to jedno i to samo 0,001 to żadna różnica a z drugiej strony 300 zł to tez nie wielka suma aby się zastanawiać a z trzeciej strony to jedna i druga firma ma dobra renomę na rynku z tym że Climowool rozpowszechnił się na naszym rynku od kilku lat.

Tak więc która byś nie wybrał to będzie dobrze.

Chyba rozwiałem Twoje wątpliwości :) 

Napisano

Robię zaraz przelew na Urse :)

Ale jakby tak patrzeć to 0.003 to też nie dużo, a ponoć DF35 już jest inna, gorzej się ja5 układa, bardziej wiotka jest.

 

Ps. Urse muszę zamawiać z Warszawy (400km) bo tu u mnie ciężko ją dostać, a tam gdzie mi znajomy dekarz znalazł była o 800zl droższa niż z transportem z Warszawy.

Jak mu powiedziałem za ile znalazłem to mówi, że on by się chyba nie zastanawiał tylko brał Urse DF32

Gość mhtyl
Napisano
18 godzin temu, usiek napisał:

a ponoć DF35 już jest inna, gorzej się ja5 układa, bardziej wiotka jest.

Wełna z rolki podobna jedna do drugiej, jedna mniej druga bardziej wiotka jak to nazwałeś ale z układanie nie powinno być problemu bo układasz/rozwijasz z rolki.

18 godzin temu, usiek napisał:

Ps. Urse muszę zamawiać z Warszawy (400km) bo tu u mnie ciężko ją dostać, a tam gdzie mi znajomy dekarz znalazł była o 800zl droższa niż z transportem z Warszawy.

Jak mu powiedziałem za ile znalazłem to mówi, że on by się chyba nie zastanawiał tylko brał Urse DF32

Bo tak to jest z cenami, jedne sprzedawca zadowoli się małą marżą ale za nadrabia dużą ilością sprzedanego towaru a drugi musi mieć marże jak z Pewexu i towar mu nie schodzi. Większość mądrych inwestorów szuka i pyta po to aby nie przepłacać a każda złotówka zaoszczędzona na jednym zostanie wydana na drugi towar.

Napisano (edytowany)

W sobotę pojechałem kupić coś do włożenia między cegły a murlatę... jakieś ocieplenie 2-3cm. Ale gość mówi, że ma tylko taką watę szklaną co się wokół komina dają i może tym spróbuję. Teraz się zastanawiam czy to się tam nada...

67a7aa0187ffbb1d.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano

Między murłatę a cegły nadal by sie styropian ale i ta wełna sprasowana tez będzie dobra, może nawet lepsza niż styropian bo wciśniesz ja nawet w trudno dostępne miejsca wypełniając całość szczelnie. Do docinania użyj ostrego noża.

Napisano

Aaa... to wełna, myślałem, że jakaś wata szklana :)

 

Sprężynki od długopisu w nożu termicznym są do dupy a nie mam skąd wziąć innych. W motoryzacyjnym mają ale jakieś do hamulcy. Opracowałem metodę cięcia styropianu nie na 4 tylko 2 części, ale wogole wycięcie równo tego bloku wg szablonu wcale nie jest taki proste :)

 

Czy pianka montażowa niskoprężną może służyć jako izolacja? Bo w miejscach np pod krokwiami cegły niektóre za bardzo się murarzom kruszyły i spore dziury tam będą...

Napisano
15 minut temu, usiek napisał:

Czy pianka montażowa niskoprężną może służyć jako izolacja? Bo w miejscach np pod krokwiami cegły niektóre za bardzo się murarzom kruszyły i spore dziury tam będą...

Może, jak najbardziej.

Gość mhtyl
Napisano
24 minuty temu, usiek napisał:

Sprężynki od długopisu w nożu termicznym są do dupy a nie mam skąd wziąć innych. W motoryzacyjnym mają ale jakieś do hamulcy. Opracowałem metodę cięcia styropianu nie na 4 tylko 2 części, ale wogole wycięcie równo tego bloku wg szablonu wcale nie jest taki proste :)

Kup drut najlepiej oporowy albo stalowy coś około 0,5 mm grubości i nie licz że jednym drutem będziesz ciał w nieskończoność, po jakimś czasie każdy drut sie przepali i trzeba założyć nowy wiec najlepiej jak kupisz kilka od razu kilka metrów.

27 minut temu, usiek napisał:

Czy pianka montażowa niskoprężną może służyć jako izolacja? Bo w miejscach np pod krokwiami cegły niektóre za bardzo się murarzom kruszyły i spore dziury tam będą...

Spokojnie możesz jej użyć do tego celu. jedyna uwaga to jeżeli będziesz teraz to robił to kup piankę zimową bo zwykła może po związaniu sie kruszyć. Najbardziej wydajna jest pianka na pistolet, z wężykiem nie polecałbym.

Napisano (edytowany)

Tych drutów to ja mam kilka szpulek z e-papierosów :) Ale z takich grubszych 0.4 i 0.5mm. Założyłem na test 0.4 i tak został, jeszcze się nie przepalił. Ale naciąg musi być mocniejszy... Do Castoramy mam 60km żeby sprężynek szukać ;)

 

Pistolet mam bo będę kleił nim styropian. A nie słyszałem o zimowych piankach... ciekawe czy się znowu będą w sklepie dziwnie patrzeć jak o taką zapytam :)

 

ps. Hydraulicy mi jakąś pianka wokół rur obrabiali... Pół roku na wierzchu to i twarde  jak cholera

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
4 minuty temu, usiek napisał:

  A nie słyszałem o zimowych piankach... ciekawe czy się znowu będą w sklepie dziwnie patrzeć jak o taką zapytam 

Bez przesady, zimowe istnieją od co najmniej 30 lat, to nie wiem jaki sklep musiałbyś odwiedzać... :icon_lol:

6 minut temu, usiek napisał:

  Do Castoramy mam 60km żeby sprężynek szukać ;) 

A nie masz jakich sąsiadów? Przyjedź do mnie, mam całą litrową puszkę różnych sprężyn i sprężynek.

Napisano
10 minut temu, usiek napisał:

Tych drutów to ja mam kilka szpulek z e-papierosów :) Ale z takich grubszych 0.4 i 0.5mm. Założyłem na test 0.4 i tak został, jeszcze się nie przepalił. Ale naciąg musi być mocniejszy...

Ktoś mi kiedyś wspominał że struna gitarowa dobrze się sprawdza

Gość mhtyl
Napisano
1 minutę temu, usiek napisał:

A nie słyszałem o zimowych piankach... ciekawe czy się znowu będą w sklepie dziwnie patrzeć jak o taką zapytam :)

Są, są i to już od ładnych co najmniej kilkunastu lat. Oto przykład że są :) Np

Pianka zimowa

Pianka-monta%C5%BCowa-750-ml-LOW-EXPANSI

4d4c80e7e3e839539587b7686ca1ee0634bad35c

8 minut temu, usiek napisał:

Tych drutów to ja mam kilka szpulek z e-papierosów :) Ale z takich grubszych 0.4 i 0.5mm. Założyłem na test 0.4 i tak został, jeszcze się nie przepalił. Ale naciąg musi być mocniejszy...

Sprężynka może być od jakiejś starej maszyny ale na pewno z grubszego drutu jak od długopisu coś około 1- 1,5 mm grubości drutu i średnicy około 10 mm. Poszukaj na okolicznym złomie, na pewno coś znajdziesz.

Napisano (edytowany)

Ja już nawet w necie sklep że sprężynami znalazłem. Wybrałem 6 różnych i kurier 30pln. Jak już miałem zamawiać to się opamietalem, że k... nie dam 50zl za 2 sprężynki bo nawet nie wiem czy się nadadzą :)

 

A to jest pianka zimowa bo można stosować przy minusowych temperaturach czy ta nazwa skąd się wzięła?

 

ps. Dzisiaj Ursa przyjechała i się muszę sprężać z tym zamykaniem okapu :)

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
3 minuty temu, usiek napisał:

A to jest pianka zimowa bo można stosować przy minusowych temperaturach czy ta nazwa skąd się wzięła?

No dokładnie, tak samo jak płyn do auta zimowy do spryskiwaczy :)

4 minuty temu, usiek napisał:

Ja już nawet w necie sklep że sprężynami znalazłem. Wybrałem 6 różnych i kurier 30pln. Jak już miałem zamawiać to się opamietalem, że k... nie dam 50zl za 2 sprężynki bo nawet nie wiem czy się nadadzą :)

Dobrze że zaświtało abyś nie kupował :icon_mrgreen: 

Napisano
14 minut temu, usiek napisał:

A to jest pianka zimowa bo można stosować przy minusowych temperaturach czy ta nazwa skąd się wzięła?

 

Tak, do zastosowań w niskich temperaturach

Napisano
22 minuty temu, bobiczek napisał:

Ktoś mi kiedyś wspominał że struna gitarowa dobrze się sprawdza

Może się i sprawdza, ale też się rozszerza pod wpływem ciepła i też musi być napinana przez sprężynkę.

 

Napisano

Jak będę miał pod krokwiami 10cm wełny to jakie wieszaki kotwowe do profili CD60? Dzisiaj z profilami kupiłem 17 centymetrowe, jutro mają przywieźć...

Ale się zastanawiam czy nie powinny być też dłuższe 27cm?

Gość mhtyl
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, usiek napisał:

Jak będę miał pod krokwiami 10cm wełny to jakie wieszaki kotwowe do profili CD60? Dzisiaj z profilami kupiłem 17 centymetrowe, jutro mają przywieźć...

Ale się zastanawiam czy nie powinny być też dłuższe 27cm?

 

Jakie wieszaki kupiłeś, ES czy grzybki? Wieszak powinien być na tyle długi na ile chcesz odsadzić od krokwi płytę regips ale zazwyczaj te 10 cm wystarczy więc jak wieszaki będą miały długości 20-25 cm grzybki a ES nie ważne bo końce po przykręceniu profili i tak sie zagina ale też nie ma sensu kupować zbyt długich.

Tu na fotce poniżej masz wieszak ES i jak widać jego nadmiar po przykręceniu profila jest odgięty na boki.

Wieszak_plaski_Budmat_ES_60_x_125_mm-901

Przy wieszaki grzybkowym długość regulujesz już na otworach przykręcając go na odpowiednią długość do krokwi dlatego ten typ wieszaka ma tak dużo otworów.

qGYhxViHa23QAiE1_Ewi3mPOHxmA5Lj7g6e7HEVk

 

eco-wieszak-do-poddaszy-18cm-gr-0-6-100.

 

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...