Skocz do zawartości

problem z skraplaniem się wilgości


Recommended Posts

Napisano
Witam opiszę problem , mieszkam w domu który ma blisko 100lat jest on na ławie kamiennej wyniesionej na 60cm nad powierzchnię gruntu następpnie całość ścian jest z cegły z szczeliną powietrzną, problem polega na skraplaniu się na ścianach pary wodnej blisko podłogi . Podłogi są podniesione do wysokości końca ławy kamiennej i jest to podłoga drewniana z luka powietrzną wysokości ok 50cm podnią gdzie ława kammeinna je chłodzi i podłoga ma znacznie niższą temperaturę niż pokojową , codziennie wierzę mieszkanie ale ciągle powraca wilgoć. Ogrzewanie jest CO i niewiem jak zlikwidowć powtarzający sie problem. Brak kanałów wentylacyjnych, okna plastkiowe , jak były okna drewniane problem ten sam. czy? wypełnic lukę podpodłogową watą mineralną, czy lepiej wykonać zewnętrzne ocieplenie stryropianowe tej ławy kamiennej( choć dużo straci budynek wizualnie;( ) Proszę o radę jak rozpoznać przyczynę i jakie poczynić środki by wilgoć niezagrażała więcej . Ogrzewanie jest stałopalne więc niema różnic temperatur. 22C i wietrzenie . Wysokość pomieszczeń 3m jak założyłem wentylator w narożniku pokoju przy podłodze skierowanym strymieniem do góry to znacznie zmiejszyłem skraplanie się . czy może brakuje w nim rotacji powietrza i zby duża różnica temperatur- poprze co powstaje skrapalnie ? Proszę o pomoc i radę specjalisty z zakresu wentylacji , lub skierownaie do doradcy który rozwiąze tą wilgoć
Napisano
Skraplanie się pary wodnej w strefie przypodłogowej spowodowane jest znacznie mniejszą izolacyjnością cieplną w tym miejscu jak też możliwością spływania wody kondensującej w pustce powietrznej wewnątrz ściany. Z pewnością radykalnym rozwiązaniem problemu będzie ocieplenie całego domu jak też podłogi na parterze. Warto też wykonać badania wilgotności ścian i ewentualnie je wysuszyć, aby nie "zamknąć " wilgoci w murach po ich ociepleniu. Oczywiście należy też rozwiązać problem wentylacji bo kresowe wietrzenie nie daje pożądanego efektu. Konieczne więc będzie np. zamontowanie nawiewników okiennych i wyprowadzenie kanałów wentylacyjnych ponad dach lub założenie wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej.
Napisano
Witam z wilgotnością ścian niema problemu tynki latem suche, żadnych plam wilgoci i przebarwień tyn wewnętrzny suchy zaczyna się gdy temperatura zewnętrzna spada ok 5 stopni przez około tydzień. i zaczyna się sezon grzewczy.
z ociepleniem to raczej mi odradzono bo ściany mają grubość średnią 50 cm pełna cegła z szczeliną powietrzną.
przejście na fawę kamienna odizolowane papą, ława i fundament jest cały kamienny. przeco w czasie zimy pod podłoga powstaje bardzo niska temperatua . ona jest z drewnia i podparta co 1m murowanymi słupkami. jak powstaje zbyt duża różnica temperatur powietrze które powoduje wytrącenie się wilgoci na ścianie przy podlodze .Niewiem jak do tego podejść ? ocieplać tylko ławę zewnętrznie ? docieplić tylko podłogę podbijając ocieplenie do podłogi i folię nieprzepuszajną ? ale co wtedyy z wilgotnościa podpodłogą? niejestem specjalistą w tej dziediznie i potrzeba mi fachowego podejścia to tej i rozwiązania przez specjalistę, znający się na tych problemach i niedoskonałościach.
co do wentylacji to mam w pokojach dostęp do komina wentylacyjnego który pozostał kiedyć po piecahc kaflowych i jest w centralnym punkcie domu. czyli prosze jak mam dokonać budowy wylotu wertylacyjnego . lub wskazać jak pominien byc umieszczony . Bo w okolicy fachowcy są ale ty musisz być konsekwentny w swych oczekiwniach bo łatwo na "fachowców od wszystkiego " , a wtedy tandeta gwarantowana a rezultat żadny.

Prosze o wskazanie chodciaż projekty gdzie uwzględniono takie wentylacje. i co zrobic z ociepleniem ?
muszę znac to zagadnie by fachowcy niewparli mi swoje tezy i potestuja sobie na mnie;)



z zapytaniem czy przestrzeń podpodłogową ma ocieplic to jest ok 100m2 o wysokości średniej 50cm wysokości czym wypełnić ????? lub jak zahamowac wtedy powstawanie skraplania się na ścianach wewnętrznych kamiennyj ławy? prosze o sugestie i przemyślenia

remontuję 50% domu i jeszcze podłogi niezamknięte i mam szansę jakość to uzdrowić
prosze o pomoc
Napisano
"Leczenie" domu na odległość, bez zapoznania się z konkretnymi warunkami i jego stanem nie gwarantuje rozwiązania występujących problemów. Najlepiej zwrócić się do rzeczoznawcy budowlanego, który na miejscu określi przyczyny i wskaże metody zlikwidowania zawilgocenia.
Napisano
Cytat

ciągle powraca wilgoć. okna plastkiowe , jak były okna drewniane problem ten sam.



Nie słyszałem żeby rodzaj okien miał wpływ na pojawianie się wilgoci ale będę wdzięczny za każdą informację.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Nie słyszałem żeby rodzaj okien miał wpływ na pojawianie się wilgoci ale będę wdzięczny za każdą informację.


Okna PCV są bardziej szczelne niż drewniane i gdy wentylacja źle działa wtedy pojawia się wilgoć w domu.
Napisano
Cytat

Okna PCV są bardziej szczelne niż drewniane i gdy wentylacja źle działa wtedy pojawia się wilgoć w domu.



Jest na to sposob, musisz zamontowac turbowentylacje, koszt nieduzy a problem zniknie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...