Skocz do zawartości

Komin - widzę niebo...


THIN

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Chyba mam problem.

Zdjąłem dzisiaj kratkę w kotłowni do umycia. Zdziwiło mnie, że w wylocie komina (wentylacji) widzę światło słoneczne. Wziąłem lusterko i zobaczyłem że wylot nie jest niczym zasłonięty. Wyszedłem na dach i zobaczyłem to co na foto.

Prośba do osób które się na tym znają bo zdaje się ktoś o czymś tutaj ewidentnie zapomniał.

Dodam, że mam ogrzewanie gazowe na piec. W domu nie posiadam kominka. Komin jest "systemowy". Z góry dziękuję za rady/informacje.

Jak coś takiego odebrał kominiarz? :/ 

IMG_5090.JPG

IMG_5091.JPG

Edytowano przez THIN (zobacz historię edycji)
Napisano
3 minuty temu, demo napisał:

Ależ Ci ten daszek osłonowy zrobili na odpiernicz. Przybity chyba gwoździami bez żadnego uszczelnienia, więc woda włazi pod blachę.:zalamka:

Do czego służy ten kanał kominowy ?.

Ano właśnie, żebym ja to wiedział, do czego on służy zwłaszcza, że jest zatkany... ale najgorsze jest to, że to wszystko jest tak odsłonięte i kiedy pada deszcz to leci normalnie w komin... :/

Napisano

Ano leci. Popraw zamocowanie tej blachy i osłoń go daszkiem.

Pewnie służy do wentylacji bo widzę że wychodzi z niego prawdopodobnie odpowietrzenie do kanalizacji.

Napisano
11 minut temu, THIN napisał:

Ano właśnie, żebym ja to wiedział, do czego on służy zwłaszcza, że jest zatkany... ale najgorsze jest to, że to wszystko jest tak odsłonięte i kiedy pada deszcz to leci normalnie w komin... :/

W jakim sensie zatkany? bo pisałeś wcześniej że 

Cytat

 Zdziwiło mnie, że w wylocie komina (wentylacji) widzę światło słoneczne.

jeżeli jest to kanał wentylacyjny to nie powinien być zasłonięty z góry a otwory wentylacyjne powinny być po bokach kanału na przeciw siebie.

Teraz to musiałbyś kupić nasadę wentylacyjną na komin i ją zamontować.

Napisano
11 minut temu, demo napisał:

Ano leci. Popraw zamocowanie tej blachy i osłoń go daszkiem.

Pewnie służy do wentylacji bo widzę że wychodzi z niego prawdopodobnie odpowietrzenie do kanalizacji.

Dzięki. Jakaś fuszerka to jest. Ta rura nie jest dobrze zamocowana, nie jest stabilna, ale też nie lata na wietrze :)

 

2 minuty temu, mhtyl napisał:

W jakim sensie zatkany? bo pisałeś wcześniej że 

jeżeli jest to kanał wentylacyjny to nie powinien być zasłonięty z góry a otwory wentylacyjne powinny być po bokach kanału na przeciw siebie.

Teraz to musiałbyś kupić nasadę wentylacyjną na komin i ją zamontować.

Dzięki mhtyl. Pisząc zatkany miałem na myśli tę rurę w kanale wentylacyjnym. Sam kanał jest otwarty. W kominie są otworty wentylacyjne z kratkami na przeciw siebie. Jak rozumiem kanał powinien być zakończony nasadą o której piszesz?

Napisano
13 minut temu, THIN napisał:

Dzięki mhtyl. Pisząc zatkany miałem na myśli tę rurę w kanale wentylacyjnym. Sam kanał jest otwarty. W kominie są otworty wentylacyjne z kratkami na przeciw siebie. Jak rozumiem kanał powinien być zakończony nasadą o której piszesz?

Czyli ta rura pcv nie wiadomo od czego, bo tez sądziłem że to odpowietrzenie pionu kanalizacyjnego ale zatkana całkowicie? chyba że ktoś zapomniał wyjąć korek. Możesz to sprawdzić od czego jest ta rura wyciągając korek i poniuchać nosem co tam wonieje z tej rury, jeżeli poczujesz "swojskie" zapachy to wiadomo że to od szamba :) 

 Natomiast co do nasady komin owej to tylko w tej sytuacji takie rozwiązanie będzie dla Ciebie najprostsze i najszybsze. Musisz tylko zwrócić uwagę przy zakupie takiej nasady aby jak najbardziej pasowała do otworu kanału wentylacyjnego. Coś podobnego jak na poniższych fotkach.

4-nasady-kominowe-rodzaje-1.png

Nasada_kulista_aluminiowa_fi_150___z_prz

Napisano

Super. Dzięki za wskazówki i rady. Rurę PCV jeszcze sprawdzę jutro. Wydaje mi się że była zatkana, może faktycznie ktoś zapomniał "odkorkować" :) 

Na działce mam normalną kanalizację, nie mam szamba, ale rozumiem, że to nie ma większego znaczenia w tej sytuacji? 

 

Napisano
1 minutę temu, THIN napisał:

Na działce mam normalną kanalizację, nie mam szamba, ale rozumiem, że to nie ma większego znaczenia w tej sytuacji? 

Pion odpowietrzający kanalizacyjny powinien być  i nie ważne czy jest szambo, POŚ czy kanalizacja zbiorcza bo chodzi tu aby nie wytwarzało się podciśnienie w domowej instalacji kanalizacyjnej.

Napisano
3 minuty temu, mhtyl napisał:

Pion odpowietrzający kanalizacyjny powinien być  i nie ważne czy jest szambo, POŚ czy kanalizacja zbiorcza bo chodzi tu aby nie wytwarzało się podciśnienie w domowej instalacji kanalizacyjnej.

Ok, to już coś wiem. Początkowo się wystrachałem że nie ma tego całego wsadu, ale to jak rozumiem byłoby gdyby w domu był kominek. Będę działał. Jeszcze raz dzięki za pomoc 👍

 

Napisano
10 godzin temu, THIN napisał:

Ok, to już coś wiem. Początkowo się wystrachałem że nie ma tego całego wsadu, ale to jak rozumiem byłoby gdyby w domu był kominek. Będę działał. Jeszcze raz dzięki za pomoc 👍

 

W zasadzie z fotek widać że to pustak od komina systemowego a nie typowy wentylacyjny, bo pustak wentylacyjny jest tańszy od pustaka kominowego. Nie rozumiem dlaczego został wymurowany bez wkładu, bo kominy systemowe stawia się odcinkami kompletne. Oczywiście można w razie potrzeby wstawić wkład, ale na chwile obecna jest to typowy kanał wentylacyjny.

Napisano (edytowany)

Mi też sie tak wydaje. Podejrzewam, że pierwotnie robiony był z opcją kominka w domu. Z kominka zrezygnowano więc pewnie nie robili wkładu. Jak tak czytam w internetach to prawdopodobnie zgodnie ze sztuką komin powinien być zrobiony jak na foto w załączniku. U mnie jest ta część gdzie jest ocynkowana rura od pieca, a w tej drugiej części nie ma takiej rury jak na foto tylko ta pcv o dużo mniejszej średnicy niż sam otwór. 

Zrzut ekranu 2019-09-15 o 09.04.29.png

Edytowano przez THIN (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
14 godzin temu, THIN napisał:

Zdjąłem dzisiaj kratkę w kotłowni do umycia. Zdziwiło mnie, że w wylocie komina (wentylacji) widzę światło słoneczne.

Wg mnie jest OK. Może nie najpiękniej i najlepiej - ale OK. Dodalbym to ostatnie zakończenie wentylacji, ktore proponuje mhtyl w #7 .

 

Sprawdź tą rurę w wentylacji, czy jest od kanalizacji - jeśli tak - to ją odetkaj (jak radził mhtyl).

Nie dedukuj do czego była wentylacja, wazne co jest teraz - tak czy inaczej jest potrzebna w kotłowni, jeśli masz otwarte palenisko. Właśnie - jaki masz kocioł, z jakim paleniskiem?

Mam nadzieję że i nawiew w kotłowni masz, bo przy takim układzie jest niezbędny. 

Reasumując - przede wszystkim musisz wiedzieć (sprawdzić) - jak te twoje kanały przebiegają, a potem, do czego służą. Ale wygląda to dobrze, pomiając stetykę :)

Duży otwor wentylacyjny ci sie przyda na odpowiednią wkładkę kominową, gdy zmienisz kocioł na kondensacyjny - chociaż ten drugi kanał gazowy wygląda też na obszerny.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, zenek napisał:

Wg mnie jest OK. Może nie najpiękniej i najlepiej - ale OK. 

Blacha przybita gwoździami nie jest OK bo dostaje się pod nią woda i będzie gnić to do czego jest przybita. Do takich celów służą wkręty farmery, ocynkowane i z podkładką uszczelniającą gumową.

7011_p45-228x228.jpg.b9363337733468ff6ca1587a30e81f62.jpg

 

Napisano
2 minuty temu, demo napisał:

Blacha przybita gwoździami nie jest OK bo dostaje się pod nią woda i będzie gnić to do czego jest przybita. Do takich celów służą wkręty farmery, ocynkowane i z podkładką uszczelniającą gumową.

7011_p45-228x228.jpg.b9363337733468ff6ca1587a30e81f62.jpg

 

Masz rację. lepiej byłoby zamienić gwoździe na wkręty o których piszesz. Pewnie się o to pokuszę przy montażu wykończenia. Sam też bym nie robił tego gwoździami, no ale taki stan już zastałem.

 

3 godziny temu, zenek napisał:

Wg mnie jest OK. Może nie najpiękniej i najlepiej - ale OK. Dodalbym to ostatnie zakończenie wentylacji, ktore proponuje mhtyl w #7 .

 

Sprawdź tą rurę w wentylacji, czy jest od kanalizacji - jeśli tak - to ją odetkaj (jak radził mhtyl).

Nie dedukuj do czego była wentylacja, wazne co jest teraz - tak czy inaczej jest potrzebna w kotłowni, jeśli masz otwarte palenisko. Właśnie - jaki masz kocioł, z jakim paleniskiem?

Mam nadzieję że i nawiew w kotłowni masz, bo przy takim układzie jest niezbędny. 

Reasumując - przede wszystkim musisz wiedzieć (sprawdzić) - jak te twoje kanały przebiegają, a potem, do czego służą. Ale wygląda to dobrze, pomiając stetykę :)

Duży otwor wentylacyjny ci sie przyda na odpowiednią wkładkę kominową, gdy zmienisz kocioł na kondensacyjny - chociaż ten drugi kanał gazowy wygląda też na obszerny.

W kotłowni mam dziursko w ścianie że praktycznie można głowę włożyć :P

Ciężko będzie zweryfikować z czym połączona jest ta rura pcv. W domu jest jedynie piec gazowy. Nie ma kominka.

Napisano
9 minut temu, THIN napisał:

Ciężko będzie zweryfikować z czym połączona jest ta rura pcv.

Możesz tak zrobić:

stoisz na dachu i otwierasz rurę pcv.

ktoś w domu spuszcza wode w klozecie. Jeśli to usłyszysz w rurze pcv - może to wskazywać na wentylację kanalizacji.

 

albo uwiązać na lince jakiś okrągly ciężarek (żeby nie zaklinował w rurze) i spuszczać w doł potrząsając.

W domu ktoś musi nadsłuchiać, gdze odezwie sie ten ciężarek.

Ktoś na dole bei

Napisano
32 minuty temu, THIN napisał:

Masz rację. lepiej byłoby zamienić gwoździe na wkręty o których piszesz. Pewnie się o to pokuszę przy montażu wykończenia. Sam też bym nie robił tego gwoździami, no ale taki stan już zastałem.

 

I zanim połączysz wszystko to między podstawę nasady daj silikon dekarski a potem skręć farmerami.

34 minuty temu, THIN napisał:

Ciężko będzie zweryfikować z czym połączona jest ta rura pcv.

Przecież pisałem wcześniej jak w prosty sposób sprawdzić od czego ta rura.

17 godzin temu, mhtyl napisał:

Czyli ta rura pcv nie wiadomo od czego, bo tez sądziłem że to odpowietrzenie pionu kanalizacyjnego ale zatkana całkowicie? chyba że ktoś zapomniał wyjąć korek. Możesz to sprawdzić od czego jest ta rura wyciągając korek i poniuchać nosem co tam wonieje z tej rury, jeżeli poczujesz "swojskie" zapachy to wiadomo że to od szamba :) 

 

37 minut temu, THIN napisał:

W kotłowni mam dziursko w ścianie że praktycznie można głowę włożyć :P

Ciężko będzie zweryfikować z czym połączona jest ta rura pcv. W domu jest jedynie piec gazowy. Nie ma kominka.

Jeżeli byłby to komin od kominka to nie znajdowałby się w kotłowni tylko gdzieś  w ścianie salonu bo przeważnie kominek jest stawiany w salonach, w kotłowni nikt nie stawia kominka.

Duża dziura w kominie może świadczyć o tym że poprzedni właściciel wyciągnął wkład kominowy i dlatego rozkuł część komina.

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Jeżeli byłby to komin od kominka to nie znajdowałby się w kotłowni tylko gdzieś  w ścianie salonu bo przeważnie kominek jest stawiany w salonach, w kotłowni nikt nie stawia kominka.

Duża dziura w kominie może świadczyć o tym że poprzedni właściciel wyciągnął wkład kominowy i dlatego rozkuł część komina.

No więc zgodnie z projektem między ścianą w kotłowni a ścianą salonu na którym zgodnie z projektem powinien być kominek jest komin :)

Wrzucam projekt, bo ciężko to opisać :)

Oczywiści to tylko projekt, bo faktycznie kominka nie ma. W każdym razie komin jest między salonem a kotłownią.

 

 

Zrzut ekranu 2019-09-15 o 17.19.08.png

Edytowano przez THIN (zobacz historię edycji)
Napisano

Czyli komin jest do kominka . Ale w czym problem z tym kominem - jak go nie używasz, no to na dole go czymś zaślep, na górze też, bo po co ci takie wietrzenie w zimie i z głowy. Albo zamontuj kominek.

Napisano
2 godziny temu, THIN napisał:

Oczywiści to tylko projekt, bo faktycznie kominka nie ma. W każdym razie komin jest między salonem a kotłownią.

Czyli prawidłowo :)  a wlot powinien być do tego komina od salonu a że kominka nie ma to wlot jest zamurowany a dziura w kotłowni o której piszesz było zrobiona zapewne po to aby wyciągnąć wkład. jeżeli on nie jest Ci do niczego potrzebny to zrób tak jak pisze zenek, bo wg projektu masz kanały wentylacyjne więc ten jest zbyteczny.

1 godzinę temu, zenek napisał:

Albo zamontuj kominek.

Wtedy musiałby zamontować wkład a to już jest koszt który w zasadzie jest zbyteczny.

Napisano
3 godziny temu, zenek napisał:

Czyli komin jest do kominka . Ale w czym problem z tym kominem - jak go nie używasz, no to na dole go czymś zaślep, na górze też, bo po co ci takie wietrzenie w zimie i z głowy. Albo zamontuj kominek.

Jest w tym racja, bo też mi się wydaje że do samej wentylacji mam osobne kanały. Problem jest jeszcze tylko z tą rurą pcv, muszę się dowiedzieć do czego słuźy - organoleptycznie ;)

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...