Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam.

Przymierzam się do wykonani wylewki na poddaszu.

Zgodnie z projektem wylewka ma mieć grubość 10 cm (5 styropian + 5 beton)

W mim domu skosy dachu zaczynają się już od murłaty. Poza tym na poddaszy mam 10 słupów drewnianych.

1. Pytanie: Jak zabezpieczyć murłaty oraz drewniane słupy konstrukcyjne pod wylewkę.

Aktualnie mam firm która wykonuje ocieplenie dachu granulatem celulozowym.

Na krokwie nabijane sż wzdłuż łaty. Na te łaty przybijana specjalna folia pod która będzie wpuszczana celuloza a na nią jeszcze raz łaty.

Panuje zabudowę płytami G-K przybijanymi bezpośrednio na te ostatnie łaty. 

Więźba dachowa niby jest suszona ale zawsze to świeża konstrukcja i boje się że może jeszcze trochę pracować.

2. Jaki materiał zastosować aby uniknąć pęknięć na łączeniach płyt?

Dziękuję

 

poddasze1.jpg

poddasze2.jpg

Napisano

Można wykonać wylewkę systemem gospodarczym.

https://budujemydom.pl/budowlane-abc/budowa-krok-po-kroku/a/21190-wykonanie-30-m2-wylewki-betonowej-krok-po-kroku

Można też skorzystać z gotowych formuł producentów chemii budowlanej.

 

Poniżej jest film na temat wylewki, ale zwróć uwagę w komentarzach na kanale YouTube na wypowiedzi użytkowników: stefan2825 oraz hubertus wawrinek.

 

 

Napisano

Dziękuję bardzo za podpowiedź.

A jak się ma kwestia dylatacji?

Powierzchnia  poddasza to prawie 200 m (16 x 12)

Jak w moim przypadku powinno się rozkładać dylatacje?

Zakładam że z łat dystansowych ( do których będę nawiązywał poziom wylewki)  nabijanych na strop utworze pasy o szerokości np.2 m.

Czy jeśli nie będę wyciągać tych łat to można je uznać za wystarczającą dylatację? 

Czy raczej powinno się takie łaty wyciągać i w ich miejsce wkładać taśmę dylatacyjną?

Pozdrawiam

Napisano

Dzień dobry,

 

jeśli chciałby Pan zrobić wylewkę z miksokreta, to rekomendujemy gotowe spoiwo webefloor FIBROCEM. Jest to mocniejsze rozwiązanie. Zawiera już włókna i polimery. Więcej informacji, wraz z filmami, znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/jastrychy-cementowe/weberfloor-fibrocem

 

Jeśli chodzi o dylatacje obwodowe wokół ścian, komina, wzdłuż murłaty, wokół słupów. Rekomendujemy grubość 1 cm. W osi słupów należy w jastrychu naciąć dylatacje + dylatacje poprzeczne dzielące jastrych na pola prostokątne o proporcji boków 1:1,5. Powierzchnia pola dylatacyjnego nie większa niż 25 m2.

 

Sposób wykonania dylatacji jak na filmie, który tu został opublikowany.

 

Po wykonaniu bezwzględna pielęgnacja jastrychu. Można ją wykonać wg. poradnika > https://www.pl.weber/blog/podlogi-i-posadzki/pielegnacja-jastrychu-betonowego-w-trakcie-upalow

 

Zachęcamy do kontaktu. Pozdrawiamy!

Napisano

Mi wykonawca posadzki przemysłowej oprócz wymaganych dylatacji przy drzwiach i na większych powierzchniach w salonie robił również dylatacje przy słupach czy kominach( ostrych rogach wychodzących poza obrys ścian.
Ty również masz nieco słupów od których może pójść pajączek ale jeśli na to przyjdzie wykończenie to pewnie mniejsze będzie ich znaczenie.
Ja mieć musiałem bo podłoga była na gotowo.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Szanowny Panie, w Pana przypadku optymalnym rozwiązaniem będzie wylewka anhydrytowa produkowana na bazie spoiw firmy Knauf w technologii „transmix”.

 

Dlaczego?

  • Po pierwsze w sytuacji, gdy skos dachu praktycznie „schodzi” do stropu dużo łatwiej będzie aplikować i układać wylewki o właściwościach samopoziomujących.
  • Po drugie, sposób pompowania wylewki i dostawa samego materiału odbywa się bez zbędnego bałaganu na budowie.
  • Po trzecie, może Pan zwiększyć grubość warstwy izolacji termicznej do 6 cm kosztem wylewki, której grubość 4 cm w tym przypadku będzie wystarczająca.

Jeżeli poddasze będzie pełniło funkcje tzw. pomieszczeń gospodarczych o niewielkim obciążeniu ruchem pieszym, to proponujemy lekko przeszlifować powierzchnię wylewki do uzyskania jednolitej barwy/struktury i zagruntowanie środkiem gruntujący Knauf Estrichgrund. Taka forma wykończenia zabezpieczy wylewkę przed ścieraniem i pyleniem.  

 

Słupy i murłaty należy oddzielić od wylewki za pomocą brzegowych taśm dylatacyjnych, np. Knauf 8/100.

 

Gdyby chciał Pan uzyskać więcej szczegółowych informacji, to zachęcamy do kontaktu z Product Managerem systemów podłogowych Knauf. Kontakt: Leszek Rudek, tel. 601964634. Pozdrawiamy, Knauf

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...