Skocz do zawartości

Projektowanie oświetlenia wewnętrznego


Recommended Posts

Napisano

W dobrze oświetlonym domu przyjemnie i wygodnie się mieszka, a więc na liczbie lamp nie należy oszczędzać. Lokalizację punktów świetlnych, włączników oraz przebieg i rozkład instalacji elektrycznej najlepiej jest zaplanować na etapie projektowania budynku, ewentualnie stanu surowego, aby potem uniknąć kucia tynku w celu poprowadzenia przewodów.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/12095-projektowanie-oswietlenia-wewnetrznego

Gość Wnętrza Dla Ciebie
Napisano

Oświetlenie dekoracyjne jest wspaniałe. Takie lampy, taśmy Led czy kinkiety są bardzo funkcjonalne, a poza tym są wspaniałym dodatkiem, który dodaje uroku i charakteru. Pięknie prezentuje się również oświetlenie industrialne.

Napisano
Dnia 20.08.2019 o 11:44, karolina.kacprzak napisał:

kiedyś byłam fanką oświetlenia dekoracyjnego, a teraz mam już przesyt tych wszystkich lampek, świeczek itd

Bo oświetlenie ma być przede wszystkim funkcjonalne, a dekoracyjne dopiero później. Ale nie przejmuj się, większość ludzi tak ma, że rzucają się na nowinki gdyż są reklamowane, a rozsądek powraca dopiero z czasem. Ja też stosowałem ściemniacze w domu wtedy, kiedy niewielu ludzi o nich słyszało, a cena powalała. I po kilku latach wyrzuciłem, zapowiadając: Nigdy więcej!

 

Co uwzględniać przy planowaniu instalacji oświetlenia?

 

 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

oczywiście, że nigdy na liczbie lamp nie należy oszczędzać

ja wybieram zawsze żółte światło, niestety białe nadaje się tylko do laboratorium i sprawia, że nasz wzrok się męczy 

 

w domu w większości posiadam wiszące lampy, chociaż nie zabraknie u mnie i stojących, nocnych lampek czy kinkietów 

wszystkie pomieszczenia są dobrze oświetlone, co ułatwia mi pracę np. przy czytaniu wieczorem ulubionej książki :)

 

 

Napisano

Akurat neutralna i zimna barwa też ma miejsca w domu w których nadaje się lepiej niż żółta.
U mnie np. neutralna jest w kuchni, korytarzu, klatce schodowej bo tam też jest często zalecana. Ciepła nad stołem jadalnianym, w salonie nad kanapą.
Nawet do pokojów dzieci I biura dałem neutralną aby nie powodować senności w jesienne i zimowe popołudnia( gdy za oknami już po 16tej się ściemnia)
Światło ma też pobudzać w miejscach gdzie tego potrzeba. Żółte/przytulne da efekt odwrotny

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...