Skocz do zawartości

POMPA i ZAWÓR MIESZAJĄCY przy piecu gazowym


Recommended Posts

Napisano

Mam pytanie bo sprzeczne rzeczy słyszę co do POMPA i ZAWÓRU MIESZAJĄCEGO przy piecu gazowym i podłogówce.

Słyszałem że przy piecu gazowym i podłogówce  żadnych układów mieszających nie muszę stosować a właśnie dowiedziałem się od hydraulika który robi instalacje że on stosuje prawie wszędzie taki układ a w moim przypadku 2 rozdzielacze jeden 10 sekcji na dole drugi 11 na poddaszu stwierdził że przy takiej ilości obiegów aby nie było problemu z tłoczeniem wody należy zastosować cos takiego np. w skrzynkach rozdzielacza  POMPA ENERGOOSZCZĘDNA GRUNDFOS

ZAWÓR MIESZAJĄCY AFRISO ATM 561 z przepływem Kvs 2,5 m3/h

Myślałem że będzie to tak piec > trójniki i dalej oddzielnie do 1 rozdzielacza i oddzielnie do 2 ewentualnie po drodze jakaś pompa 

Czy ma rację ????

 

pompa.jpg

Napisano (edytowany)

Zawór mieszający stosuje się gdy mamy instalację mieszaną – z podłogówką i grzejnikami. Wtedy kocioł przygotowuje wodę o wyższej temperaturze, właściwej dla obiegu grzejnikowego, a zawór obniża ją na potrzeby ogrzewania podłogowego. Gdy mamy tylko podłogówkę nie ma czego obniżać, kocioł od razu przygotowuje wode o odpowiednio niskiej temperaturze, co jest przy tym korzystne dla jego sprawności.

Zaś jeżeli chodzi o przepływ to potrzebne są obliczenia. Może być tak, że pompa w kotle będzie niewystarczająca. Ale wtedy stosuje się pompy obiegowe przy rozdzielaczach oraz sprzęgło hydrauliczne pomiędzy nimi i kotłem.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano

Jeszcze nie mam kotła mam nadzieję że go będę miał bo muszą mały gazociąg zbudować do mojej działki poszło podanie o to :-) grzejnik tylko drabinka w łazience do suszenia ręczników.

Więc czy po zastosowaniu takiego układu mieszkającego mam większą pewność że podłogowa może lepiej równomiernie działać jak kolega wyżej napisał czy jest to całkowicie zbędne?  

Choć w moim przypadku jak gazu nie podciągnąć to będę musiał zwykły piec wstawić i wtedy te mieszacze były by potrzebne? 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...