Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Przyszło nam zamieszkać w bloku z wielkiej płyty i zaczynam rozumieć wszystkie żarty odnośnie pionów i poziomów, a raczej ich braku. Ściany sa albo wypukłe, albo wklęsłe. Nie znaleźliśmy ani jednej, która byłaby w miarę gładka. Sufit, również woła o pomstę do nieba. Nie zwróciliśmy na to wcześniej uwagi, bo mieszkanie było umeblowane, a też nie przyszło mi do głowy, żeby biegać po z poziomicą i sprawdzać każdą ścianę. Nawet za bardzo nie wiemy, jak się do tego wszystkiego zabrać i ile to może kosztować. Macie jakieś porady?

Napisano
4 godziny temu, fistaszek napisał:

Przyszło nam zamieszkać w bloku z wielkiej płyty i zaczynam rozumieć wszystkie żarty odnośnie pionów i poziomów, a raczej ich braku. Ściany sa albo wypukłe, albo wklęsłe. Nie znaleźliśmy ani jednej, która byłaby w miarę gładka. Sufit, również woła o pomstę do nieba. Nie zwróciliśmy na to wcześniej uwagi, bo mieszkanie było umeblowane, a też nie przyszło mi do głowy, żeby biegać po z poziomicą i sprawdzać każdą ścianę. Nawet za bardzo nie wiemy, jak się do tego wszystkiego zabrać i ile to może kosztować. Macie jakieś porady?

Mieszkałem, więc wiem. Po roku to wszystko przestanie Ci przeszkadzać.

Chociaż sufit starałem się nieco wyrównać, bo płyty miały uskok prawie 3 centymetry. Ale w miesiąc po każdym remoncie i tak był popękany, dlatego w końcu przestałem spoglądać do góry.

Napisano
4 godziny temu, fistaszek napisał:

nie przyszło mi do głowy, żeby biegać po z poziomicą i sprawdzać każdą ścianę

Czy, gdybyś namierzył te krzywizny to nie brałbyś tego mieszkania?

 

Tak jak pyta joks - jaki efekt chcesz uzyskać?

Jeśli masz zamiar np. nakleić tapetę z regularnym, geometrycznym wzorem, to musisz ścianę wyrównać tynkiem (np. gipsowym) i dopiero wtedy kleić. Za szafą wystarczy odświeżyć, pomalować ścianę... Pod glazurę powinieneś wypionować ściany tynkiem cementowo-wapiennym... Przy krzywych ościeżnicach , czy oknach można trochę równać...

 

Albo jeśli masz kasę i czas - bierzesz ekipę, ona wszystko równa, sufity na stelażach układa, i masz równo :icon_mrgreen:.

 

Tak na odległość możemy tylko takie ogólne rady podrzucić... :bezradny: zdjęcia, zdjęcia...

Napisano
18 godzin temu, fistaszek napisał:

Ściany sa albo wypukłe, albo wklęsłe. Nie znaleźliśmy ani jednej, która byłaby w miarę gładka. Sufit, również woła o pomstę do nieba. Nie zwróciliśmy na to wcześniej uwagi, bo mieszkanie było umeblowane, a też nie przyszło mi do głowy, żeby biegać po z poziomicą i sprawdzać każdą ścianę.

Pora uzmysłowić sobie, że w naturze linie proste nie występują, to tylko wymysł człowieka :) A nasz wzrok również bardzo łatwo jest oszukać :)

G-k i jedziesz z tematem, jeżeli faktycznie chcesz uzyskać proste linie. Sufity podwieszane, do równania ścian z czystym sercem polecam Atlasowski m-system, lub podobny. Ale wtedy odrobinę stracisz z kubatury. Nie mniej przy remontach, gdy nie chcemy dużo kuć, a doprowadzić dodatkowe oświetlenie, wodę itd jest bardzo przydatne...

A jeżeli zadowolisz się tym co posiadasz na ten moment, możesz użyć tapet natryskowych chociażby. Fajne efekty :)

Napisano

Szanowny Panie, jest kilka sposobów poradzenia sobie z problemem krzywych ścian. Jednym z nich jest technologia suchych tynków, która już została przywołana przez innych forumowiczów. Płyty gipsowo-kartonowe przyklejamy do powierzchni ścian za pomocą specjalnego kleju, np. Knauf Perlfix T.

Przed klejeniem płyt, ściany należy odpowiednio przygotować – powinny być suche, stabilne, odkurzone i zagruntowane. Więcej informacji, jak wykonać suche tynki znajdzie Pan klikając w link.

Proszę pamiętać, że płyt gipsowo-kartonowych nie wolno przyklejać do sufitów. Na sufitach konieczne jest zawsze montowanie płyt na profilach metalowych, czyli wykonanie konstrukcji sufitów podwieszanych. Zastosowanie suchych tynków zmniejsza jednak kubaturę mieszkania. Jeżeli Pana mieszkanie jest niewielkie i liczy się każdy centymetr powierzchni użytkowej, to proponujemy drugie rozwiązanie – wyprostowanie i naprawienie ścian przy pomocy tynku remontowego Knauf Goldband.

Ściany może Pan wyrównać przy pomocy Goldbanda, jeżeli różnica w ich pionie nie przekracza 4 cm, a ubytki są tylko w niektórych miejscach. Następnie powierzchnię należy wykończyć gładzią. W razie wątpliwości zapraszamy do kontaktu z naszym Doradcą Technicznym, który podpowie Panu najlepsze rozwiązanie. Listę kontaktów znajdzie Pan tutaj.

 

Napisano
Dnia 19.03.2019 o 19:37, uroboros napisał:

Czy, gdybyś namierzył te krzywizny to nie brałbyś tego mieszkania?

 

Dokładnie, to nie są jakieś straszne rzeczy, które powinny przesądzić o tym, czy kupisz dane mieszkanie czy nie. Ze świecą szukać mieszkania, które będzie mieć idealne proste ściany.

 

Po drugie:

Dnia 20.03.2019 o 09:02, Takiowaki napisał:

Pora uzmysłowić sobie, że w naturze linie proste nie występują, to tylko wymysł człowieka :) A nasz wzrok również bardzo łatwo jest oszukać :)

 

To jest niestety prawda. Tak naprawdę linia prosta jest względna. 

 

Jeszcze odnośnie tego co napisał Takowiaki, to jest sporo rozwiązań, którymi możesz się pozbyć, albo zamaskować nierówności na ścianach czy suficie. Nie jestem do końca przekonany co do wykorzystania sufitów podwieszanych. W tym przypadku bardzie bym się skłaniał ku sufitom napinanym DPS. Sam nie zainstalujesz, ale uzyskany efekt będzie ciekawszy niż w przypadku sufitu podwieszanego.

Napisano
30 minut temu, ozoginski napisał:

Sam nie zainstalujesz, ale uzyskany efekt będzie ciekawszy niż w przypadku sufitu podwieszanego.

Podwieszany jest odporniejszy na latające zabawki dzieci 😉

Napisano
Dnia 25.03.2019 o 11:58, Takiowaki napisał:

Podwieszany jest odporniejszy na latające zabawki dzieci 😉

Nie wiem, czym dziecko by musiało rzucać żeby zniszczyć membranę sufitu ;) Chyba nożami, ale to wtedy nawet i sufit podwieszany ucierpi ;P Powierzchnia sufitu napinanego jest wykonana ze specjalnego polimeru z pamięcią kształtu. Więc nawet jakby coś w niego trafiło, to nie wyrządzi mu większej szkody. Sama konstrukcja też nie jest tak skomplikowana, jakby się mogło wydawać. W sumie taki najprostszy system DPS Classic, to aluminiowa rama zamontowana na suficie i do tego przymocowana membrana. 

Napisano

Jeśli chodzi o efekt, który chcemy uzyskać, to nie ma to być mieszkanie wprostu z journala, która wygląda oh i ah, tylko chcemy żeby wszystko przytulne i po prostu dobrze wyglądało. Na chwilę obecną robimy remont strategicznych pomieszczeń, czyli kuchni, łazienki i toalety, bo to dwa osobne pomieszczenia. Duży pokój, sypialnia i trzeci pokój są zawalone rzeczami. Licze sie z tym, że remont trochę potrwa.
Postanowiliśmy też ruszyć elektrykę, bo chcemy inaczej rozmieścić gniazdka. Już w kuchni był problem, bo kable nie byłu puszczone jak Pan Bóg przykazał, czyli po kątach prostych, tylko ktoś poprowdził kable po łuko-skosie (nie wiem jak to inaczej okreslić). Z tego co się dowiedziałem, od znajomych i innych osób mieszkających w blokach z wielkiej płyty, niestety to jest norma, że przewody sa puszczane jak popadnie.
Pytanie z innej beczki, jak sufit może być zrobiony z tworzywa sztucznego?

Napisano
1 godzinę temu, fistaszek napisał:

 
Postanowiliśmy też ruszyć elektrykę, bo chcemy inaczej rozmieścić gniazdka. Już w kuchni był problem, bo kable nie byłu puszczone jak Pan Bóg przykazał, czyli po kątach prostych, tylko ktoś poprowdził kable po łuko-skosie (nie wiem jak to inaczej okreslić). Z tego co się dowiedziałem, od znajomych i innych osób mieszkających w blokach z wielkiej płyty, niestety to jest norma, że przewody sa puszczane jak popadnie. 

Różnie z tym bywa. Możesz opisać bliżej te elektryczne zmiany?

Napisano
2 godziny temu, fistaszek napisał:

, jak sufit może być zrobiony z tworzywa sztucznego? 

 

Dnia 28.03.2019 o 10:13, ozoginski napisał:

najprostszy system DPS Classic, to aluminiowa rama zamontowana na suficie i do tego przymocowana membrana.  

 

Dnia 28.03.2019 o 10:13, ozoginski napisał:

Powierzchnia sufitu napinanego jest wykonana ze specjalnego polimeru z pamięcią kształtu

:icon_mrgreen:

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

No dobra, powtórzę jeszcze raz.To nie jest tak, że sufit jest zrobiony z tworzywa sztucznego, tylko na suficie montowana jest konstrukcja sufity napianego skłądająca się z profili aluminiowych, na którą nakładana jest membrana wykonana z polimeru. Co zresztą ładnie wypunktował Uroboros. Nawet wskazał, że mowa wtedy byłą o dps classic. Wystarczyło uważanie przeczytać poprzednie posty i tam była zawarta odpowiedź :)

 

Dnia 28.03.2019 o 11:04, Takiowaki napisał:

Moje ostatnio samochodzikami, wyrwy w gipsie na pamiątkę pozostaną 😂

No cóż... zdolne dzieci :P ale jak to gips, to nie problem, bo zawsze można załatać ;)

Napisano (edytowany)

Wybaczcie, że teraz odpowiadam, ale był młyn przed świętami i nawet nie było kiedy do komputera osiąść, nie mówiąc już o innych sprawach. 


Faktycznie, przyznaje się, że mogło mi to umknąć. Mea Culpa. Brzmi to w sumie fajnie, ale i tak chyba jeszcze trochę o tym poczytam. Lepiej podejmować decyzję, mając pełny ogląd sytuacji ;)


Co do zmian elektrycznych, to w kuchnie przede wszystkim chcemy część gniazdek zamontować w blatach, ale tak żeby je można było schować. Korzystasz wtedy kiedy potrzeba. Co do reszty mieszkania, to zastanawiamy się, czy w salonie nie zdecydować się na montaż kilku gniazdek w podłodze. Zwłaszcza w miejscu gdzie ma stać telewizor i reszta sprzętu RTV, ale tutaj już przede wszystkim wygoda. 


Trzecia sprawa jest taka, i tu mogę popełnić gafę, że jak coś to proszę o poprawę i wyrozumiałość. Jak mieszkałem z rodzicami, to m mieliśmy 3 bezpieczniki(czy korki, zwał jak zwał), czyli główny wyłącznik wszystkiego, i potem 3 kolejno obok siebie ułożone kostki. Jedna była odpowiedzialna, za łazienkę i toaletę, druga to chyba był salon i pozostałe 2 pokoje, a trzecia kuchnia i światło. Tata, sam się w tym połapać nie mógł. Jak strzeliło jedno gniazdko w przedpokoju, to okazało się, że do niego były podłączone gniazdka z dużego pokoju, czy jakoś tak. W każdym razie, jeden wielki bałagan.

 

Chciałbym, żeby efekt finalny był taki, że każdy pokój mają osobny bezpiecznik na światło i gniazdka. Pytanie do was, czy ma to większy sens i czy elektryk będzie w stanie mi coś takiego zrobić?"

Edytowano przez fistaszek
drobne poprawki redakcyjne (zobacz historię edycji)
Napisano

Przy DUŻYM mieszkaniu wystarczą dwa zabezpieczenia światła górnego, w mniejszym nie ma co mnożyć tych zabezpieczeń, tym bardziej, że teraz robi się jakieś mieszane oświetlenia z listwami ledowymi...

Najważniejsze są zabezpieczenia w kuchni i łazience, pokoje można pogrupować po dwa, trzy - tam specjalnych obciążeń nie bywa... Można dodatkowo zabezpieczyć "ścianę multimedialną" z wielkim TV, kinem domowym, kolumnami itp jakimiś zabezpieczeniami przepięciowymi w razie burzy...

Ale to wszystko powinno być fachowo i czytelnie zrobione i opisane w rozdzielnicy.

Prawdziwy elektryk jest w stanie Ci to zrobić, ale może wiązać się to z większym, czy mniejszym pruciem ścian...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeżeli to mata w typie Mapei MAPEGUARD WP 200, to ją można układać pod płytkami. Tzn. na podłoże daje się warstwę kleju, potem matę, znów klej i płytki. Jako akcesoria są systemowe taśmy, narożniki itp. Chociaż ja bym sprawdził czy nie da się ułożyć przy ścianach dwuwarstwowo i wywinąć po prostu na ścianę. Tak najpewniej da się też ukształtować przejście spod płytek pod brodzik.  W wersji, gdy mata trafia bezpośrednio na OSB nie bardzo rozumiem w czym ma być lepsza od dobrej jakości folii stosowanej w podłogach na gruncie. Oczywiście, tu potrzebna byłaby jeszcze płynna folia i taśmy pod płytkami. Ewentualnie specjalny klej do płytek, który pełni także funkcję uszczelnienia pod płytkami.  Niezależnie od wybranego wariantu pozostaje pytanie na jakim stropie to wszystko robimy? Co tam było wcześniej? Jeżeli to strop drewniany to czy nie uwięzimy w nim wilgoci, układając od góry takie warstwy. 
    • Jest zasadnicza różnica pomiędzy systemem kominowym wykonanym z tworzywa sztucznego oraz rurą kanalizacyjną. W przypadku tej drugiej nikt nie bada jej odporności na działanie spalin, trwałości tworzywa i uszczelek w takich warunkach. Taka instalacja nie powinna przejść odbioru kominiarskiego. Szanujący się instalator kotłów też nie powinien tego tak wykonać.  
    • Szanowny Panie,   Pragniemy zapewnić, że każde zgłoszenie traktujemy indywidualnie i nie korzystamy z gotowych szablonów. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć Panu wszelkich niezbędnych informacji technicznych związanych z produktem, jego odpowiednim zastosowaniem i montażem, a także staramy się pomóc w ramach naszych możliwości. Rozumiemy, że jest Pan świadomy zaleceń dotyczących postępowania z blachą z antykondesatem. W związku z tym, nasza pomoc w tym zakresie może być już ograniczona. Nie możemy wypowiadać się w kwestii oceny jakości przeprowadzonych prac montażowych. W Pana przypadku, mając dodatkowo do czynienia z profilem trapezowym firmy Blachotrapez, zachęcamy do skorzystania z pomocy technicznej producenta lub skontaktowania się z niezależną jednostką organizacyjną – Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD).   W celu konsultacji lub inspekcji na budowie, która może skutkować wystawieniem opinii technicznej, zachęcamy do kontaktu z odpowiednim dla Pana lokalizacji oddziałem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Inspekcja ta odbywa się bezpośrednio na miejscu, a orzecznik PSD po przeprowadzeniu oględzin może wydać zalecenia wskazujące, co należy poprawić. Link do zamówienia opinii technicznej: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna  
    • Najpierw usuń samosiejki i śmieci z działki, potem wyrównaj teren i sprawdź ziemię – leśna gleba bywa kwaśna, więc może trzeba będzie dodać trochę ziemi ogrodowej albo wapna. Jak już uporządkujesz wszystko, możesz wysiać trawę (najlepiej cieniolubną) albo zrobić żwirowe ścieżki i kawałek miejsca do siedzenia. Nie musisz wszystkiego robić od razu – działaj etapami, będzie łatwiej ogarnąć.
    • Jak duży jest to budynek? Jaki jest spadek tego dachu? W dachach o małym spadku głównym czynnikiem zapewniającym wymianę powietrza pod pokryciem jest działanie wiatru. Czy ta taśma w kalenicy to taśma dekarska przeznaczona do układania w kalenicy? Bo takie są paroprzepuszczalne.  Czy te wąskie okienka-szczeliny w ścianach są czymś wypełnione, czy nimi wnika swobodnie powietrze? Im lepsza będzie wymiana powietrza w tym budynku, tym mniejsze będzie ryzyko kondensacji. Proszę sprawdzić czy do niej nadal dochodzi, gdy w tym budynku pozostawi się lekko uchylone wszystkie wejścia.  Natomiast samą blachę można próbować ratować usuwając zaprawę na styku z blachą przy zewnętrznych krawędziach (linie okapów) oraz zapewniając przepływ powietrza pod kalenicą (szczelina pod gąsiorem kalenicowym, nawet bez żadnej folii lub innego uszczelnienia). 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...