Skocz do zawartości

Renowacja drewnianego mebla


Recommended Posts

Napisano

Mam do renowacji drewniane biurko które wymaga bejcowania i lakierowania. Do bejcowania chciałbym użyć bejcy vidaron. Producent ten pisze w swoich informacjach żeby po bejcowaniu użyć lakieru bezpodkładowego Vidaron. Czy mogę jednak użyć lakieru akrylowego tego samego producenta, nie zaś bezpokładowego (który w moim miejscy zamieszkania jest niedostępny). Jak ka jest różnica między lakierem akrylowym a bezpodkładowym.   

Napisano

Jeśli jest to stary zabytkowy mebel to nie zalecałbym stosowania lakierobejcy.

Jeśli chodzi o lakiery podkładowe popularny np. kapon stosuje się jako warstwę pośrednią, która zabezpiecza drewno, wiąże włókna drzewne, skleja niedoskonałości i drobne pyłki, jednocześnie zabezpiecza poprzedzającą warstwę koloryzującą np. z bejcy wodnej lub spirytusowej.

Lakiery akylowe moim zdaniem mają mniejszą trwałość (ulegają szybszemu ścieraniu) niż lakiery rozpuszczalnikowe. Z kolei wodne (akrylowe) lakiery szybciej wysychają niż rozpuszczalnikowe. Jeśli miałbym polecić zastosowanie lakierobejcy wolałbym iść w kierunku lazurów, które oczywiście też są lakierobejcami, ale nie kryją tak intensywnie i można uzyskać zadowalający efekt w którym widoczne jest usłojenie drewna. osobiście polecałbym rozpuszczalnikowy Altax lub lazury firmy Remmers.

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Ale jeśli jesteś już zdecydowany na Vidaron to możesz chyba bezproblemowo zamówić sobie ten bezpodkładowy przez internet? Czy jest jakaś przeszkoda?

Napisano

Szanowny Panie, Produkty VIDARON można zamówić korzystając z e-sklepu: https://www.vidaron.pl/sklep/produkty/do-wewnatrz.html
Po bejcowaniu rekomenduję zastosować Lakier Bezpodkładowy, który charakteryzuje się dobrymi parametrami wytrzymałościowymi (może być on też stosowany np. do wykończenia podłóg), a zabezpieczonej powierzchni nadaje wysoką odporność mechaniczną.

  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...