Skocz do zawartości

poliwęglan komorowy


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich, planuję zadaszyć wiatę poliwęglanem komorowym w koloerze dymiony brąz. Czy ktoś z Was ma taki u siebie i byłby w stanie napisać mi jak się sprawuje? Nie mam pojęcia czy załozyć 8, 10 czy więcej mm grubości ,i ile komór, od czego to zależy? 

 

Napisano (edytowany)

Sąsiad położył takie płytki na szklarni (ogrod zimowy) - ale były za cienkie albo felerne, bo po gradzie były jak sitko.

A więc odpowiednia jakość i grubość jest chyba wskazana.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Poliwęglan jest bardzo odporny na uderzenia, więc raczej to bajka żeby grad zrobił z niego sito. Owszem mogą powstac jakieś ślady uderzeń po gradzie, ale to raczej po gradzie wielkości piłek tenisowych.

Myślę że każda grubość będzie odpowiednia a 10 mm idealna.

W końcu też wszystko zależy od rozpiętości wiaty, gęstości podpór itp.

Trzeba też pamiętać że zazwyczaj tylko jedna strona płyty pokrywana jest filtrem UV, więc jeśli nie jest oznakowana dobrze już przy zakupie dopytać.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
5 godzin temu, demo napisał:

Poliwęglan jest bardzo odporny na uderzenia, więc raczej to bajka żeby grad zrobił z niego sito

Oczywiście każda grubość poliwęglanu jest odporna na grad - prawda?

No bo tak wynika z twego postu.

 

5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Musiał to być jednak grad stulecia

A grad był mocny, ale nie stulecia.

Gość mhtyl
Napisano
30 minut temu, zenek napisał:

Oczywiście każda grubość poliwęglanu jest odporna na grad - prawda?

No bo tak wynika z twego postu.

A wiesz o jakim poliwęglanie tu mowa? O poliwęglanie komorowym, wiesz jak on wygląda? Żeby z takiego materiału zrobić sito to grad musiałby być wielkości jajka kurzego.

8 godzin temu, jondek22 napisał:

Witam wszystkich, planuję zadaszyć wiatę poliwęglanem komorowym w koloerze dymiony brąz. Czy ktoś z Was ma taki u siebie i byłby w stanie napisać mi jak się sprawuje? Nie mam pojęcia czy załozyć 8, 10 czy więcej mm grubości ,i ile komór, od czego to zależy? 

 

Zależy to oczywiście od ceny. Grubość to tez zależy jakiego kształtu ma być to zadaszenie, jeżeli po łuku to cieńszy jest bardziej podatny na ugięcia, jeżeli proste to grubszy.

Napisano

Kiedyś pracowałem przy dociepleniach bloków . Były na nich montowane - na najwyższych balkonach - daszki kryte poliwęglanem, zazwyczaj 8mm , po dobrych 15 stu latach nie widać na tych daszkach żadnych uszkodzeń od gradu , a przez te 15ście i więcej lat grady zdarzały się różne .

Napisano (edytowany)
12 godzin temu, mhtyl napisał:

 Żeby z takiego materiału zrobić sito to grad musiałby być wielkości jajka kurzego.

Heniu nie ma takiej opcji żeby grad, nawet tej wielkości, zrobił sito z poliwęglanu. Te kule gradu musiałyby lecieć z prędkością kuli armatniej.

Owszem taki grad może spowodować większe lub mniejsze wgniecenia, ale nigdy nie zrobi "sita" z poliwęglanu, nigdy !

Nie przez przypadek materiał ten ze względu na swoje właściwości ma zastosowanie jako osłony przeciwuderzeniowe i antywłamaniowe, a zenek ma takie właściwości że pisze czasami większe lub mniejsze bzdury.B|

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
19 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Grad potrafi zbić eternit a nawet dachówkę, na blaszanych pokryciach pozostawały wgniecenia to i może ten poliwęglan przebił na wylot.

Musiał to być jednak grad stulecia.

Nie wiem czy stulecia bo za krótko żyję ale spotkał mnie ten dopust boży.
Podziurawił papę na dachu w .....set miejscach i powgniatał blachę na dachu Poloneza.Sąsiadowi potrzaskał siding którym miał obłożoną elewację.

Napisano

W necie można znaleźć doniesienia o podziurawionym poliwęglanie przez grad. Dzieje się tak dlatego że zabudowano poliwęglan filtrem UV w odwrotną stronę. Sam poliwęglan w żaden sposób nie jest odporny na działanie promieniowania słonecznego i po kilku latach zostanie "zjedzony" przez promieniowanie UV.

Być może z takim przypadkiem miał do czynienia zenek i nie ma tu większego znaczenia sama grubość tego poliwęglanu. 

Napisano

też wydaje mi sie, że ktoś po prostu zlą stroną go zamontował, tylko niektóre poliwęglany mają obustronną warstwę ochronną przed promieniowaniem UV.

 

Zastanawiam się teraz czy wziąć poliwęglan jednokomorowy 10mm i osadzić go na krokwiach co około 0,5 m, czy zamówić poliwęglan dwukomorowy 10mm i wtedy dać koło metra odstępu między krokwiami.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...