Skocz do zawartości

jaki styropian frezowany czy zwykłe płyty?


Recommended Posts

Jeżeli styropian jest zamocowany na ścianie starannie a większe szczeliny (ok. 4-5 mm) na połączeniach płyt są wypełnione np. pianą montażową,  to ewentualne straty ciepła wynikające z zastosowania płyt z bokiem frezowanym lub zwykłym będą pomijalne. W przypadku gdy staranność ułożenia jest daleka od ideału, a pomiędzy płytami występują szczeliny, wówczas płyty frezowane będą utrudniać przepływ strumienia ciepła z wnętrza budynku ograniczając straty energii. Płyty frezowane na zakładkę mogą być argumentem w kategorii rozwiązania bardziej odpornego na niestaranność wykonawcy.

Współczynnik U jest obliczany dla całej przegrody (np. wszystkie warstwy ściany) i przy jego obliczeniu nie uwzględnia się szczelin na połączeniach płyt. Warstwa izolacji jest traktowana w obliczeniach jako ciągła (nieprzerwana). Trzeba zaznaczyć, że w przypadku ocieplania ścian zewnętrznych styropian mocuje się tylko w jednej warstwie !

Na stronie Termo Organika bezpośrednio przy produktach są dostępne karty techniczne (przykładowa Tutaj), które zawierają m.in. wartości oporu cieplnego dla danej grubości.

Inaczej wygląda sytuacja w przypadku ocieplania powierzchni płaskich jak np. podłoga na gruncie czy stropodach.  W tych miejscach zazwyczaj stosuje się izolację z płyt styropianowych (bez frezu) w dwóch lub nawet trzech warstwach, ale to wynika z innych przesłanek np. przy ociepleniu podłogi pierwsza warstwa jest w grubości pozwalającej na "schowanie" instalacji technicznych, a kolejne jako już  właściwa warstwa izolacji pod wylewkę. W przypadku stropodachów co najmniej jedna warstwa płyt styropianowych w postaci "klinów" tworzy spadek, a kolejne zapewniają odpowiednia izolacyjność. 

Link do komentarza
23 godziny temu, zagórowski napisał:

pytanie za 100 pkt,:) , jaki wybrać styropian frezowany na zakładkę czy zwykłe płyty. Jaki są korzyści z frezu i jak to ma wpływ na izolacyjność,  współczynnik przenikania  U ?

Zasadnicze. Jeśli między płytami są szpary przez które wnika zimno, to wchodzi ono nie tylko w szpary, ale i pod płyty. A więc wymiana ciepła jest spora. Styropian frezowany to ogranicza. Ale i tak ścisłe przyleganie krawędzi płyt jest b. ważne.

Oczywiście jest to zależne od uczciwości wykonawcy, bo po załozeniu tynku trudno to wszystko policzyć. Samo życie.

Mnie się zdaje, że różnice w efektywności mogą osiągać nawet 20 % (licząc między szczelną i nieszczelną warstwą styropianu).

Link do komentarza

To już szacowanie, trzeba by zmierzyć wielkość strumienia przy danej temperaturze wewnątrz i na zewnątrz. Dwa domki modelowe o powierzchni załóżmy 30 m2.

Wątpię czy ktoś  prowadzi takie badania, zakładamy przecież, ze ocieplenie wykonamy prawidłowo. Poza tym w odniesieniu do gołych murów i tak zawsze odnotowujemy korzyści po sezonie grzewczym.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...