Skocz do zawartości

Krokiew i stal - połączenie


Recommended Posts

Witam,

Przedstawiliśmy dekarzowi projekt dachu, który zawiera konstrukcje stalowe jak na załączonym rysunku.

Problemem dla niego jest połączenie krokwi ze stalą, tzn. twierdzi że na bieżąco będzie musiał spawać kątowniki do płatwi, żeby przykręcać krokwie, ale obawia się że mogą się przypalać podczas spawania. Nie może tego wcześniej zrobić (przyspawać kątowników) bo trudno mu będzie dokładnie wymierzyć gdzie będzie leżała krokiew (odchylenia drobne na długości krokwi) więc jest dylemat. Jak można to inaczej połączyć nie używając spawarki?

image.thumb.png.0fa48ef8dc0c5e3db730c26a3f77354f.png

Link do komentarza
Gość mhtyl
16 godzin temu, mari_p napisał:

Rozmawiałem z dekarzem. Bardzo chciałby wiedzieć jakich ma użyć śrub. Można prosić o np link do sklepu z taka śruba ?

Od kiedy dekarz robi robotę cieśli?

I nie chce mi się wierzyć, że ten dekarz jest taki ciemny aby nie wiedział jakie wkręty są do drewna.

Jeżeli ten Twój fachowiec ma tak wielkie problemy z doborem/wyborem wkrętów to ja Ci radzę zatrudnij innego.

Link do komentarza
Gość mhtyl
2 godziny temu, mari_p napisał:

Pytałem o link do śruby. Jeśli nie masz nic wartościowego do powiedzenia to nieborak czasu i nic nie pisz. Fachowiec to mój problem. 

A co to słup ogłoszeniowy żeby reklamować jakieś wkręty czy śruby? To jest proste jak budowa cepa, trzeba mieć umysł trzylatka  aby nie wiedzieć jakie wkręty są odpowiednie do skręcania więźby dachowej.

Link do komentarza

Dla mnie jest to temat trudny. Nie znam się na tego typu pracach i trudno mi wyobrazić sobie takie połączenie tzn dwuteownik z krokwia. Rozumiem ze można użyć śrub np o średnicy 12 mm i długości ok 40 cm, wiercąc otwór w krokwi jednakże nie wiem jak połączyć ta śrubę z dwuteownikiem - przez kątowe złącze ciesielskie?

Dopytuje się po to żeby zrozumieć czy jak wydam pieniądze na dekarza (a jest dachu ok 200 m2 i nie chce słupów w poddaszu użytkowym - stad płatwie) to będę miał dobrze zrobione. Jak zweryfikować kogoś kto chce spawać obok drewna? Jakbym miał większy wybór w okolicy dekarzy to bym nie drążył tylko wziął innego.

Link do komentarza
Gość mhtyl

Dekarz nie jest od więźby, zrozum to. Od więźby jest cieśla i jak nie chcesz wywalić pieniędzy w błoto to zatrudnij cieślę. czy ja Ci źle doradzam? czy robię z Ciebie pośmiewisko? gdybym nie chciał Ci pomóc to bym nie pisał.

Sądzisz, ze ktoś Ci napisze i poda jakie śruby zastosować i ten fachowiec tak zrobi?

9 minut temu, mari_p napisał:

Dopytuje się po to żeby zrozumieć czy jak wydam pieniądze na dekarza (a jest dachu ok 200 m2 i nie chce słupów w poddaszu użytkowym - stad płatwie) to będę miał dobrze zrobione. Jak zweryfikować kogoś kto chce spawać obok drewna? Jakbym miał większy wybór w okolicy dekarzy to bym nie drążył tylko wziął innego.

Na tym poddaszu użytkowym będziesz miał jakieś ścianki działowe?

Masz poniżej pokazane łączenie krokwi z płatwią czy murłatą, weź poprawkę że murłata drewniana jest to stalowa belka, przykładasz krokwie do belki, zaznaczasz kredką, odkładasz krokwie na bok, przykładasz łączniki ciesielskie i spawasz elektrycznie albo migomatem a jak nie chcesz spawać to wiercisz otwory przez łącznik do belki i przykręcasz śrubami.

zlacza-ciesielskie_3.jpg

tu masz inną złączkę ciesielką łączącą murłatę z krokwią.

219a8837b8886bf3dd8e25f057e518f7.jpg

 

 

Link do komentarza
Gość mhtyl
10 godzin temu, mari_p napisał:

I teraz rozumiem.

Tak będą ścianki działowe. 

Dziękuję

Jeżeli ścianka działowa wypadnie pod płatwią to możesz dodatkowo ja podeprzeć murując wyżej aż do płatwi. Długość tego murowania wystarczy na dwie szerokości płatwi i dobrze gdyby to podparcie zrobić z twardego materiału. Będziesz miał podparta płatew bo pomimo, że ona jest z metalu to może ugiąć się pod ciężarem pokrycia. Tak jak pokazano na poniższym zdjęciu.

z20586238Q.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
    • Można też sobie zrobić zakwas z buraków, podobno to najlepszy probiotyk. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Podobno lepiej uzupełniać bakterie jogurtem i kefirem niż tylko kiszonkami
    • Na razie obstawiałbym wilgoć. Bardzo prawdopodobne, że obecną tam w wyniku jakiegoś przecieku i zalania stropu. Na pierwszym zdjęciu wygląda to jak plama/zaciek sięgająca dalej od krawędzi ściany, w głąb pomieszczenia.  Żeby coś podpowiedzieć z sensem trzeba mieć informację o tym co jest po drugiej stronie tego stropu i ściany. Płaski dach, strych, to ściana zewnętrzna czy wewnętrzna? Czy jest tam izolacja cieplna i gdzie? Co do rozróżnienia wilgoć czy grzyb, to akurat szczególnie łatwo o zagrzybienie w miejscach zawilgoconych. 
    • Dzień dobry, Wybór między blachodachówką a panelami na rąbek stojący typu „click” często sprowadza się do kompromisu między czasem realizacji a efektem końcowym. Blachodachówka, szczególnie w wersji modułowej, daje się szybko zamontować, co wynika z jej wymiarów, łatwości transportu oraz prostoty w docinaniu i dopasowaniu do połaci. To rozwiązanie szczególnie chętnie wybierane przy inwestycjach, gdzie liczy się tempo prac i ograniczenie kosztów związanych z robocizną. Panele na rąbek wymagają więcej precyzji – zarówno w przygotowaniu podkonstrukcji, jak i w samym montażu. Montaż tych paneli zajmuje więcej czasu i wymaga większego doświadczenia ze strony wykonawcy, ale efekt wizualny oraz szczelność połączeń przewyższają rozwiązania klasyczne. To rozwiązanie często stosowane przy projektach nowoczesnych lub tam, gdzie dach jest mocno wyeksponowany. W praktyce o wyborze powinien decydować nie tylko wygląd, ale też stopień skomplikowania dachu, dostępność ekipy z doświadczeniem w danym systemie oraz oczekiwania inwestora co do trwałości i estetyki. Przy prostych połaciach obie opcje są funkcjonalne, ale przy bardziej wymagających geometrach panele na rąbek mogą wymagać więcej pracy na detalu. ___________________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510 https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...