Skocz do zawartości

Krokiew i stal - połączenie


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Przedstawiliśmy dekarzowi projekt dachu, który zawiera konstrukcje stalowe jak na załączonym rysunku.

Problemem dla niego jest połączenie krokwi ze stalą, tzn. twierdzi że na bieżąco będzie musiał spawać kątowniki do płatwi, żeby przykręcać krokwie, ale obawia się że mogą się przypalać podczas spawania. Nie może tego wcześniej zrobić (przyspawać kątowników) bo trudno mu będzie dokładnie wymierzyć gdzie będzie leżała krokiew (odchylenia drobne na długości krokwi) więc jest dylemat. Jak można to inaczej połączyć nie używając spawarki?

image.thumb.png.0fa48ef8dc0c5e3db730c26a3f77354f.png

Napisano

Rozmawiałem z dekarzem. Bardzo chciałby wiedzieć jakich ma użyć śrub. Można prosić o np link do sklepu z taka śruba ?

Gość mhtyl
Napisano
16 godzin temu, mari_p napisał:

Rozmawiałem z dekarzem. Bardzo chciałby wiedzieć jakich ma użyć śrub. Można prosić o np link do sklepu z taka śruba ?

Od kiedy dekarz robi robotę cieśli?

I nie chce mi się wierzyć, że ten dekarz jest taki ciemny aby nie wiedział jakie wkręty są do drewna.

Jeżeli ten Twój fachowiec ma tak wielkie problemy z doborem/wyborem wkrętów to ja Ci radzę zatrudnij innego.

Napisano

Pytałem o link do śruby. Jeśli nie masz nic wartościowego do powiedzenia to nieborak czasu i nic nie pisz. Fachowiec to mój problem. 

Gość mhtyl
Napisano
2 godziny temu, mari_p napisał:

Pytałem o link do śruby. Jeśli nie masz nic wartościowego do powiedzenia to nieborak czasu i nic nie pisz. Fachowiec to mój problem. 

A co to słup ogłoszeniowy żeby reklamować jakieś wkręty czy śruby? To jest proste jak budowa cepa, trzeba mieć umysł trzylatka  aby nie wiedzieć jakie wkręty są odpowiednie do skręcania więźby dachowej.

Napisano

Do łączenia więźby z dwuteownikiem jak już. Pytanie nie wiem czy zrozumiałeś ale nie było do Ciebie.

Jak faktycznie jesteś fachowcem to zajęło by ci mniej pokazanie takiego łączenia zamiast komentowania bez wartości. 

Napisano
22 godziny temu, mari_p napisał:

Proszę o informacje jakie śruby będą odpowiednie. 

 

6 minut temu, mari_p napisał:

Do łączenia więźby z dwuteownikiem jak już.

Mogą być z prawym gwintem i z łbem na klucz ....i najlepiej metalowe ..

Napisano

Dla mnie jest to temat trudny. Nie znam się na tego typu pracach i trudno mi wyobrazić sobie takie połączenie tzn dwuteownik z krokwia. Rozumiem ze można użyć śrub np o średnicy 12 mm i długości ok 40 cm, wiercąc otwór w krokwi jednakże nie wiem jak połączyć ta śrubę z dwuteownikiem - przez kątowe złącze ciesielskie?

Dopytuje się po to żeby zrozumieć czy jak wydam pieniądze na dekarza (a jest dachu ok 200 m2 i nie chce słupów w poddaszu użytkowym - stad płatwie) to będę miał dobrze zrobione. Jak zweryfikować kogoś kto chce spawać obok drewna? Jakbym miał większy wybór w okolicy dekarzy to bym nie drążył tylko wziął innego.

Gość mhtyl
Napisano

Dekarz nie jest od więźby, zrozum to. Od więźby jest cieśla i jak nie chcesz wywalić pieniędzy w błoto to zatrudnij cieślę. czy ja Ci źle doradzam? czy robię z Ciebie pośmiewisko? gdybym nie chciał Ci pomóc to bym nie pisał.

Sądzisz, ze ktoś Ci napisze i poda jakie śruby zastosować i ten fachowiec tak zrobi?

9 minut temu, mari_p napisał:

Dopytuje się po to żeby zrozumieć czy jak wydam pieniądze na dekarza (a jest dachu ok 200 m2 i nie chce słupów w poddaszu użytkowym - stad płatwie) to będę miał dobrze zrobione. Jak zweryfikować kogoś kto chce spawać obok drewna? Jakbym miał większy wybór w okolicy dekarzy to bym nie drążył tylko wziął innego.

Na tym poddaszu użytkowym będziesz miał jakieś ścianki działowe?

Masz poniżej pokazane łączenie krokwi z płatwią czy murłatą, weź poprawkę że murłata drewniana jest to stalowa belka, przykładasz krokwie do belki, zaznaczasz kredką, odkładasz krokwie na bok, przykładasz łączniki ciesielskie i spawasz elektrycznie albo migomatem a jak nie chcesz spawać to wiercisz otwory przez łącznik do belki i przykręcasz śrubami.

zlacza-ciesielskie_3.jpg

tu masz inną złączkę ciesielką łączącą murłatę z krokwią.

219a8837b8886bf3dd8e25f057e518f7.jpg

 

 

Gość mhtyl
Napisano
10 godzin temu, mari_p napisał:

I teraz rozumiem.

Tak będą ścianki działowe. 

Dziękuję

Jeżeli ścianka działowa wypadnie pod płatwią to możesz dodatkowo ja podeprzeć murując wyżej aż do płatwi. Długość tego murowania wystarczy na dwie szerokości płatwi i dobrze gdyby to podparcie zrobić z twardego materiału. Będziesz miał podparta płatew bo pomimo, że ona jest z metalu to może ugiąć się pod ciężarem pokrycia. Tak jak pokazano na poniższym zdjęciu.

z20586238Q.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...