Skocz do zawartości

Obniżenie podłogi, wylewka w starym Domu


Recommended Posts

Witam.

Musze obniżyć podłogę o 3cm pod panele w pokoju 4m x 4m

 

Jest to podłoga w starym około 100 letnim domu, obecnie podłoga jest z desek o gróbości 3cm :)położona na drewnianych belkach - legarach około 12x12cm

niemalże pod same deski sięga piasek z kamykami, wszystko jest suche, nie zgnite, ten pokój jest na wysokim fundamencie (kamień) 0,5m nad gruntem, na tej połowie domu nie ma też piwnicy, a i ta też jest sucha.

 

Proszę o poradę, myślę o wylewce tylko nie wiem jak się do tego zabrać jaka folia czy papa, ile styropianu jaka grubość betonu itp.

Link do komentarza
Napisano (edytowany)

Jaki guby ten jastrych powinien być na ten styropian ? pewnie też z 5 - 6cm to razem ze styropianem bedzie jakieś 12cm to sporo wybierania piachu, bo jest on prawie na wysokość belek - legarów. Ale zależy mi na tym żeby zimno nie "ciągnęło" od ziemi.

 

te płyty styropianowe to jakiś specyfik czy poprostu styropian jak ten https://www.leroymerlin.pl/izolacja-budynkow/welna-mineralna-styropian-izolacja-akustyczna/styropian/styropian-podlogowy-niefrezowany-super-strong-50-mm-stb,p410205,l394.html

 

pod styropian nie trzeba żadnej folii, jakbyś mógł mnie tak krok po kroku poprowadzić, bo mam jakiegoś majstra ale nie "z tej epoki"

 

 

Edytowano przez Adamvfr (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Najprostsze rozwiązanie to dosypanie keramzytu i utworzenie 5 - 6 cm wylewki z betonu - alternatywnie płyty styropianowe grubści 5 - 6 cm przykryte folia izolacyjną i jastrychem. 

 

5 godzin temu, Adamvfr napisał:

Musze obniżyć podłogę o 3cm pod panele w pokoju 4m x 4m

Nie rozumiem tej porady, przecież Adamfr chce obniżyć a nie podwyższyć. Porada wg mnie nie do końca doprecyzowana. Dosypywanie kojarzy się z podwyższaniem a nie z obniżaniem.

Link do komentarza
Napisano (edytowany)
25 minut temu, MrTomo napisał:

A jakbyś tak poczytał najpierw?

Choćby tutaj ostatnio był podobny temat:

remont_podlogi_w_100_letnim_domu

 

Co do styropianu szukaj eps-100

czytałem, jednak każdy dom jest inny :)

Po zerwaniu desek, poziom legarów jest dla mnie wymaganym pod wykończenie podłogi, a nie mogę zostawić tych legarów a między nimi dać styropian i wylewkę, coprawda mury ścian nie są na legarach więc można je wyjąć będzie dzięki temu mniej kopania przy obniżaniu, jednak zostawienie legarów ułatwiło by utrzymać poziom, generalnie jestem żielony w temacie i fajnie by było jkby ktoś podsunął rozwiązanie krok po kroku :)

Edytowano przez Adamvfr (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
13 minut temu, Adamvfr napisał:

czytałem, jednak każdy dom jest inny :)

Po zerwaniu desek, poziom legarów jest dla mnie wymaganym pod wykończenie podłogi, a nie mogę zostawić tych legarów a między nimi dać styropian i wylewkę, coprawda mury ścian nie są na legarach więc można je wyjąć będzie dzięki temu mniej kopania przy obniżaniu, jednak zostawienie legarów ułatwiło by utrzymać poziom, generalnie jestem żielony w temacie i fajnie by było jkby ktoś podsunął rozwiązanie krok po kroku :)

Robisz tak jak w tamtym temacie, to jest praktycznie to samo. Wywalasz wszystko aż do piachu a o poziom wylewki się nie martw bo są proste sposoby aby to osiągnąć. 

Jeżeli nie chcesz robić wylewki to wystarczy wszystko rozebrać i położyć od nowa legary uwzględniając zadaną wysokość a zamiast desek nabić płytę osb.

Link do komentarza
13 minut temu, Adamvfr napisał:

i tanio

Potem może się okazać drożej :icon_biggrin: , wywal wszystko łącznie z legarami i zrób jak w mądrych książkach pisze . Trochę chudziaka , folia , styro , folia , wylewka .

Na Twoje życie starczy ...:Di Twoich dzieci pewnie też ..

Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Przybyło trochę gotówki i chcielibysmy jednak zrobić tam ogrzewanie podłogowe, czy podpowiecie jak to wykonać.

Ile czego, kolejność i grubości,

To będzie salon z kuchnią 25m2

posadzka w pomieszczeniu zaczyna sie pół metra wyżej względem gruntu na zew.

obecnie zerwałem wszystkie deski usunąłem legary, i co dalej bo nie wiem ile piachu wybrać,

 

chciałbym zrobić to we własnym zakresie, da się ? bo ktoś mi powiedział że tylko suchy beton a za ten chcą 1500zł to nie można samemu wylać betonu z dodatkiem np. plastyfikatora ?

 

Edytowano przez Adamvfr (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...