Skocz do zawartości

Klasa gruntu


jurasjo

Recommended Posts

Napisano

Witam

Czy na podstawie informacji przedstawionej na screenie można określić czy to jest grunt mineralny czy organiczny? Wg mnie to podchodzi pod grunt mineralny.

Zrzut ekranu Deepin_wybierz-obszar_20190222192815.png

Napisano

Teren jest oznaczony jako RVI (grunty orne VI klasy). Czyli w odniesieniu do:

 

"Jakie grunty wymagają decyzji zezwalającej na wyłączenie z produkcji" nie jest to "użytki rolne klas IV, IVa, IVb, V i VI wytworzone z gleb pochodzenia organicznego"

 

a zatem jest szansa, że nie jest wymagane wyłączenie z produkcji rolnej a tym bardziej opłat(załączona tabela)?

Zrzut ekranu Deepin_wybierz-obszar_20190225100512.png

Napisano
Dnia 25.02.2019 o 09:57, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Grunt pochodzenia mineralnego pod kątem własności budowlanych. 

A dodatkowo: rozumiem, że nie jest to tak zwany grunt "wysadzinowy"?

Napisano

W Starostwie powiedzieli, że w tym powiecie za gleby IV -VI (zarówna mineralne jak i organiczne) opłata nie jest pobierana. Czyli pozytywnie :)

Gość mhtyl
Napisano
28 minut temu, jurasjo napisał:

W Starostwie powiedzieli, że w tym powiecie za gleby IV -VI (zarówna mineralne jak i organiczne) opłata nie jest pobierana. Czyli pozytywnie :)

Tak jest w całej Polsce, nie tylko w Twoim powiecie a raczej w gminie i chodzi o podatek rolny i o odrolnienie ziemi. Gdy coś już na tej ziemni wybudujesz to nie ciesz się, że nie będziesz płacił podatku rolnego. 

Gość mhtyl
Napisano
16 minut temu, jurasjo napisał:

Chodzi o wyłączenie gruntu z produkcji rolnej. Podatek gruntowy to inna sprawa.

To właśnie napisałem powyżej.

32 minuty temu, mhtyl napisał:

Tak jest w całej Polsce, ........................... i o odrolnienie ziemi.

 

Gość mhtyl
Napisano

Za dużo czytasz :) 

Za odrolnienie ziemi powyżej klasy IV nic nie płacisz i jest to robione z urzędu, natomiast co do podatku to za ziemie klasy IV podajże jest podatek a za powyżej klasy V podatku się nie płaci, jeżeli jak już pisałem wcześniej, wybudujesz dom i będziesz miał odbiór domu wtedy gmina będzie naliczać podatki.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Odnośnie opisanej sytuacji: grunt pochodzenia mineralnego. Nie jest wymagane uzyskanie zgody na wyłączenie z użytkowania rolniczego.

(Wniosek o wyłączenie gruntu z produkcji rolniczej do Wydziału Ochrony Środowiska -cel informacyjny).

Edytowano przez jurasjo (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
3 godziny temu, jurasjo napisał:

Nie jest wymagane uzyskanie zgody na wyłączenie z użytkowania rolniczego.

A jaki status ma obecnie ta działka?

 

Napisano
30 minut temu, jurasjo napisał:

Teraz to RVI - grunt mineralny(ta informacja była dla mnie istotna).

Czyli budować możesz, ale ogródka to tam ciekawego nie stworzysz. Nawet z trawą będą problemy. Na jakiej głębokości jest woda?

Napisano (edytowany)

Studnie głębinowe w tych okolicach na jakieś 30m, muszą być wiercone. Dwie działki dalej jest studnia ujęta  oficjalnie na mapach i ma 31m. To się pokrywa z opracowaniami dla tego terenu jaki znalazłem na mapach  na stronie internetowej. Obszar nad zaznaczonym miejscem to mniej więcej obszar pod działką.

woda.png

Edytowano przez jurasjo (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
56 minut temu, jurasjo napisał:

Teraz to RVI - grunt mineralny(ta informacja była dla mnie istotna).

Grunt mineralny to nie status działki, jest to rolna czy  budowlana czy jakaś jeszcze inna?

Napisano

Chciałbym tam postawić domek na zgłoszenie. Na razie takie rozwiązanie byłoby wystarczające. Żeby to zrobić trzeba w końcu podjąć decyzję: brać czy nie :D

Gość mhtyl
Napisano
47 minut temu, jurasjo napisał:

To jest działka określona w MPZP jako UT - tereny rekreacji indywidualnej(z mojego innego posta).

Wiem, ale skoro już tu został pociągnięty wątek statusu działki to trza było to wyjaśnić, że to co napisałeś w poście #15 nie jest statusem działki.

Napisano
1 godzinę temu, retrofood napisał:

Tak jak myślałem. Ogrodu tam nie będzie. Ale jeśli Ci to nie przeszkadza, to nawet dobrze.

Trawa rośnie więc nie jest źle ;)

Zrzut ekranu Deepin_wybierz-obszar_20190324102129.png

Gość mhtyl
Napisano

Co do składu ziemi na tej działce to czego mogłeś się spodziewać jeżeli "za płotem" masz las. Lasu nie sadzi się na dobrej ziemi.

Trawa rośnie tylko że to jest samosiejka, a założę się że gatunkowej trawy tam się nie uchowa.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...