Skocz do zawartości

Klasa gruntu


jurasjo

Recommended Posts

Napisano

Witam

Czy na podstawie informacji przedstawionej na screenie można określić czy to jest grunt mineralny czy organiczny? Wg mnie to podchodzi pod grunt mineralny.

Zrzut ekranu Deepin_wybierz-obszar_20190222192815.png

Napisano

Teren jest oznaczony jako RVI (grunty orne VI klasy). Czyli w odniesieniu do:

 

"Jakie grunty wymagają decyzji zezwalającej na wyłączenie z produkcji" nie jest to "użytki rolne klas IV, IVa, IVb, V i VI wytworzone z gleb pochodzenia organicznego"

 

a zatem jest szansa, że nie jest wymagane wyłączenie z produkcji rolnej a tym bardziej opłat(załączona tabela)?

Zrzut ekranu Deepin_wybierz-obszar_20190225100512.png

Napisano
Dnia 25.02.2019 o 09:57, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Grunt pochodzenia mineralnego pod kątem własności budowlanych. 

A dodatkowo: rozumiem, że nie jest to tak zwany grunt "wysadzinowy"?

Napisano

W Starostwie powiedzieli, że w tym powiecie za gleby IV -VI (zarówna mineralne jak i organiczne) opłata nie jest pobierana. Czyli pozytywnie :)

Gość mhtyl
Napisano
28 minut temu, jurasjo napisał:

W Starostwie powiedzieli, że w tym powiecie za gleby IV -VI (zarówna mineralne jak i organiczne) opłata nie jest pobierana. Czyli pozytywnie :)

Tak jest w całej Polsce, nie tylko w Twoim powiecie a raczej w gminie i chodzi o podatek rolny i o odrolnienie ziemi. Gdy coś już na tej ziemni wybudujesz to nie ciesz się, że nie będziesz płacił podatku rolnego. 

Gość mhtyl
Napisano
16 minut temu, jurasjo napisał:

Chodzi o wyłączenie gruntu z produkcji rolnej. Podatek gruntowy to inna sprawa.

To właśnie napisałem powyżej.

32 minuty temu, mhtyl napisał:

Tak jest w całej Polsce, ........................... i o odrolnienie ziemi.

 

Gość mhtyl
Napisano

Za dużo czytasz :) 

Za odrolnienie ziemi powyżej klasy IV nic nie płacisz i jest to robione z urzędu, natomiast co do podatku to za ziemie klasy IV podajże jest podatek a za powyżej klasy V podatku się nie płaci, jeżeli jak już pisałem wcześniej, wybudujesz dom i będziesz miał odbiór domu wtedy gmina będzie naliczać podatki.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Odnośnie opisanej sytuacji: grunt pochodzenia mineralnego. Nie jest wymagane uzyskanie zgody na wyłączenie z użytkowania rolniczego.

(Wniosek o wyłączenie gruntu z produkcji rolniczej do Wydziału Ochrony Środowiska -cel informacyjny).

Edytowano przez jurasjo (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
3 godziny temu, jurasjo napisał:

Nie jest wymagane uzyskanie zgody na wyłączenie z użytkowania rolniczego.

A jaki status ma obecnie ta działka?

 

Napisano
30 minut temu, jurasjo napisał:

Teraz to RVI - grunt mineralny(ta informacja była dla mnie istotna).

Czyli budować możesz, ale ogródka to tam ciekawego nie stworzysz. Nawet z trawą będą problemy. Na jakiej głębokości jest woda?

Napisano (edytowany)

Studnie głębinowe w tych okolicach na jakieś 30m, muszą być wiercone. Dwie działki dalej jest studnia ujęta  oficjalnie na mapach i ma 31m. To się pokrywa z opracowaniami dla tego terenu jaki znalazłem na mapach  na stronie internetowej. Obszar nad zaznaczonym miejscem to mniej więcej obszar pod działką.

woda.png

Edytowano przez jurasjo (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
56 minut temu, jurasjo napisał:

Teraz to RVI - grunt mineralny(ta informacja była dla mnie istotna).

Grunt mineralny to nie status działki, jest to rolna czy  budowlana czy jakaś jeszcze inna?

Napisano

Chciałbym tam postawić domek na zgłoszenie. Na razie takie rozwiązanie byłoby wystarczające. Żeby to zrobić trzeba w końcu podjąć decyzję: brać czy nie :D

Gość mhtyl
Napisano
47 minut temu, jurasjo napisał:

To jest działka określona w MPZP jako UT - tereny rekreacji indywidualnej(z mojego innego posta).

Wiem, ale skoro już tu został pociągnięty wątek statusu działki to trza było to wyjaśnić, że to co napisałeś w poście #15 nie jest statusem działki.

Napisano
1 godzinę temu, retrofood napisał:

Tak jak myślałem. Ogrodu tam nie będzie. Ale jeśli Ci to nie przeszkadza, to nawet dobrze.

Trawa rośnie więc nie jest źle ;)

Zrzut ekranu Deepin_wybierz-obszar_20190324102129.png

Gość mhtyl
Napisano

Co do składu ziemi na tej działce to czego mogłeś się spodziewać jeżeli "za płotem" masz las. Lasu nie sadzi się na dobrej ziemi.

Trawa rośnie tylko że to jest samosiejka, a założę się że gatunkowej trawy tam się nie uchowa.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...