Skocz do zawartości

grubszy mur czy grubsza warstwa styropianu?


Recommended Posts

Napisano

Rodzina rozpoczyna budowę domu jednorodzinnego, mam pytanie dotycząc budowy ścian co lepiej wybrać grubszy mur np. ceramika poryzowana 38 P+W i styropian 15 czy grubość 30 i 15 cm styropianu. W projekcie mają cegłę 25 i styropian 15 co się stanie w przypadku zbudowania ściany z dużo grubszych jaki to będzie miało wpływ na ciepło w domu, zawilgocenia ścian i czy dużo grubszy mur będzie powodował większa akumulacje ciepła niż cieńszy ?

Napisano

Jak rodzina rozpoczyna budowę, to na pewno ma jakieś plany budynku, gdzie jakiś projektant na podstawie jakichś założeń i obliczeń ustalił iakieś parametry wytrzymałościowe ścian, a więc grubość muru (w zależności od materiału), grubość ocieplenia (w zależności od założeń stopnia "pasywności" budynku)... i co ma wnieść ta dyskusja :icon_rolleyes:...

 

Grubszy mur bezdyskusyjnie zwiększy akumulację ciepła... i co w związku z tym?

Na ciepło w domu wpływ ma izolacja, wentylacja, sposób ogrzewania...

Zawilgocenia ścian nie będzie przy odpowiedniej izolacji - i termicznej, i hydroizolacji - i sprawnej wentylacji...

 

I co w związku z tym...

Napisano

Rozpoczyna budowę?

 

Jeśli już mają projekt i pozwolenie na budowę to za późno na takie pytania.

 

Nie widzę sensu pakowania pieniędzy w dodatkową grubość muru. Zdecydowanie lepiej jest dołożyć ocieplenia. Ja mam mur 24 cm i tyle samo ocieplenia na tym (ytong+ wełna).

 

Z resztą podajesz za mało informacji, żeby można było udzielić sensownej porady. Dom to organizm. Jedno rozwiązanie powinno wynikać z drugiego. 

 

Punkt rosy można obliczyć mając konkretny towar. Jaka firma/model, jaka grubość i muru i ocieplenia. 

Napisano

ściana zbudowana z ceramiki poryzowanej 38 P+W i ocieplona  15 cm styropianu będzie miała lepsze właściwości cieplne niż ta o grubości 30 cm i ocieplona również 15 cm tego samego styropianu. Należy zwrócić uwagę na fakt, że te same właściwości można uzyskać poprzez zastosowanie lepszego materiału izolacyjnego bo właśnie zadaniem izolacji jest zmniejszenie strat ciepła z budynku. Myślę że ze względów na właściwości cieplne można zastosować ścianę konstrukcyjną cieńszą oraz wysokiej jakości styropian np. płyty styropianowe grafitowego TERMONIUM PLUS fasada o współczynniku lambda λ= 0,031 W/mK  produkcji Termo Organiki. Zastosowanie wspomnianych płyt daje nam taki efekt izolacji jak 20 cm zwykłego styropianu. Bezsprzecznie podnosimy komfort użytkowania takiego budynku ze względu na dużą stabilność temperatury wewnątrz pomieszczeń. Stabilność temperatury zapewnia oczywiście także odpowiednia pojemność cieplna budynki i im ściany zewnętrzne konstrukcyjne zewnętrze i wewnętrzne oraz ściany działowe są grubsze tym jest ona większa.

Napisano (edytowany)

Zero konkretów.

U=1/R, U dla 30+15: R: 1,29+0,15/0,033=5,83 U= 1/5,83=O,17

U dla 38+15, R  2,66+0,15/0,033 to jest U=1/7,2 czyli 0,14

Różnica za okres grzewczy dla 200m2 ścian zewnętrznych, średnia temperatura w sezonie 2st c, czas trwania 172 dni

0,17-0,14 to 0,03 ciężko mi się z tableta pisze nie dodaje jednostek

0,03x200x20 to 120 W na godzinę, 120x24x172 to 490kw na sezon

Przy ogrzewaniu pompa/ekogroszek 490x0,15 to 74,3zl różnicy na sezon grzewczy dla 200m2 ścian.

Edytowano przez Chaton
0 zgubilam (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, Chaton napisał:

0,03x200x 20 to 120 W na godzinę,

Co to jest te 20?

 

Pytam, chociaż nie znam się na tym :icon_confused:

Napisano

To różnica temperatur między temperaturą wewnątrz a na zewnątrz, na zewnątrz jest 2st średnia z sezonu grzewczego a wewnątrz założyłam 22st, chyba mało kto siedzi przy 20.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 14.02.2019 o 11:24, solange63 napisał:

Nie widzę sensu pakowania pieniędzy w dodatkową grubość muru. Zdecydowanie lepiej jest dołożyć ocieplenia. Ja mam mur 24 cm i tyle samo ocieplenia na tym (ytong+ wełna).

To jaki sens było wywalić kasę na pustaki ytong 24 energo i ocieplać go wełną? Dla nie wtajemniczonych solange63 ma mur wymurowany z ciepłego bk komórkowego jakim jest właśnie wspomniany materiał wyżej i ocieplony wełną. 

 

Napisano
Dnia 14.02.2019 o 18:57, Chaton napisał:

To różnica temperatur między temperaturą wewnątrz a na zewnątrz, na zewnątrz jest 2st średnia z sezonu grzewczego a wewnątrz założyłam 22st, chyba mało kto siedzi przy 20.

Przez kilka lat miałem 18-19 stC i dzieci zdrowe były.

Teraz mam 20 w porywach 21 - i też są zdrowe, i w koszulce można siedzieć.

22 już sobie nie wyobrażam.

4 godziny temu, mhtyl napisał:

ytong 24 energo

A murowała po szerokości czy długości?

Rozumiem ytong 40 czy 48.

Przy grubości 24cm trudno nie ocieplić

Napisano
11 minut temu, MrTomo napisał:

A murowała po szerokości czy długości?

Rozumiem ytong 40 czy 48.

Przy grubości 24cm trudno nie ocieplić

Oczywiście, że 24 mur trzeba ocieplić, ale jaki jest sens płacić drożej za bloczek energo (cieplejszy od zwykłego) jaki tak się go ociepla. Sprawdź sobie ile kosztuje bloczek Ytong 24 a ile kosztuje Ytong Enenrgo 24, ale kto bogatemu zabroni :) 

I  nie chodzi mi o to, że ktoś sobie wymurował z ciepłych bloczków tylko o to, że sam tak ma a innym odradza "Nie widzę sensu pakowania pieniędzy w dodatkową grubość muru"  a czy murowanie z cieplejszego materiału nie jest tym, samym co grubszy mur?

Napisano

Grubość muru na pewno będzie miała znaczenie przy izolacyjności akustycznej. Natomiast jeżeli bierzemy pod uwage izolacyjność termiczną przegrody to zawsze lepiej zastosować większą grubość izolacji niż muru gdyż materiały termoizoalcyjne mają dużo lepsze parametry termiczne . Dla przykładu ile mniej wiecej potrzeba do zastapienia 10cm wełny mineralnej. A przeciez przykładowo wełna FRONTROCK MAX E https://www.rockwool.pl/produkty/frontrock-max-e/   Ma jeszcze lepsze parametry termiczne niż ta przedstawiona w grafice. 
W kwestii akustyki warto zwrócić uwagę że wełna będac materiałem włóknistym  dobrze pochłania dźwięki, więc może warto rozwazyć również ten materiał przy wyborze.  

image.png

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak też myślałem, znam zasady stosowane przez LP. Ale wynika z tego, że dom podzielono wcześniej (nieważne z czyjej inicjatywy i jak) i obydwoje nabywców otrzymało te swoje części już po podzieleniu. I pewnie musieli podpisać zgodę że biorą to co jest i tak jak jest. Czyli Lasy nie będą widziały powodu żeby wracać do tematu. Pozbyły się nieruchomości i mają sprawę z głowy. 
    • Przy rurach łączonych na połączenia kielichowe trzeba je ciąć z drugiej strony, tak aby kielich pozostał. Ewentualnie w razie konieczności można zastosować mufę - nakładaną złączkę o średnicy takiej jak kielich.  
    • Lokal nabyty ze zniżką pracowniczą (jest też zapis odnośnie bonifikaty w księdze wieczystej). Ojciec nabył nieruchomość chyba za 10% wartości, a sąsiadka z racji małego stażu pracy za 50%. Sprawa ma tez inny wymiar o którym nie chciałabym pisać na forum. W każdym razie ojciec po wielu latach zamieszkiwania tam został "okrojony" i sprzedano mu klitkę, a sąsiadce młodej dziewczynie "z plecami" większą część domu. Podział jest 43% ojca do 57% sąsiadki.  
    • Pytasz czy jest możliwy. Wg mnie tylko jeśłi jest porozumienie stron, znaczy obydwu właścicieli. Inaczej nie.    Ale jest pytanie inne. Kto zgodził się na taki podział jaki jest obecnie i dlaczego? Czy Twój ojciec (i druga strona też) bral udział w dzieleniu czy też nabył swoją częsć już po podziale? Czy towarzyszyły temu jakieś ulgi finansowe? czy byly uzależnione od zgody na taki podział? Nic nie wiemy o tamtej sprawie, a ona jest kluczowa. Jeśli nie ma w niej okoliczności które pozwalają na jej wzruszenie, a następnie unieważnienie przeprowadzonego wtedy podziału (to by była i tak dłuuuga droga), to obecnie bez porozumienia z drugą stroną nie ma na to szans.
    • W prysznicu nie unikniesz silikonowania. To musi być szczelne   Planuję czarny marmur lub czarny kamień, więc silikon też będzie czarny. Silikonowe spoiny będą natomiast bardzo wąskie, prawie niewidoczne na materiale. Powinno wyglądać i zachowywać się ok   Miałam okazję na żywo pomacać i obejrzeć oba materiały, ponieważ robiłam wywiad z szefem firmy, która otworzyła się w mojej mieścince kilka miesięcy temu. Mają oba materiały na stanie.  Na dzień dzisiejszy bardziej przychylam się do płyty węglowej w prysznicu, bo z fornirem jest jednak więcej roboty, jak to z kamieniem - trzeba cyklicznie impregnować. Ponadto obawiam się, że na chropowatej nierównej powierzchni forniru będą osadzać się pozostałości detergentów i trudniej będzie utrzymać ścianę w dobrym stanie wizualnym. Płyta węglowa ma gładkie wykończenie i nie ma takiego ryzyka.  Różnica polega też na tym, że fornir jest cieńszy (około 2 mm), a płyta węglowa ma 5 mm grubości. Fornir z kolei łatwiej przyciąć, niż płytę węglową. Oba materiały mają zalety i wady   Ogólnie oba materiały są dobrym pomysłem na remont bez kucia kafelek. Można wykończyć tym całą łazienkę w kilka dni       Tu masz link do tego artykułu, który pisałam o płytach węglowych.  https://budujemydom.pl/wykanczanie/sciany-wewnetrzne/a/115798-plyty-weglowe-na-sciane-bez-skuwania-starych-plytek O fornirze tylko rozmawiałam i sobie go obejrzałam. Nie pisałam o nim artykułu   Zrobiłam też kilka fot, są umieszczone w treści artykułu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...