Skocz do zawartości

Obniżenie rury gazowej


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Chciałbym poradzić się w sprawie związanej z obniżeniem rury gazowej na nowo wybudowanym wjeździe.

Kupiłem działkę i zrobiłem nowy wjazd, przy usuwaniu ziemi wyszło,że rura gazowa jest teraz praktycznie odsłonięta. Zgłosiłem tą sytuacje w gazowni i uzyskałem informacje, że na tym odcinku trzeba obniżyć rurę na odpowiednią głębokość - na mój koszt. Muszę podpisać deklaracje, że zobowiązuje się do pokrycia wszystkich kosztów z tym związanych - na chwile obecną niczego nie podpisałem.

Czy faktycznie tak jest,że jako nowy właściciel ja muszę za to zapłacić ? Koszt nie mały - minimum 3 tyś zł.

 

Może ktoś miał podobną sytuacje lub jest w stanie doradzić jak zminimalizować ten wydatek ?

Napisano (edytowany)

Wydaje mi się że instalacja do gazomierza jest nie Twoja, w związku z tym nie powinien zakładać Cię obciążać.

Musisz sprawdzić jak to wygląda w Twoich dokumentach.

Jest jednak jedno "ale"

Jeśli wcześniej była ułożona zgodnie z przepisami, a Ty teraz planujesz jakieś prace ziemne, wymagające zmian jej pierwotnego ułożenia, możesz mieć problem.

Pytanie brzmi - czy planowana budowa podjazdu zmienia głębokość dotyczącą ułożenia wspomnianych rur gazowych.

Przepisy mówią, że powinny być ułożone na głębokości od 80 cm do 1 metra.

Pole orne, to nawet do 1,2 m
Jeśli te Twoje są ułożone płycej, powinieneś sprawdzić jak to wygląda w dokumentacji dostawcy i ewentualnie reklamować ich wcześniejsze (wadliwe bo za płytkie) ułożenie.

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Konieczność zmiany prowadzenia rury wynika z działań właściciela działki (budowa zjazdu) zatem to on ponosi koszty niezależnie od przynależności tego odcinka gazociągu.

A jak została ta rura położona niezgodnie z przepisami? To tez inwestor ma ponosić koszty?

Dla przykładu podam ułożenie przewodów prądowych, na mapie były ale powinny być na głębokości 0,8 m a były ledwo 40 cm no i przy kopaniu zostały przerwane, kto zapłacił? na pewno nie inwestor.

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

A jak została ta rura położona niezgodnie z przepisami? To tez inwestor ma ponosić koszty?

Dla przykładu podam ułożenie przewodów prądowych, na mapie były ale powinny być na głębokości 0,8 m a były ledwo 40 cm no i przy kopaniu zostały przerwane, kto zapłacił? na pewno nie inwestor.

Myślę o tym samym.

Nie mamy na razie jasności, czy Cis zmienił wykonanymi przez siebie pracami ziemnymi ich zagłębienie czy nie.

Jeśli to zrobił, musi niestety ponieść konsekwencje (czytaj - obniżyć poziom zakopanych rur we własnym zakresie)

Natomiast jeśli budując podjazd, zebrał niewielką warstwę ziemi i pokazały się rury, które powinny znajdować się zdecydowanie głębiej - myślę że ma szanse zmusić właściciela instalacji aby to poprawił.

Jest jeszcze jedna istotna rzecz w sprawie.

Kto na dzień dzisiejszy jest właścicielem odcinka o którym piszemy.

Jeśli został kiedyś wybudowany przez niego, a nie został przekazany w żaden sposób, bądź odsprzedany, będzie i tak na nim ciążył omawiany zakres prac i koszty z tym związane

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano

Dziękuje za zainteresowanie tematem.

 

Teren na działce mam "górkowaty" ale ze wstępnego pomiaru wynika,że rura była zakopana na głębokości około 60 cm. Linia gazowa została założona chyba we wczesnych latach 90 tych - taką informacje uzyskałem od poprzedniego właściciela działki.

 

 

  • 1 rok temu...
Napisano

Witam,

 

Jak zakończyła się opisywana sprawa. Mam bardzo podobną sytuacje. Gazociąg wkopany jest z płytko - około 40-50 cm, układany w latach 90. Przy wyrównaniu wjazdu do poziomu drogi będzie wystawał ponad poziom gruntu.  

 

Dziękuje za odpowiedź

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...