Skocz do zawartości

Obniżenie rury gazowej


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Chciałbym poradzić się w sprawie związanej z obniżeniem rury gazowej na nowo wybudowanym wjeździe.

Kupiłem działkę i zrobiłem nowy wjazd, przy usuwaniu ziemi wyszło,że rura gazowa jest teraz praktycznie odsłonięta. Zgłosiłem tą sytuacje w gazowni i uzyskałem informacje, że na tym odcinku trzeba obniżyć rurę na odpowiednią głębokość - na mój koszt. Muszę podpisać deklaracje, że zobowiązuje się do pokrycia wszystkich kosztów z tym związanych - na chwile obecną niczego nie podpisałem.

Czy faktycznie tak jest,że jako nowy właściciel ja muszę za to zapłacić ? Koszt nie mały - minimum 3 tyś zł.

 

Może ktoś miał podobną sytuacje lub jest w stanie doradzić jak zminimalizować ten wydatek ?

Napisano (edytowany)

Wydaje mi się że instalacja do gazomierza jest nie Twoja, w związku z tym nie powinien zakładać Cię obciążać.

Musisz sprawdzić jak to wygląda w Twoich dokumentach.

Jest jednak jedno "ale"

Jeśli wcześniej była ułożona zgodnie z przepisami, a Ty teraz planujesz jakieś prace ziemne, wymagające zmian jej pierwotnego ułożenia, możesz mieć problem.

Pytanie brzmi - czy planowana budowa podjazdu zmienia głębokość dotyczącą ułożenia wspomnianych rur gazowych.

Przepisy mówią, że powinny być ułożone na głębokości od 80 cm do 1 metra.

Pole orne, to nawet do 1,2 m
Jeśli te Twoje są ułożone płycej, powinieneś sprawdzić jak to wygląda w dokumentacji dostawcy i ewentualnie reklamować ich wcześniejsze (wadliwe bo za płytkie) ułożenie.

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Konieczność zmiany prowadzenia rury wynika z działań właściciela działki (budowa zjazdu) zatem to on ponosi koszty niezależnie od przynależności tego odcinka gazociągu.

A jak została ta rura położona niezgodnie z przepisami? To tez inwestor ma ponosić koszty?

Dla przykładu podam ułożenie przewodów prądowych, na mapie były ale powinny być na głębokości 0,8 m a były ledwo 40 cm no i przy kopaniu zostały przerwane, kto zapłacił? na pewno nie inwestor.

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

A jak została ta rura położona niezgodnie z przepisami? To tez inwestor ma ponosić koszty?

Dla przykładu podam ułożenie przewodów prądowych, na mapie były ale powinny być na głębokości 0,8 m a były ledwo 40 cm no i przy kopaniu zostały przerwane, kto zapłacił? na pewno nie inwestor.

Myślę o tym samym.

Nie mamy na razie jasności, czy Cis zmienił wykonanymi przez siebie pracami ziemnymi ich zagłębienie czy nie.

Jeśli to zrobił, musi niestety ponieść konsekwencje (czytaj - obniżyć poziom zakopanych rur we własnym zakresie)

Natomiast jeśli budując podjazd, zebrał niewielką warstwę ziemi i pokazały się rury, które powinny znajdować się zdecydowanie głębiej - myślę że ma szanse zmusić właściciela instalacji aby to poprawił.

Jest jeszcze jedna istotna rzecz w sprawie.

Kto na dzień dzisiejszy jest właścicielem odcinka o którym piszemy.

Jeśli został kiedyś wybudowany przez niego, a nie został przekazany w żaden sposób, bądź odsprzedany, będzie i tak na nim ciążył omawiany zakres prac i koszty z tym związane

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano

Dziękuje za zainteresowanie tematem.

 

Teren na działce mam "górkowaty" ale ze wstępnego pomiaru wynika,że rura była zakopana na głębokości około 60 cm. Linia gazowa została założona chyba we wczesnych latach 90 tych - taką informacje uzyskałem od poprzedniego właściciela działki.

 

 

  • 1 rok temu...
Napisano

Witam,

 

Jak zakończyła się opisywana sprawa. Mam bardzo podobną sytuacje. Gazociąg wkopany jest z płytko - około 40-50 cm, układany w latach 90. Przy wyrównaniu wjazdu do poziomu drogi będzie wystawał ponad poziom gruntu.  

 

Dziękuje za odpowiedź

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...