Skocz do zawartości

Obniżenie rury gazowej


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Chciałbym poradzić się w sprawie związanej z obniżeniem rury gazowej na nowo wybudowanym wjeździe.

Kupiłem działkę i zrobiłem nowy wjazd, przy usuwaniu ziemi wyszło,że rura gazowa jest teraz praktycznie odsłonięta. Zgłosiłem tą sytuacje w gazowni i uzyskałem informacje, że na tym odcinku trzeba obniżyć rurę na odpowiednią głębokość - na mój koszt. Muszę podpisać deklaracje, że zobowiązuje się do pokrycia wszystkich kosztów z tym związanych - na chwile obecną niczego nie podpisałem.

Czy faktycznie tak jest,że jako nowy właściciel ja muszę za to zapłacić ? Koszt nie mały - minimum 3 tyś zł.

 

Może ktoś miał podobną sytuacje lub jest w stanie doradzić jak zminimalizować ten wydatek ?

Napisano (edytowany)

Wydaje mi się że instalacja do gazomierza jest nie Twoja, w związku z tym nie powinien zakładać Cię obciążać.

Musisz sprawdzić jak to wygląda w Twoich dokumentach.

Jest jednak jedno "ale"

Jeśli wcześniej była ułożona zgodnie z przepisami, a Ty teraz planujesz jakieś prace ziemne, wymagające zmian jej pierwotnego ułożenia, możesz mieć problem.

Pytanie brzmi - czy planowana budowa podjazdu zmienia głębokość dotyczącą ułożenia wspomnianych rur gazowych.

Przepisy mówią, że powinny być ułożone na głębokości od 80 cm do 1 metra.

Pole orne, to nawet do 1,2 m
Jeśli te Twoje są ułożone płycej, powinieneś sprawdzić jak to wygląda w dokumentacji dostawcy i ewentualnie reklamować ich wcześniejsze (wadliwe bo za płytkie) ułożenie.

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 28.01.2019 o 17:56, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Konieczność zmiany prowadzenia rury wynika z działań właściciela działki (budowa zjazdu) zatem to on ponosi koszty niezależnie od przynależności tego odcinka gazociągu.

Rozwiń  

A jak została ta rura położona niezgodnie z przepisami? To tez inwestor ma ponosić koszty?

Dla przykładu podam ułożenie przewodów prądowych, na mapie były ale powinny być na głębokości 0,8 m a były ledwo 40 cm no i przy kopaniu zostały przerwane, kto zapłacił? na pewno nie inwestor.

Napisano (edytowany)
  Dnia 28.01.2019 o 20:36, mhtyl napisał:

A jak została ta rura położona niezgodnie z przepisami? To tez inwestor ma ponosić koszty?

Dla przykładu podam ułożenie przewodów prądowych, na mapie były ale powinny być na głębokości 0,8 m a były ledwo 40 cm no i przy kopaniu zostały przerwane, kto zapłacił? na pewno nie inwestor.

Rozwiń  

Myślę o tym samym.

Nie mamy na razie jasności, czy Cis zmienił wykonanymi przez siebie pracami ziemnymi ich zagłębienie czy nie.

Jeśli to zrobił, musi niestety ponieść konsekwencje (czytaj - obniżyć poziom zakopanych rur we własnym zakresie)

Natomiast jeśli budując podjazd, zebrał niewielką warstwę ziemi i pokazały się rury, które powinny znajdować się zdecydowanie głębiej - myślę że ma szanse zmusić właściciela instalacji aby to poprawił.

Jest jeszcze jedna istotna rzecz w sprawie.

Kto na dzień dzisiejszy jest właścicielem odcinka o którym piszemy.

Jeśli został kiedyś wybudowany przez niego, a nie został przekazany w żaden sposób, bądź odsprzedany, będzie i tak na nim ciążył omawiany zakres prac i koszty z tym związane

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano

Dziękuje za zainteresowanie tematem.

 

Teren na działce mam "górkowaty" ale ze wstępnego pomiaru wynika,że rura była zakopana na głębokości około 60 cm. Linia gazowa została założona chyba we wczesnych latach 90 tych - taką informacje uzyskałem od poprzedniego właściciela działki.

 

 

  • 1 rok temu...
Napisano

Witam,

 

Jak zakończyła się opisywana sprawa. Mam bardzo podobną sytuacje. Gazociąg wkopany jest z płytko - około 40-50 cm, układany w latach 90. Przy wyrównaniu wjazdu do poziomu drogi będzie wystawał ponad poziom gruntu.  

 

Dziękuje za odpowiedź

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...