Skocz do zawartości

Tragedia.... Ścianka działowa 10cm Suprema ?


Recommended Posts

Napisano

Pomocy ! 

Remontuje mieszkanie w starym budownictwie...Jest na 1 piętrze nad nim. Jest strych gdzie strop jest. Desek i legarów pod nim jest też drewniany strop i pytanie... Mam dwa pokoje 11m i 15 m przegrodzone Ścianka działowa 10 cm z supremy nie wiem czy mogę to wyburzyć ? Czy wspierać dwuteownikiem czy jak ?? Doradzi ktoś ?

Napisano
  Dnia 27.01.2019 o 11:34, tyson1991 napisał:

Pomocy ! 

Remontuje mieszkanie w starym budownictwie...Jest na 1 piętrze nad nim. Jest strych gdzie strop jest. Desek i legarów pod nim jest też drewniany strop i pytanie... Mam dwa pokoje 11m i 15 m przegrodzone Ścianka działowa 10 cm z supremy nie wiem czy mogę to wyburzyć ? Czy wspierać dwuteownikiem czy jak ?? Doradzi ktoś ?

Rozwiń  

Doradzi  na pewno, tylko napisz to składnie i logicznie jaki masz problem.

  Dnia 27.01.2019 o 11:34, tyson1991 napisał:

Mam dwa pokoje 11m i 15 m przegrodzone Ścianka działowa 10 cm z supremy nie wiem czy mogę to wyburzyć ? Czy wspierać dwuteownikiem czy jak ?? Doradzi ktoś ?

Rozwiń  

I co z tego wynika? jedynie  to, to że masz dwa pokoje i ściankę działową i chcesz ja wyburzyć ale dlaczego? co się z nią dzieje?

Napisano

Dokładnie to wygląda tak... mam Mieszkanie w budynku wielorodzinnym gdzie każda klatka sklada się z 2  mieszkań. Na parterze jest mieszkanie które ma strop murowany nad piwnica. W moim mieszkaniu na 1 piętrze nie ma stropu murowanego pod podłoga sa legary słoma i deski i tak samo nademną jest strych gdzie tez strop jest drewniany. A teraz dokładniej w mieszkaniu mam 2  duże pokoje przechodzone.. chce zrobić jeden duzy 26m .. dzieli je scianka dzialowa z supremy czy jakos tak.. gruba na 8-10 cm . chce ja zburzyć ale boje się ze mi się ten strop drewniany wyżej opuści albo zawali.. Ktoś mi podpowiadał żebym podparł to dwuteownikiem dla pewności ale nie wiem jakim ani czy to w sciany jakos wprowadzać czy na slupkach postawić ? nie znam się totalnie..  Ogólnie na strychu nie ma już zadnych scian ale chce postawić kilka z regipsu bo tam w planach mam sypialnie i pokoj dla dziecka. Doradzi ktoś cos ? Wrzucam zdjęcia dla podglądu. :)

IMG_20190113_191233.jpg

IMG_20190113_191342.jpg

IMG_20190113_191353.jpg

projekt.jpg

Napisano

Ścianka działowa nie służy do podpierania stropu, nie jest to ściana konstrukcyjna.

Możesz spokojnie wywalić/zburzyć ową ściankę.

  Dnia 27.01.2019 o 14:32, tyson1991 napisał:

Ogólnie na strychu nie ma już zadnych scian ale chce postawić kilka z regipsu bo tam w planach mam sypialnie i pokoj dla dziecka. Doradzi ktoś cos ? Wrzucam zdjęcia dla podglądu. :)

Rozwiń  

Dalej piszesz chaotycznie. Pytałeś czy możesz wyburzyć ściankę, dostałeś odpowiedź a za chwile pytasz o adaptacje strychu, więc co chcesz dokładnie tam zrobić? wyburzyć ściankę i zaadoptować strych?

Napisano

Przecież napisałem odnośnie wyburzenia tej ścianki, czy pisałem abyś dawał coś na wzmocnienie?

Co do adaptacji strychu to po pierwsze musisz uzyskać zgodę na adaptację od spółdzielni czy wspólnoty oraz zgodę, zrobić projekt i zgłosić do do urzędu gminy/miasta/powiatu.

Napisano
  Dnia 27.01.2019 o 18:06, zenek napisał:

A gdzie schody? Istniejące? Te kręte?

Rozwiń  

zenek, skup się na pytaniu/pytaniach jakie do tej pory zadał autor i odpowiedz na nie. 

Będzie pytał o schody to założy nowy temat a nie wałkować cały remont w jednym temacie.

Napisano

Tak spojrzałem na tytuł tego wątku

Tragedia.... Ścianka działowa 10cm Suprema ?

i zastanowiłem się - dlaczego tragedia ??? :icon_rolleyes::icon_eek:

Napisano

Panowie ... Dziś chce ta ściankę wywalić... Wygląda ona tak jak niżej na zdjęciu w środku nie wiem ja to fachowo się nazywa ... A rozebralem dwie deski snowboardowe strychu nad ta Ścianka i okazuje się że nie jest pod krokwia a 6 cm od niej w lewo pod deską sufitowa tak jakby... Boje się ją burzyć mam 4 legary do podpórki sufitu podepre dla pewności ale strach jest..

Link do zdjęć bo nie mogę dodać. ;https://m.facebook.com/photo.php?fbid=244919889732417&id=100026432234900&set=p.244919889732417&source=47&ref=m_notif&notif_t=group_comment

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=244915099732896&id=100026432234900&set=p.244915099732896&source=47&ref=m_notif&notif_t=group_comment

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=244920039732402&id=100026432234900&set=p.244920039732402&source=47&ref=m_notif&notif_t=group_comment

 

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 3.02.2019 o 10:23, tyson1991 napisał:

Panowie ... Dziś chce ta ściankę wywalić... Wygląda ona tak jak niżej na zdjęciu w środku nie wiem ja to fachowo się nazywa ... A rozebralem dwie deski snowboardowe strychu nad ta Ścianka i okazuje się że nie jest pod krokwia a 6 cm od niej w lewo pod deską sufitowa tak jakby... Boje się ją burzyć mam 4 legary do podpórki sufitu podepre dla pewności ale strach jest..

Link do zdjęć bo nie mogę dodać.

 

Rozwiń  

Po pierwsze i chyba najważniejsze, jak na razie to piszesz jakbyś przyjechał dwa tygodnie temu z Afryki, nie śpiesz się, po napisaniu postu przeczytaj z dwa razy i popraw go tak aby był w miarę logicznie napisany. Ty na strychu mas zrobioną podłogę z desek snowboardowych?

Zdjęcia fajne na pewno są ale u mnie  po przekierowaniu na ta stronkę pokazuje sie taki napis 

  Cytat

Ten wątek jest pusty

Strona nie może być wyświetlona w tej chwili. Mogą to być przejściowe problemy, uszkodzony lub wygasły odnośnik lub brak zezwolenia na dostęp.

Rozwiń  

Te cztery legary to nie legary tylko słupy i nie służą do podpierania stropu tylko do utrzymania ścianki w pionie i w całości, to taki pierwowzór dzisiejszego stelażu z profili metalowych pod zabudowę kg. Jest to typowa ścianka działowa którą możesz rozebrać.

Gość mhtyl
Napisano

IMG_20190203_111619.jpg

To co widać na tej fotce to nie jest krowią tylko legarem. To takie małe sprostowanioe.

IMG_20190203_111659.jpg

Gdyby to była ściana nośna/konstrukcyjna to by była zakończona podciągiem czyli wzdłużna belka drewnianą która podpierała by strop na wysokości wizowi legaru.

Tu masz tradycyjną ściankę działową.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...