Skocz do zawartości

tynk zewnętrzny


Recommended Posts

Napisano
Jestem na etapie zewnętrznego wyglądu domu. Zastanawiam się na wyborem odpowiedniego tynku. Stawiam, jak ja to nazywam "moje gniazdko", na peryferiach miasta lecz niestety jest tuż przy ulicy, dosyć często uczęszczanej przez samochody, szczególnie te większe. Domyślam się, że będzie miało to wpływ na rodzaj tynku. Żona zawsze marzyła o elewacji o ciemnym kolorze. Oglądaliśmy palety z kolorami i zastanawiamy się nad takim ciemno czerwono... bordowym kolorem. Podobno ciemne kolory na tynku powodują szybsze ogrzewanie się ściany, ale również szybciej bledną. Jeżeli tak to jak często mniej więcej trzeba by "poprawiać" kolor? Biorę pod uwagę to, że im bardziej intensywny kolor tym droższy produkt. Aczkolwiek uważam, że na marzeniach nie wolno oszczędzać, szczególnie bliskiej osoby:) Chciałbym dobrać taki tynk, żebym nie musiał za rok zmieniać. Może ktoś doradzi jaki będzie najlepszy?
Napisano
Myśle, że coś mogę pomóc.
Tynki mineralne występują jedynie na jasnych, pastelowych kolorach. To ze względu na ich skład, zbyt duża ilość pigmentów może pogorszyć ich wytrzymałość. Zawsze w końcu można rzucić na nie swój wymarzony kolorek icon_smile.gif Jeżeli jednak komuś się nie chce bawić w malowanie i szuka gotowego produktu, polecam tynki akrylowe. Można je zabarwić na każdy kolor bez względu na intensywność. Jednak faktycznie intensywniejsze odcienie powodują nagrzewanie się ściany. Jeżeli tynk jest kiepskiej jakości może nawet popękać. No i kolor od słonecznej strony blaknie, ale trudno mi określić jak bardzo i w jakim czasie. Akrylowe tynki są charakteryzują sie dużą wytrzymałością. Nie wiem jak dom daleko stoi od drogi, ale jeżeli znajduję się trochę dalej powinien się nadać. Natomiast tynki mineralne zyskują na wytrzymałości wraz z upływem czasu. Inny rodzaj to tynki silikatowe. Są wysoko odporne na tzw. „agresywne” warunki atmosferyczne. Tynki te nie są ulubieńcami wśród budowlańców bo posiadają niezbyt przyjemny zapach, szczególnie przy otwieraniu. Przy tynkach silikonowych zwrócę uwagę, że są samoczyszczące. Wystarczy intensywniejszy deszcz dla zmycia wszelkich zabrudzeń. Tynki te potrafią naprawdę długo wyglądać „świeżo” na ścianie.
Całą wiedzę jaką posiadałem przelałem icon_biggrin.gif . Mam nadzieje, że choć trochę pomogłem przy wyborze tynku na elewacje.
Napisano
Cytat

A ja mam inne pytanie. Jakie istnieją faktury tynków? Mam domek Aga/Archipelag i nie wiem jaką fakturę tynku dać. Co myślicie forumowicze?


Witam.Myślę że najpraktyczniejszy jest tynk gładki/mniej się brudzi/.Dostępne są tynki o fakturze baranek,deszczyk pionowy,skośny,poziomy,kornik i powstałe przy pomocy narzędzi typu paca,zębatka ,pędzel i dobry tynkarz do kompletu. Pozdrawiam. Bob
Napisano
Cytat

Jestem na etapie zewnętrznego wyglądu domu. Zastanawiam się na wyborem odpowiedniego tynku. Stawiam, jak ja to nazywam "moje gniazdko", na peryferiach miasta lecz niestety jest tuż przy ulicy, dosyć często uczęszczanej przez samochody, szczególnie te większe. Domyślam się, że będzie miało to wpływ na rodzaj tynku. Żona zawsze marzyła o elewacji o ciemnym kolorze. Oglądaliśmy palety z kolorami i zastanawiamy się nad takim ciemno czerwono... bordowym kolorem. Podobno ciemne kolory na tynku powodują szybsze ogrzewanie się ściany, ale również szybciej bledną. Jeżeli tak to jak często mniej więcej trzeba by "poprawiać" kolor? Biorę pod uwagę to, że im bardziej intensywny kolor tym droższy produkt. Aczkolwiek uważam, że na marzeniach nie wolno oszczędzać, szczególnie bliskiej osoby:) Chciałbym dobrać taki tynk, żebym nie musiał za rok zmieniać. Może ktoś doradzi jaki będzie najlepszy?


Witam.Polecam tynk akrylowy QuarzoliteSP firmy Mapei.Odporny na blaknięcie koloru i elastyczny. Pozdrawiam .Bob
Napisano
to czy blednie czy nie zalezy od jakości pigmentów barwiących. Łapanie brudu zależy od użytej dyspersji. Temat jest trudny, generalnie mniej bedą łapały brud tynki które po otwarciu pachą intesywnie zapachem zbliżonym do benzyny, rozpuszczalnika - są oparte ale na bazie twardej dyspersji. Tynki silikonowe są bardziej odporne na brud ale uwaga - na rynku pod nazwą silikonowe występują dwa rodzaje tynków: tylko z dodatkiem środka hydrofobizującego (niewiele droższe od akrylu) oraz "prawdziwe" silikony z dodatkiem jw oraz z żywicą silkonową.
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Cytat

to czy blednie czy nie zalezy od jakości pigmentów barwiących. Łapanie brudu zależy od użytej dyspersji. Temat jest trudny, generalnie mniej bedą łapały brud tynki które po otwarciu pachą intesywnie zapachem zbliżonym do benzyny, rozpuszczalnika - są oparte ale na bazie twardej dyspersji. Tynki silikonowe są bardziej odporne na brud ale uwaga - na rynku pod nazwą silikonowe występują dwa rodzaje tynków: tylko z dodatkiem środka hydrofobizującego (niewiele droższe od akrylu) oraz "prawdziwe" silikony z dodatkiem jw oraz z żywicą silkonową.



Proszę o pomoc. icon_sad.gif Po miesiącu od nałożenia tynku zewnętrznego akrylowego wypłukał się nam kolor zamiast żółtego w 60 % jest biały. Co może być tego przyczyną . Dodam, iż prace były prowadzone w sezonie letnim przy bezdeszczowej pogodzie. Zostało nam jeszcze jedno wiadro tynku i ostatnio ( po około pół roku od zakończenia prac) po otwarciu zauważyliśmy zjawisko dyspersji ( na powierzchni białe mleko a pod spodem żółty tynk). Przedstawiciel firmy od której zakupiliśmy tynk powiedział iż jest to typowe, prawidłowe, zjawisko i nie ma wpływu na jakość koloru. Czy przedstawicel ma rację?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy przy ścianie nośnej powinna być belka stropowa patrząc na plan 
    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
    • Wydaje mi się, że materiałowo tam ta przestrzeń może być z pewnych względów uzasadniona.      Jednak u mnie też wyjdzie bez szczeliny w tym miejscu. Jednak nie jest to według źródeł jakoś krytyczne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...