Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Krzysztof11

tynk zewnętrzny

Recommended Posts

Jestem na etapie zewnętrznego wyglądu domu. Zastanawiam się na wyborem odpowiedniego tynku. Stawiam, jak ja to nazywam "moje gniazdko", na peryferiach miasta lecz niestety jest tuż przy ulicy, dosyć często uczęszczanej przez samochody, szczególnie te większe. Domyślam się, że będzie miało to wpływ na rodzaj tynku. Żona zawsze marzyła o elewacji o ciemnym kolorze. Oglądaliśmy palety z kolorami i zastanawiamy się nad takim ciemno czerwono... bordowym kolorem. Podobno ciemne kolory na tynku powodują szybsze ogrzewanie się ściany, ale również szybciej bledną. Jeżeli tak to jak często mniej więcej trzeba by "poprawiać" kolor? Biorę pod uwagę to, że im bardziej intensywny kolor tym droższy produkt. Aczkolwiek uważam, że na marzeniach nie wolno oszczędzać, szczególnie bliskiej osoby:) Chciałbym dobrać taki tynk, żebym nie musiał za rok zmieniać. Może ktoś doradzi jaki będzie najlepszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Myśle, że coś mogę pomóc.
Tynki mineralne występują jedynie na jasnych, pastelowych kolorach. To ze względu na ich skład, zbyt duża ilość pigmentów może pogorszyć ich wytrzymałość. Zawsze w końcu można rzucić na nie swój wymarzony kolorek icon_smile.gif Jeżeli jednak komuś się nie chce bawić w malowanie i szuka gotowego produktu, polecam tynki akrylowe. Można je zabarwić na każdy kolor bez względu na intensywność. Jednak faktycznie intensywniejsze odcienie powodują nagrzewanie się ściany. Jeżeli tynk jest kiepskiej jakości może nawet popękać. No i kolor od słonecznej strony blaknie, ale trudno mi określić jak bardzo i w jakim czasie. Akrylowe tynki są charakteryzują sie dużą wytrzymałością. Nie wiem jak dom daleko stoi od drogi, ale jeżeli znajduję się trochę dalej powinien się nadać. Natomiast tynki mineralne zyskują na wytrzymałości wraz z upływem czasu. Inny rodzaj to tynki silikatowe. Są wysoko odporne na tzw. „agresywne” warunki atmosferyczne. Tynki te nie są ulubieńcami wśród budowlańców bo posiadają niezbyt przyjemny zapach, szczególnie przy otwieraniu. Przy tynkach silikonowych zwrócę uwagę, że są samoczyszczące. Wystarczy intensywniejszy deszcz dla zmycia wszelkich zabrudzeń. Tynki te potrafią naprawdę długo wyglądać „świeżo” na ścianie.
Całą wiedzę jaką posiadałem przelałem icon_biggrin.gif . Mam nadzieje, że choć trochę pomogłem przy wyborze tynku na elewacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A ja mam inne pytanie. Jakie istnieją faktury tynków? Mam domek Aga/Archipelag i nie wiem jaką fakturę tynku dać. Co myślicie forumowicze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A ja mam inne pytanie. Jakie istnieją faktury tynków? Mam domek Aga/Archipelag i nie wiem jaką fakturę tynku dać. Co myślicie forumowicze?


Witam.Myślę że najpraktyczniejszy jest tynk gładki/mniej się brudzi/.Dostępne są tynki o fakturze baranek,deszczyk pionowy,skośny,poziomy,kornik i powstałe przy pomocy narzędzi typu paca,zębatka ,pędzel i dobry tynkarz do kompletu. Pozdrawiam. Bob

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jestem na etapie zewnętrznego wyglądu domu. Zastanawiam się na wyborem odpowiedniego tynku. Stawiam, jak ja to nazywam "moje gniazdko", na peryferiach miasta lecz niestety jest tuż przy ulicy, dosyć często uczęszczanej przez samochody, szczególnie te większe. Domyślam się, że będzie miało to wpływ na rodzaj tynku. Żona zawsze marzyła o elewacji o ciemnym kolorze. Oglądaliśmy palety z kolorami i zastanawiamy się nad takim ciemno czerwono... bordowym kolorem. Podobno ciemne kolory na tynku powodują szybsze ogrzewanie się ściany, ale również szybciej bledną. Jeżeli tak to jak często mniej więcej trzeba by "poprawiać" kolor? Biorę pod uwagę to, że im bardziej intensywny kolor tym droższy produkt. Aczkolwiek uważam, że na marzeniach nie wolno oszczędzać, szczególnie bliskiej osoby:) Chciałbym dobrać taki tynk, żebym nie musiał za rok zmieniać. Może ktoś doradzi jaki będzie najlepszy?


Witam.Polecam tynk akrylowy QuarzoliteSP firmy Mapei.Odporny na blaknięcie koloru i elastyczny. Pozdrawiam .Bob

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
to czy blednie czy nie zalezy od jakości pigmentów barwiących. Łapanie brudu zależy od użytej dyspersji. Temat jest trudny, generalnie mniej bedą łapały brud tynki które po otwarciu pachą intesywnie zapachem zbliżonym do benzyny, rozpuszczalnika - są oparte ale na bazie twardej dyspersji. Tynki silikonowe są bardziej odporne na brud ale uwaga - na rynku pod nazwą silikonowe występują dwa rodzaje tynków: tylko z dodatkiem środka hydrofobizującego (niewiele droższe od akrylu) oraz "prawdziwe" silikony z dodatkiem jw oraz z żywicą silkonową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

to czy blednie czy nie zalezy od jakości pigmentów barwiących. Łapanie brudu zależy od użytej dyspersji. Temat jest trudny, generalnie mniej bedą łapały brud tynki które po otwarciu pachą intesywnie zapachem zbliżonym do benzyny, rozpuszczalnika - są oparte ale na bazie twardej dyspersji. Tynki silikonowe są bardziej odporne na brud ale uwaga - na rynku pod nazwą silikonowe występują dwa rodzaje tynków: tylko z dodatkiem środka hydrofobizującego (niewiele droższe od akrylu) oraz "prawdziwe" silikony z dodatkiem jw oraz z żywicą silkonową.



Proszę o pomoc. icon_sad.gif Po miesiącu od nałożenia tynku zewnętrznego akrylowego wypłukał się nam kolor zamiast żółtego w 60 % jest biały. Co może być tego przyczyną . Dodam, iż prace były prowadzone w sezonie letnim przy bezdeszczowej pogodzie. Zostało nam jeszcze jedno wiadro tynku i ostatnio ( po około pół roku od zakończenia prac) po otwarciu zauważyliśmy zjawisko dyspersji ( na powierzchni białe mleko a pod spodem żółty tynk). Przedstawiciel firmy od której zakupiliśmy tynk powiedział iż jest to typowe, prawidłowe, zjawisko i nie ma wpływu na jakość koloru. Czy przedstawicel ma rację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, W ofertach na zakup blachodachówek mogą pojawiać się dwa różne określenia metrów kwadratowych - m2 całkowity lub m2 efektywny. W ofertach czy cennikach będą to dwie różne wartości wynikające z tego, że montaż blachodachówki wymaga zakładania części arkusza jeden na drugim (na zakład), co oznacza stratę części arkusza. Cena za metr całkowity to cena arkuszy przed montażem. Cena podawana za m2 całkowity będzie więc niższa niż ta podawana za m2 efektywny. W cennikach Blachy Pruszyński podawane są zarówno ceny za m2 całkowity jak i za m2 efektywny.  
    • Czym się różnią te dwie wartości. Co jest ważniejsze przy wyborze pokrycia, dlaczego w cennikach są różne ceny przy tych wartościach?
    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...