Skocz do zawartości

Problem z plaskim dachem cieknie


Recommended Posts

Napisano

Witam mam problem plaski dach maly spadek ma dachu jest papa termo zgrzewalna papa izolacyjna plyta osb laty folia paroizolacyjna pietnastka welny stelaz i plyty gk papa w doskonalym stanie a z otworow na halogeny kapie woda  czy jest to problem z kondensa ja pary wodnej . dodam mieszkanie nie ogrzewane bez wentylacji w jednym pokoju brak plyty gk i tam nie kapie co zrobic pomocy

Napisano

Niema nic gips odrazu do profila ale bedzie zdjety sufit wiec moge dac folie ale czy to wystarczy czy musze zrobic kominki wentylacyjne w dachu bo juz niewiem szlak mnie trafia kupilem mieszkanie kupe kasy wsadzilem a tu leje sie z sufitu a dach byl zmieniany 5 lat temu od nowa to. Os jak barak robotniczy

Napisano

Raz to za mało wełny , dwa brak paroizolacji , woda zawarta w powietrzu migruje przez płyty i wykrapla się na spodzie dachu a w zasadzie na membranie paroprzepuszczalnej , ta pewnie z kolei najtańsza

Możesz mieć gruby problem ..

Napisano
14 minut temu, Sciek napisał:

Wiec co mam zrobic dac welny i folie na stelaz oraz kominki wentylacyjne sasiad ma kominki pod ryna  i niema problemu

Tak zrób .

Napisano
14 godzin temu, Sciek napisał:

Witam mam problem plaski dach maly spadek ma dachu jest papa termo zgrzewalna papa izolacyjna plyta osb laty folia paroizolacyjna pietnastka welny stelaz i plyty gk papa w doskonalym stanie a z otworow na halogeny kapie woda  czy jest to problem z kondensa ja pary wodnej . dodam mieszkanie nie ogrzewane bez wentylacji w jednym pokoju brak plyty gk i tam nie kapie co zrobic pomocy

Licząc od spodu - g-k + wełna + folia paroizolacyjna?

Czyli wilgoć zawarta w powietrzu nie przechodzi przez folię tylko wykrapla się w wełnie. O ile dobrze rozumiem układ warstw.

Ta folia paroizolacyjna, która przykrywa wełnę powinna być w zasadzie paroprzepuszczalna. Na górze masz dodatkowo papę x2 + osb i nie ma zagrozenia, że warstwa izolacji zamoknie

Natomiast folia paroizolacyjna powinna być od środka - czyli zaraz pod płyta g-k.

Napisano

Oczywisty błąd w sztuce. I to podwójny (brak wentylacji)

No ale.. sąsiad tak ma i ma dobrze.

:bezradny:

Dobrze, że chociaż poszedłeś po rozum do głowy i zajrzałeś tutaj.

Podejrzewam, że wentylacji dachu też nie ma

Napisano

173059-strop_warstwy1_500.jpg

173060-strop_warstwy2_500.jpg

Różnica we wskazanych rozwiązaniach polega na folii nisko- i wysokopraoprzepuszczalnej i konieczności zastosowania szczeliny wentylacyjnej przy folii, niskoparoprzepuszczalnej.

A w twoim przypadku folia paroizolacyjna (która nie przepuszcza wcale pary wodnej) leży na wełnie. Mówiąc obrazowo - założ reklamówkę na głowę i oddychaj - zanim się udusisz  - para wodna z wydychanego powietrza wykropli się na twarzy etc. :)

 

Jeżeli ta folia jest paroszczelna to wentylacja nad folią nic prawdopodobnie nie da.

Napisano

Po rozmowie z kolega i ogledzinach dachu mylilem sie jest to folia paro przepuszczalna wiec dlaczego nadal sie skrapla para .jesli folia jest dobra to teraz na stelaz paro izolacyjna i wentylacje zrobic ?

3f2e978c41379314e0aca99b2ccd.jpg

Napisano

Musisz zrozumieć:

Od strony mieszkania:

1. płyta GK

2. FOLIA PAROIZOLACJA

3. wełna

itd.

masz to na rysunku

masz tak? 

jak nie to musisz tak zrobić.

 

Wentylacja pomieszczeń obowiązkowo - mechaniczna, grawitacyjna do wyboru.

Wentylacji dachu nie zrobisz, bo dach płaski - jak doczytałem.

 

 

Napisano
17 godzin temu, Sciek napisał:

Po rozmowie z kolega i ogledzinach dachu mylilem sie jest to folia paro przepuszczalna wiec dlaczego nadal sie skrapla para .jesli folia jest dobra to teraz na stelaz paro izolacyjna i wentylacje zrobic ?

3f2e978c41379314e0aca99b2ccd.jpg

Jeżeli faktycznie pokrycie jest szczelne i nigdzie nie podcieka to - cytując Eksperta z firmy Marma Polskie Folie

"Papa jest materiałem, który bardzo dobrze uszczelnia dach od zewnątrz, ale niestety nie przepuszcza pary wodnej, gromadzącej się w środku domu – mówi Krzysztof Patoka z firmy Marma Polskie Folie"

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni. Chcesz wersję tego artykułu w formacie PDF lub z grafikami krok po kroku? Daj znać, przygotuję!
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
    • Ot, dowcipniś      A tak naprawdę?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...