Skocz do zawartości

Adaptacja poddasza


Recommended Posts

Napisano

Witam. Mam pytanie. Planuję zrobić adaptacje poddasza na cele mieszkalne w domu jednorodzinnym. Nie wiem czy to się opłaca itd dlatego potrzebuje Waszej opinii. Poddasze ma około 70m. Wysokość odpowiednia do wykończenia. Stan jak na strychu. Nie ma nic oprócz wylewki i prądu. I tu moje pytanie. Ile może kosztować taka adaptacja? Nie potrzebuje robić wody bo będzie tam tylko sypialnia i pokój dzienny. Trzeba zrobić podłogi, ocieplenie, ścianki, okna dachowe(są 3 okna normalne). Ogrzewanie i nie wiem sam co jeszcze. Chodzi mi o orientacyjny koszt, bo nie wiem jakiego rzędu to pieniądze. Dziękuję za wszystkie informacje 

Napisano
28 minut temu, kozlo111 napisał:

  Nie potrzebuje robić wody bo będzie tam tylko sypialnia i pokój dzienny.  

Błąd. W nocy też się chce siku, a jak siku, to i spłukać by wypadało.

 

29 minut temu, kozlo111 napisał:

  Trzeba zrobić podłogi, ocieplenie, ścianki, okna dachowe(są 3 okna normalne). 

Zastanów się nad tymi dachowymi. W lecie będzie piekarnik.

Napisano

Za mało informacji.

Jakie ocieplenie?

Jakie ogrzewanie?

Jakie podłogi?

 

Będziesz sam to robił?

Orientacyjnie to na start na materiał kilkanascie tysiakow.

 

Napisano (edytowany)

Właśnie się nie znam na tym. Ocieplenie chyba wełna najlepiej z tego co się orientuje. Ogrzewanie no to grzejniki normalne (rury z centralnego są wprowadzone na strych tylko grzejniki założyć). Sciany kartongips. Na podłodze jest wylewka tylko. Na tym "strychu" ma być nasza sypialnia bo dzieci domagają się swojego pokoju i robi się ciasno. Łazienkę mam przy samych schodach na dole więc nie potrzebna mi dodatkowa na górze. I sam nie będę robił bo się nie znam. Chodzi mi o rząd kosztów bo nie wiem czy się porywac. Czy to będzie 30tys czy 70 np:) 

Edytowano przez kozlo111 (zobacz historię edycji)
Napisano
9 godzin temu, MrTomo napisał:

Wg. mnie mniej niż 30 tys.

No chyba, ze będziesz szalał z materiałami

Nie zgadzam się. Akurat jestem na etapie wykończeniówki. To, o czym piszesz wyjdzie za same materiały. Dolicz do tego robociznę... czyli praktycznie drugie tyle.

 

Chyba, że mówimy o wersji ekstremalnie budżetowej (z płytkami outletowymi za 30 zł za m2 itp.) i do tego autor wątku jest z polski wschodniej baaaaardzo daleko od dużego miasta.

Napisano

Bez konkretnej wyceny, trudno jednoznacznie powiedzieć.

Autor chce tam zrobic dwa pomieszczenia, bez łazienki.

Nie liczyłem umeblowania.

Powiem tak, ja zamieściłbym się w około

20-25 tys. Tak myślę.

Tylko większość zrobiłbym sam.

 

Napisano

Zrobi za tyle ile ma na to przeznaczonych pieniążków. przecież nie zafunduje sobie poddasza za 100 tys jeżeli ma odłożone na ten cel 30 tys. Musi tak krajać aby starczyło na wszystko :) 

 

Napisano
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

 

Tylko większość zrobiłbym sam.

 

i to jest kluczowe stwierdzenie. Autor napisał, że się nie zna i robić sam nie będzie. Robocizna wychodzi teraz często drożej niż koszt materiału.

 

Oczywiście bez konkretów możemy sobie gdybać, ale jeśli autor ma strych i musi wszystko robić od zera: ocieplanie, zabudowa, gładzie, elektryka, hydraulika (do grzejników), nowe okna, plus wykończenie to z pewnością wyjdzie więcej, niż mniej. 

Napisano

Robiłem poddasze kilka lat temu (mieszkamy na nim już 4 lata). Na ociepleniu dachu nie oszczędzałem. Poszedł Schwenk o grubości 18cm i 10cm i dość dobrych parametrach, lambda 0,033 grubsza i 0,032 cieńsza. Trzy okna dachowe Fakro FTT thermo trzyszybowe i później dołożyłem na to rolety zewnętrzne. Izoluje to dobrze, jeżeli nie bardzo dobrze. Zimą jak śnieg spadnie to nie stopi się na oknach ze względu na uciekające ciepło. Latem jak przez miesiąc jest ponad 33 stC (a czasem kilka dni po 38) to i na poddaszu zrobi mi się ok 29-30 a żadnej rekuperacji czy klimy tam nie mamy zamontowanej (technicznie się nie dało). Zwykła wentylacja grawitacyjna. Ogrzewanie mamy z 4 grzejników Purmo (po jednym na pomieszczenie), raczej przewymiarowane są ale to chyba zaleta.

Tak jak pisali już poprzednicy na wykończenie możesz wydać dużo. U mnie kilkadziesiąt gniazdek, wyłączników, etc. zjadło sporo kosztów (może dlatego, że to Legrand Celiane :) ). Podłogę możesz zrobić z paneli jak i z pełnej deski - zależy od budżetu.

Dokładne koszty jakie poniosłem u siebie mam gdzieś spisane. Myślę, że orientacyjnie ok 1000zł za metr kwadratowy podłogi możesz policzyć. I też się nie znam specjalnie na budowlance, a wiele rzeczy zrobiłem sam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ewidentnie masz problem z brakiem dobrej wentylacji w pomieszczeniu , no i spływem wody do kratki ściekowej... A fugę z grubsza w kolorze płytek, aby tylko nie w kolorze białym - bo "trochę" pracy wymaga utrzymanie białej fugi... To się okaże przy aplikowaniu nowej fugi ...
    • Obowiązek??? A ktoś KAŻE Ci kupować coś w butelce? Nie kupuj, nie będziesz miał czego zwracać...      
    • Wykonujemy podciąg oraz trzpienie bramy garażowej. Belka jest długa ale we dwóch udaje nam się ją wciągnąć na górę. Kończymy zbrojenie oraz domykamy wszytko szalunkami. Całość jest gotowa do betonowania!    
    • Ja zrobiłem poziomo UD na podłodze i w nie wsadziłem CD co 60cm, na to tak samo UD, oczywiście CD przykręcone do ściany kolankowej na hakach w połowie i przy górnym UD. Łączył będę takim elastycznym profilem, z tego co szukałem robi go tylko Knauf. https://allegro.pl/oferta/profil-naroznikowy-elastyczny-knauf-100mm-5mb-12547494762 U Ciebie w zależności co będzie na ścianach, bo może być zwykły tynk, natomiast na ścianie kolankowej nie bardzo widzę inną możliwość jak płyta GK połączona takim profilem. Ale można po prostu zjechać płytą do samej do ściany kolankowej i zrobić połączenie ślizgowe z tynkiem. Wszystko zależy co planujesz na ścianach czy ścianie kolankowej. Ale podstawowy problem jest taki, że ten ostatni profil wcale nie jest tak nisko, płyta w "powietrzu" będzie około 30cm z tego co widzę i nie da się tego tak zostawić, czyli albo połączyć takim elastycznym profilem bezpośrednio z ze ścianą kolankową, czyli wywinąć profil pod kątem ~150° przykręcić go do murłaty i zjechać 2-3cm płytą do murłaty. Wtedy połączenie ślizgowe i na to już sama szpachla. Tylko z tego co widzę, płyta minie ścianę kolankową i ratuje Cię chyba tylko GK. Jak chcesz, zrobię Ci fotkę jak to u mnie wygląda, bo ten stelaż na ściance kolankowej jest u mnie jeszcze na wierzchu. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witajcie,   Kontynuacja pytań dotyczących poddasza. Zacząłem walczyć z suchą zabudową GK. W związku z tym mam na ten moment pytania. Wieszaki na skosach robię w odstępie 40 cm - chyba powinno wystarczyć.   Pierwszy profil CD60 mam dość nisko - zdjęcie:     Jednakże na samym dole przy murłacie do czego powinienem przykręcić płytę GK finalnie? Potrzebuję tam jeszcze jakiegoś profilu na samym dole?   Kwestia góry i sufitu jest widoczna tutaj:     Jak ten skos połączy się z sufitem to jak powinienem zrobić te łączenie? Też jakieś specjalne profile na łączeniu skos-sufit powinienem zastosować?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...