Skocz do zawartości

Zbyt wysokie ciśnienie w układzie cwu


africsim

Recommended Posts

Napisano

Wiatam,

Mam problem z takim zjawiskiem:

Podczas grzania wody z pieca na ekogroszek w bojlerze z podwójną wężownicą występuje wzrost ciśnienia. Grzanie cwu mam ustawione na piecu na 48 stopni. Zainstalowany jest uklad przeponowy na zimnej wodzie. Kiedy nie grzeje z pieca ciśnienie waha się w granicach 3bar. Po załączeniu podgrzewania z pieca ciśnienie potrafi urosnąć do ponad 6bar przez pol godziny i następuje jakieś stuknięcie - domyślam się że to jakiś zawór wybija, ale wodą nic nie tryska. Po spuszczeniu wody z kranu ciśnienie wraca do normy i sytuacja zaczyna się powtarzać. Dodam że od pewnego czasu zauważyłem że nie działa mi pąpka cyrkulacyjna ciepłej wody, czy moze to być z tym związane, tym bardziej ze wcześniej cisnienie roslo tylko do 4,5bara, czy szukać przyczyn gdzie indziej? 

Napisano (edytowany)

Najprawdopodobniej naczynie wzbiorcze w układzie c.w.u. jest niesprawne. Pękła membrana lub ciśnienie wstępne w naczyniu jest bardzo niskie i poduszka gazowa nie spełnia swojej roli.

Ciśnienie wstępne w naczyniu powinno w tej sytuacji wynosić ok. 2,5 bara. Mierzymy je po odcięciu dopływu wody (zasilania) i upuszczeniu jej, tak aby woda nie napierała na poduszkę gazową.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano

Ale gdyby była pęknięta membrana to czy ciśnienie wracałoby do swojej normalne wartości 3bary? Czy cisnienie wstępne w naczyniu można jakoś podnieść?

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, africsim napisał:

jaki wentyl posiadają naczynia przeponowe?

Samochodowy, czyli taki jaki mają koła aut. Rowery teraz też mają wentyle samochodowe.

Napompujesz każdą pompką jak masz podejście do wentyla samochodowego. Ale raczej nie taką pompką ręczną jak do roweru. Lepsza będzie taka nożna lub ręczna ale taka duża dwuręczna.

Najlepszy by był kompresorek.

A manometru do pomiaru ciśnienia nie pasiadasz ?

Prosta metoda sprawdzenia czy jest jeszcze jakieś ciśnienie w naczyniu przeponowym bez manometru, polega na zamknięciu zaworu na zasilaniu i odkręceniu jakiegoś kranu. Jak woda poleci pod ciśnieniem tylko przez chwilkę to znaczy że w naczyniu przeponowym nie ma nic ciśnienia. A jak będzie leciała pod ciśnieniem jakiś czas, powiedzmy 10 sekund, to znaczy że nie jest źle.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

W pierwszym swoim poście pisałem przecież w jakich warunkach sprawdzić ciśnienie.

"Mierzymy je po odcięciu dopływu wody (zasilania) i upuszczeniu jej, tak aby woda nie napierała na poduszkę gazową." Wystarczy pompka samochodowa z manometrem. Jeżeli przy otwartym wypływie wody ciśnienie w części gazowej naczynia nie będzie rosnąć pomimo pompowania, to znak, że membrana jest dziurawa.

3 godziny temu, africsim napisał:

Ale gdyby była pęknięta membrana to czy ciśnienie wracałoby do swojej normalne wartości 3bary? Czy cisnienie wstępne w naczyniu można jakoś podnieść?

Tak, będzie wracać do normy po upuszczeniu ciepłej wody. Potem znowu rosnąć, gdy woda się podgrzeje.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano
48 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

W pierwszym swoim poście pisałem przecież w jakich warunkach sprawdzić ciśnienie.

Ale o co chodzi ?. Ja opisałem jak sprawdzić bez narzędzi pomiarowych i grzebania przy naczyniu wyrównawczym, oraz czym napompować.

4 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 Pękła membrana lub ciśnienie wstępne w naczyniu jest bardzo niskie i poduszka gazowa nie spełnia swojej roli.

Membrana raczej nie pękła ale zeszło powietrze wentylem bo to częsta przypadłość tego ustrojstwa.

 

Napisano

Jeśli zacznę pompować pąpką nożną samochodową naczynie przeponowe to kiedy przerwać pompowanie aby taka sytuacja się nie powtarzala? Jakie cisnienie ma wskazywać manometr pąpki?

Napisano (edytowany)

Ciśnienie powinno być mniej więcej takie jak w sieci, ale może być trochę mniejsze.

Zaraz się pewnie zapytasz - a jakie jest w sieci ?. W każdej inne, napompuj 3 bary i już.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
4 minuty temu, demo napisał:

Ciśnienie powinno być mniej więcej takie jak w sieci, ale może być trochę mniejsze.

 

Skąd ma wiedzieć jakie jest ciśnienie w sieci? No chyba że ma założony manometr, ale wątpię.

A jak w sieci jest 8 barów? 

Uważam, że ciśnienie powinno być w granicach 2-3 bar.

Napisano

Heniu no właśnie nie widząc jeszcze Twojego wpisu dodałem, oprócz tego co zacytowałeś, bo też tak sobie pomyślałem że za chwile padnie pytanie "a jakie jest w sieci".

Ale też z drugiej strony jak ma pompkę samochodową to i chyba z manometrem i po podpięciu do wentyla zbiornika przeponowego zobaczy co mu pokazuje. A z trzeciej strony to pewnie ma tam zero bar więc nic nie pokaże i tak można w kółko mnożyć pytania i wymyślać nowe strony.:icon_biggrin:

Napisano
4 minuty temu, demo napisał:

Heniu no właśnie nie widząc jeszcze Twojego wpisu dodałem, oprócz tego co zacytowałeś, bo też tak sobie pomyślałem że za chwile padnie pytanie "a jakie jest w sieci".

Ale też z drugiej strony jak ma pompkę samochodową to i chyba z manometrem i po podpięciu do wentyla zbiornika przeponowego zobaczy co mu pokazuje. A z trzeciej strony to pewnie ma tam zero bar więc nic nie pokaże i tak można w kółko mnożyć pytania i wymyślać nowe strony.:icon_biggrin:

:icon_mrgreen:

Ja bym dodał aby dla usprawnienia działania instalacji zamontował reduktor ciśnienia.

Napisano

W instalacji mam założony od strony zasilania odpowietrznik, zawór bezpieczenstwa 6bar, manometr i naczynie przeponowe, brak reduktora ciśnienia. 

Gdzie zainstalować reduktor i na jakie ciśnienie go ustawić? Przed odpowietrznikiem? 

Napisano
37 minut temu, africsim napisał:

Gdzie zainstalować reduktor i na jakie ciśnienie go ustawić?

Reduktor montuje się na zasilaniu zimnej wody tak aby cała instalacja w domu miała równe ciśnienie.

Napisano (edytowany)

Tak jak napisał mhtyl , czyli np. zaraz za licznikiem poboru wody. 

Kurna jak tak się zastanowić to "za licznikiem" można też zrozumieć że przed licznikiem.

Czyli jadąc po instalacji od kranu, dochodzisz do licznika i przed nim zakładasz reduktor.

Reduktor jest ważny bo przy niektórych urządzeniach zawory bezpieczeństwa fabrycznie ustawione są na 4 bary. W instalacji ciśnienie skacze czasem wyżej i może niekontrolowane wyzwolenie zaworu bezpieczeństwa, który jeśli nie ma spływu odprowadzonego do ścieku, to doprowadzi do zalania pomieszczenia.

Ja np. miałem odprowadzenie z takiego zaworu bezpieczeństwa do ścieku, ale tak dupiato zrobione że i tak zalało mi piwnicę. 

Stało się tak dlatego że zawór otwierał się jak kałasznikow, tzn. strzelając seriami i woda wychlapywała na podłogę z syfony. Rano miałem piwnicę 5cm pod wodą.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Tak czytam i tołku dojść nie mogę .....w końcu w której instalacji ciśnienie wzrasta ? w centralnym ogrzewaniu czy w instalacji wody użytkowej ?

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, joks napisał:

Tak czytam i tołku dojść nie mogę .....w końcu w której instalacji ciśnienie wzrasta ? w centralnym ogrzewaniu czy w instalacji wody użytkowej ?

Śpieszę wyjaśnić że w instalacji wody użytkowej. A dlaczego i co powoduje że nie bardzo wiesz w której instalacji ?

Africsim pisze tak:

Dnia 6.12.2018 o 11:07, africsim napisał:

Wiatam,

Mam problem z takim zjawiskiem:

Podczas grzania wody z pieca na ekogroszek w bojlerze z podwójną wężownicą występuje wzrost ciśnienia. 

więc chyba jest oczywiste że chodzi o cwu.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
17 minut temu, demo napisał:

Śpieszę wyjaśnić że w instalacji wody użytkowej. A dlaczego i co powoduje że nie bardzo wiesz w której instalacji ?

Africsim pisze tak:

więc chyba jest oczywiste że chodzi o cwu.

Bo zamieszane jest w ten problem naczynie wyrównawcze , i tak się zastanawiam jaki sens ma podłączenie naczynia wyrównawczego do instalacji wodnej ?

Wody użytkowej .

Dnia 6.12.2018 o 16:41, demo napisał:

Ale o co chodzi ?. Ja opisałem jak sprawdzić bez narzędzi pomiarowych i grzebania przy naczyniu wyrównawczym, oraz czym napompować.

 

Dnia 6.12.2018 o 11:55, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Najprawdopodobniej naczynie wzbiorcze w układzie c.w.u. jest niesprawne. Pękła membrana lub ciśnienie wstępne w naczyniu jest bardzo niskie i poduszka gazowa nie spełnia swojej roli.

 

Dnia 6.12.2018 o 12:08, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Trzeba zacząć od dopompowania powietrza w naczyniu przeponowym

 

Napisano (edytowany)

No i tu masz rację, bo faktycznie ja i Budujemy Dom użyliśmy pomyłkowo określenia "naczynie wyrównawcze", zamiast naczynie przeponowe.

A naczynie wyrównawcze czy też wzbiorcze montowane na otwartych układach_co_, to jednak co innego niż naczynie przeponowe, tak mówiąc precyzyjnie.

Czy o to Ci chodziło ?

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...