Skocz do zawartości

Zbyt wysokie ciśnienie w układzie cwu


africsim

Recommended Posts

Wiatam,

Mam problem z takim zjawiskiem:

Podczas grzania wody z pieca na ekogroszek w bojlerze z podwójną wężownicą występuje wzrost ciśnienia. Grzanie cwu mam ustawione na piecu na 48 stopni. Zainstalowany jest uklad przeponowy na zimnej wodzie. Kiedy nie grzeje z pieca ciśnienie waha się w granicach 3bar. Po załączeniu podgrzewania z pieca ciśnienie potrafi urosnąć do ponad 6bar przez pol godziny i następuje jakieś stuknięcie - domyślam się że to jakiś zawór wybija, ale wodą nic nie tryska. Po spuszczeniu wody z kranu ciśnienie wraca do normy i sytuacja zaczyna się powtarzać. Dodam że od pewnego czasu zauważyłem że nie działa mi pąpka cyrkulacyjna ciepłej wody, czy moze to być z tym związane, tym bardziej ze wcześniej cisnienie roslo tylko do 4,5bara, czy szukać przyczyn gdzie indziej? 

Link do komentarza

Najprawdopodobniej naczynie wzbiorcze w układzie c.w.u. jest niesprawne. Pękła membrana lub ciśnienie wstępne w naczyniu jest bardzo niskie i poduszka gazowa nie spełnia swojej roli.

Ciśnienie wstępne w naczyniu powinno w tej sytuacji wynosić ok. 2,5 bara. Mierzymy je po odcięciu dopływu wody (zasilania) i upuszczeniu jej, tak aby woda nie napierała na poduszkę gazową.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 godziny temu, africsim napisał:

jaki wentyl posiadają naczynia przeponowe?

Samochodowy, czyli taki jaki mają koła aut. Rowery teraz też mają wentyle samochodowe.

Napompujesz każdą pompką jak masz podejście do wentyla samochodowego. Ale raczej nie taką pompką ręczną jak do roweru. Lepsza będzie taka nożna lub ręczna ale taka duża dwuręczna.

Najlepszy by był kompresorek.

A manometru do pomiaru ciśnienia nie pasiadasz ?

Prosta metoda sprawdzenia czy jest jeszcze jakieś ciśnienie w naczyniu przeponowym bez manometru, polega na zamknięciu zaworu na zasilaniu i odkręceniu jakiegoś kranu. Jak woda poleci pod ciśnieniem tylko przez chwilkę to znaczy że w naczyniu przeponowym nie ma nic ciśnienia. A jak będzie leciała pod ciśnieniem jakiś czas, powiedzmy 10 sekund, to znaczy że nie jest źle.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

W pierwszym swoim poście pisałem przecież w jakich warunkach sprawdzić ciśnienie.

"Mierzymy je po odcięciu dopływu wody (zasilania) i upuszczeniu jej, tak aby woda nie napierała na poduszkę gazową." Wystarczy pompka samochodowa z manometrem. Jeżeli przy otwartym wypływie wody ciśnienie w części gazowej naczynia nie będzie rosnąć pomimo pompowania, to znak, że membrana jest dziurawa.

3 godziny temu, africsim napisał:

Ale gdyby była pęknięta membrana to czy ciśnienie wracałoby do swojej normalne wartości 3bary? Czy cisnienie wstępne w naczyniu można jakoś podnieść?

Tak, będzie wracać do normy po upuszczeniu ciepłej wody. Potem znowu rosnąć, gdy woda się podgrzeje.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
48 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

W pierwszym swoim poście pisałem przecież w jakich warunkach sprawdzić ciśnienie.

Ale o co chodzi ?. Ja opisałem jak sprawdzić bez narzędzi pomiarowych i grzebania przy naczyniu wyrównawczym, oraz czym napompować.

4 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 Pękła membrana lub ciśnienie wstępne w naczyniu jest bardzo niskie i poduszka gazowa nie spełnia swojej roli.

Membrana raczej nie pękła ale zeszło powietrze wentylem bo to częsta przypadłość tego ustrojstwa.

 

Link do komentarza
4 minuty temu, demo napisał:

Ciśnienie powinno być mniej więcej takie jak w sieci, ale może być trochę mniejsze.

 

Skąd ma wiedzieć jakie jest ciśnienie w sieci? No chyba że ma założony manometr, ale wątpię.

A jak w sieci jest 8 barów? 

Uważam, że ciśnienie powinno być w granicach 2-3 bar.

Link do komentarza

Heniu no właśnie nie widząc jeszcze Twojego wpisu dodałem, oprócz tego co zacytowałeś, bo też tak sobie pomyślałem że za chwile padnie pytanie "a jakie jest w sieci".

Ale też z drugiej strony jak ma pompkę samochodową to i chyba z manometrem i po podpięciu do wentyla zbiornika przeponowego zobaczy co mu pokazuje. A z trzeciej strony to pewnie ma tam zero bar więc nic nie pokaże i tak można w kółko mnożyć pytania i wymyślać nowe strony.:icon_biggrin:

Link do komentarza
4 minuty temu, demo napisał:

Heniu no właśnie nie widząc jeszcze Twojego wpisu dodałem, oprócz tego co zacytowałeś, bo też tak sobie pomyślałem że za chwile padnie pytanie "a jakie jest w sieci".

Ale też z drugiej strony jak ma pompkę samochodową to i chyba z manometrem i po podpięciu do wentyla zbiornika przeponowego zobaczy co mu pokazuje. A z trzeciej strony to pewnie ma tam zero bar więc nic nie pokaże i tak można w kółko mnożyć pytania i wymyślać nowe strony.:icon_biggrin:

:icon_mrgreen:

Ja bym dodał aby dla usprawnienia działania instalacji zamontował reduktor ciśnienia.

Link do komentarza
37 minut temu, africsim napisał:

Gdzie zainstalować reduktor i na jakie ciśnienie go ustawić?

Reduktor montuje się na zasilaniu zimnej wody tak aby cała instalacja w domu miała równe ciśnienie.

Link do komentarza

Tak jak napisał mhtyl , czyli np. zaraz za licznikiem poboru wody. 

Kurna jak tak się zastanowić to "za licznikiem" można też zrozumieć że przed licznikiem.

Czyli jadąc po instalacji od kranu, dochodzisz do licznika i przed nim zakładasz reduktor.

Reduktor jest ważny bo przy niektórych urządzeniach zawory bezpieczeństwa fabrycznie ustawione są na 4 bary. W instalacji ciśnienie skacze czasem wyżej i może niekontrolowane wyzwolenie zaworu bezpieczeństwa, który jeśli nie ma spływu odprowadzonego do ścieku, to doprowadzi do zalania pomieszczenia.

Ja np. miałem odprowadzenie z takiego zaworu bezpieczeństwa do ścieku, ale tak dupiato zrobione że i tak zalało mi piwnicę. 

Stało się tak dlatego że zawór otwierał się jak kałasznikow, tzn. strzelając seriami i woda wychlapywała na podłogę z syfony. Rano miałem piwnicę 5cm pod wodą.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
3 godziny temu, joks napisał:

Tak czytam i tołku dojść nie mogę .....w końcu w której instalacji ciśnienie wzrasta ? w centralnym ogrzewaniu czy w instalacji wody użytkowej ?

Śpieszę wyjaśnić że w instalacji wody użytkowej. A dlaczego i co powoduje że nie bardzo wiesz w której instalacji ?

Africsim pisze tak:

Dnia 6.12.2018 o 11:07, africsim napisał:

Wiatam,

Mam problem z takim zjawiskiem:

Podczas grzania wody z pieca na ekogroszek w bojlerze z podwójną wężownicą występuje wzrost ciśnienia. 

więc chyba jest oczywiste że chodzi o cwu.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
17 minut temu, demo napisał:

Śpieszę wyjaśnić że w instalacji wody użytkowej. A dlaczego i co powoduje że nie bardzo wiesz w której instalacji ?

Africsim pisze tak:

więc chyba jest oczywiste że chodzi o cwu.

Bo zamieszane jest w ten problem naczynie wyrównawcze , i tak się zastanawiam jaki sens ma podłączenie naczynia wyrównawczego do instalacji wodnej ?

Wody użytkowej .

Dnia 6.12.2018 o 16:41, demo napisał:

Ale o co chodzi ?. Ja opisałem jak sprawdzić bez narzędzi pomiarowych i grzebania przy naczyniu wyrównawczym, oraz czym napompować.

 

Dnia 6.12.2018 o 11:55, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Najprawdopodobniej naczynie wzbiorcze w układzie c.w.u. jest niesprawne. Pękła membrana lub ciśnienie wstępne w naczyniu jest bardzo niskie i poduszka gazowa nie spełnia swojej roli.

 

Dnia 6.12.2018 o 12:08, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Trzeba zacząć od dopompowania powietrza w naczyniu przeponowym

 

Link do komentarza

No i tu masz rację, bo faktycznie ja i Budujemy Dom użyliśmy pomyłkowo określenia "naczynie wyrównawcze", zamiast naczynie przeponowe.

A naczynie wyrównawcze czy też wzbiorcze montowane na otwartych układach_co_, to jednak co innego niż naczynie przeponowe, tak mówiąc precyzyjnie.

Czy o to Ci chodziło ?

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...