Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasza użytkowego


Recommended Posts

Witam chciałbym zaadaptować poddasze na użytkowe i zastanawiam się jak go ocieplić z tego powodu że na tą chwilę są problemy z przeciekającym dachem. Po ustaleniu i zaklejeniu dziur w dachu nie mam 100% pewności że po jakimś czasie znowu nie zacznie cieknąć więc planuje choć nie wiem czy to dobre rozwiązanie aby pierwszą warstwę ocieplenia która umieszczę między krokwiami zrobić ze styropianu a następnie uszczelnić ja pianą i dla pewności osłonić folia i następnie zamknąć wszystko regipsem. Miał ktoś podobna sytuację czy może ktoś doradzić czy to dobre rozwiązanie. Z góry dziękuję

Link do komentarza

Ja na Twoim miejscu nie pchałbym się w styropian i ocieplił wełną.

Blachę trapezową można odkręcić i ponownie przykręcić.

Musisz zrobić to wg. sztuki budowlanej tj,  folia, kontrłata, łata i na to blacha.

Dach musi być wentylowany.

 

 

 

 

 

 

 

Poza tym nie możesz ciągle myśleć, czy dach Ci nie przecieknie.

Musisz to ogarnąć porządnie najpierw od góry a później ocieplaj sobie spokojnie od środka.

 

A jak dobrze pójdzie, możesz pomyśleć od wstawienia wełny od góry, przy przekładaniu blachy.

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

A do czego ta blacha jest przybita? Do krokwi?

Krokwie o jakich  wymiarach?

Możesz poczytać o pianowaniu. Teoretycznie robią natrysk bezpośrednio na blachę, ale nie interesowałem się tym zbytnio. 

Może być tak, że wytrzyma kilkanaście lat i potem zerwiesz blachę, piana zostanie i zrobisz nowe poszycie na łatach.

Tego nie wiem.

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Wiem że najlepiej byłoby zrobić wszystko od podstaw ale to wysokie koszty tym bardziej szkoda bo była w tym roku malowana więc dlatego myślałem żeby zrobione pomieszczenia na poddaszu w jakiś sposób ocieplić a z tego co wiem wata nie może mieć styczności z ewentualnym przeciekiem i dlatego myślałem o tym połączeniu styropianu z folią który stworzyłby warstwę nieprzemakalna dla drugiej warstwy ocieplenia z waty lecz nie wiem czy nie powstaną jakieś skraplania na tej folia która miałaby się znajdować między wata a styropianem 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że warto przyjrzeć się podobnym produktom w sklepie globy platform . Zawsze istnieją produkty wysokiej jakości przeznaczone do różnych celów. Jestem bardzo zadowolony z usługi. Świetny sklep internetowy! Wszystko jest szybkie, wygodne i wysokiej jakości. Zamówię więcej produktów, których potrzebuję.
    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...