Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

 Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/porady-ekspertow

 

Witam, mam dobrze ocieplony garaż i ciepłą bramę. Czasami mam wrażenie, że jest w nim zbyt duża wilgoć. Zdaję sobie sprawę, że aura jesienna, deszczowa a niedługo spadnie śnieg. Parkuję często mokrym samochodem, który ocieka już w garażu. Jak pozbyć się tej wilgoci bez uchylania bramy?

Napisano

Ciepły i wyposażony w grubą i szczelną bramę garaż wymaga optymalnego wietrzenia. Gruba
i szczelna brama może być jednak przyczyną wzrostu wilgotności powietrza. Wilgoć z kolei może powodować powstawanie pleśni i korodowanie auta, szczególnie zimą, kiedy wwieziony na nim do garażu śnieg, zaczyna topnieć. O konieczności wentylowania garażu mówią też przepisy budowlane.

 

Skuteczną wentylację przy minimalnych stratach ciepła zapewnić może system automatycznej wentylacji garażu firmy Hörmann.


Wietrzenie w takim garażu odbywa się przy zamkniętej bramie, poprzez uchylenie jedynie jej najwyższego segmentu, co umożliwiają  umieszczone na nim składane obejmy rolek. Najniższy segment pozostaje na posadzce, dzięki czemu do garażu nie przedostają się śmieci, liście czy mniejsze zwierzęta.

 

System automatycznej wentylacji garażu to wyposażenie dodatkowe, które zastosować można w bramach segmentowych firmy Hörmann LPU 42 i LPU 67 Thermo wyposażonych w napęd SupraMatic serii 2/3 lub ProMatic serii 3 najnowszej generacji. Zestaw do wentylacji można także zainstalować w już zamontowanych bramach segmentowych Hörmann.

hormann_wentylacja_garazu_forum.jpg

 

Na automatyczne uchylanie bramy przy określonej wilgotności powietrza w garażu pozwala specjalny wewnętrzny czujnik klimatyczny, który kontroluje jej poziom i reguluje prawidłową wentylację. Gdy wilgoci w powietrzu jest za dużo, górny segment bramy automatycznie uchyla się, a po uregulowaniu jej poziomu wraca do pozycji zamkniętej.

Dla zapewnienia właściwej eksploatacji można też ustalić zakres temperatur, przy których brama się nie otwiera i zapobiec np. ryzyku wychłodzenia garażu zimą.

Można także określić maksymalny czas wietrzenia i porę dnia, w której się ono odbywa. Jeżeli dodatkowo zastosujemy czujnik zewnętrzny do monitorowania poziomu wilgotności powietrza poza garażem, będziemy mieli pewność, że górny segment nie uchyli się, gdy wilgotność na zewnątrz będzie większa niż ta w garażu, czyli np. w deszczowy dzień.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...