Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

 Pytanie z formularza ze strony: http://www.budujemydom.pl/porady-ekspertow

 

Witam, mam dobrze ocieplony garaż i ciepłą bramę. Czasami mam wrażenie, że jest w nim zbyt duża wilgoć. Zdaję sobie sprawę, że aura jesienna, deszczowa a niedługo spadnie śnieg. Parkuję często mokrym samochodem, który ocieka już w garażu. Jak pozbyć się tej wilgoci bez uchylania bramy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciepły i wyposażony w grubą i szczelną bramę garaż wymaga optymalnego wietrzenia. Gruba
i szczelna brama może być jednak przyczyną wzrostu wilgotności powietrza. Wilgoć z kolei może powodować powstawanie pleśni i korodowanie auta, szczególnie zimą, kiedy wwieziony na nim do garażu śnieg, zaczyna topnieć. O konieczności wentylowania garażu mówią też przepisy budowlane.

 

Skuteczną wentylację przy minimalnych stratach ciepła zapewnić może system automatycznej wentylacji garażu firmy Hörmann.


Wietrzenie w takim garażu odbywa się przy zamkniętej bramie, poprzez uchylenie jedynie jej najwyższego segmentu, co umożliwiają  umieszczone na nim składane obejmy rolek. Najniższy segment pozostaje na posadzce, dzięki czemu do garażu nie przedostają się śmieci, liście czy mniejsze zwierzęta.

 

System automatycznej wentylacji garażu to wyposażenie dodatkowe, które zastosować można w bramach segmentowych firmy Hörmann LPU 42 i LPU 67 Thermo wyposażonych w napęd SupraMatic serii 2/3 lub ProMatic serii 3 najnowszej generacji. Zestaw do wentylacji można także zainstalować w już zamontowanych bramach segmentowych Hörmann.

hormann_wentylacja_garazu_forum.jpg

 

Na automatyczne uchylanie bramy przy określonej wilgotności powietrza w garażu pozwala specjalny wewnętrzny czujnik klimatyczny, który kontroluje jej poziom i reguluje prawidłową wentylację. Gdy wilgoci w powietrzu jest za dużo, górny segment bramy automatycznie uchyla się, a po uregulowaniu jej poziomu wraca do pozycji zamkniętej.

Dla zapewnienia właściwej eksploatacji można też ustalić zakres temperatur, przy których brama się nie otwiera i zapobiec np. ryzyku wychłodzenia garażu zimą.

Można także określić maksymalny czas wietrzenia i porę dnia, w której się ono odbywa. Jeżeli dodatkowo zastosujemy czujnik zewnętrzny do monitorowania poziomu wilgotności powietrza poza garażem, będziemy mieli pewność, że górny segment nie uchyli się, gdy wilgotność na zewnątrz będzie większa niż ta w garażu, czyli np. w deszczowy dzień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×