Skocz do zawartości

styropian na chudziaku, grubość, jaki?


Recommended Posts

10 cm to takie minimum, opcjonalnie to 15 a najlepiej 20 cm. Styropian  dedykowany na podłogę tzw twardy EPS100 albo XPS. Jeżeli chciałbyś dać XPS-a to nie musi być aż taka gruba jego warstwa bo jest on po pierwsze twardy i cieplejszy od styropianu.

Jak masz w projekcie, ile przewiduje projekt ocieplenia podłogi?

Link do komentarza

Informacja o grubości i rodzaju izolacji każdej części budynku powinna być określona w projekcie budowlanym.  Nie zawsze prace np. remontowe są prowadzone według projektu i co wtedy zrobić? Największe straty ciepła (oprócz okien i wentylacji) są przez ściany zewnętrzne, dach-poddasze, fundament,a później dopiero podłogi na gruncie. Grunt pod budynkiem ma ustabilizowaną temperaturę w granicach kilku-kilkunastu stopni C. zatem strata w kierunku gruntu w porównaniu z innymi przegrodami budowlanymi typu ściana zewnętrzna lub poddasze będzie zdecydowanie mniejsza.   Nie ma więc sensu stosować na podłogę styropianu o grubości 20 cm jeżeli ściana zewnętrzna będzie ocieplona styropianem o takich samych parametrach izolacyjnych w grubości np. 15 cm.  Do ocieplenia podłóg w tym podłóg na gruncie firma Termo Organika dedykuje wszystkie rodzaje płyt styropianowych w kategorii "dach-podłoga". Płyty różnią się między sobą właściwościami izolacyjnymi i wytrzymałością mechaniczną. W przypadku ocieplenia styropianem o grubości 10 cm bardzo zasadne będzie wykonanie tych prac przy użyciu płyt styropianu grafitowego o najlepszych właściwościach izolacyjnych TERMONIUM PLUS dach-podłoga lub TERMONIUM dach-podłoga. Oba rodzaje mają takie same właściwości izolacyjne (współczynnik lambda = 0,031 W/mK), ale różnią się parametrem wytrzymałości na ściskanie lub prościej ujmując obciążeniem użytkowym, które wynosi odpowiednio: dla TERMONIUM PLUS dach-podłoga 3000 KG/m2 i dla TERMONIUM dach-podłoga 1800 KG/m2. Zakładając, że obciążenie użytkowe dla podłóg w budynkach mieszkalnych przyjmuje się na poziomie 150-300 KG/m2, podane powyżej wartości obciążenia dla płyt styropianowych z co najmniej kilku krotnym zapasem spełniają wymagania.

Link do komentarza
18 godzin temu, mhtyl napisał:

10 cm to takie minimum, opcjonalnie to 15 a najlepiej 20 cm. Styropian  dedykowany na podłogę tzw twardy EPS100 albo XPS. Jeżeli chciałbyś dać XPS-a to nie musi być aż taka gruba jego warstwa bo jest on po pierwsze twardy i cieplejszy od styropianu.

Jak masz w projekcie, ile przewiduje projekt ocieplenia podłogi?

Dwa sprostowania; Nie koniecznie na podłogę musi być tzw. "twardy EPS 100", ponieważ rodzaj materiału powinien wynikać z założeń wytyczonych przez projektanta i przyjmując zastosowanie styropianu do izolacji w budownictwie mieszkaniowym zastosowanie płyt styropianowych o mniejszej niż EPS 100 wartości wytrzymałości na ściskanie jest rozwiązaniem optymalnym.

I drugi wątek dotyczący stosowania płyt typu XPS; W budownictwie mieszkaniowym stosowanie płyt XPS jako izolacja podłogi na gruncie jest irracjonalne z uwagi na niepotrzebne, aż tak dużą wytrzymałość na ściskanie rzędu 300 kPa (styropian EPS 100 to 100 kPa, a to już nie zawsze jest optymalne rozwiązanie). Płyty XPS nie mają lepszych właściwości izolacyjnych niż styropian grafitowy, a ze wzrostem grubości w przypadku XPS wzrasta (pogarsza) się współczynnik przewodzenia ciepła lambda. Do tego trzeba doliczyć znacznie większą cenę zakupu, co sprawia że nie jest to optymalne rozwiązanie (przewymiarowane).

Link do komentarza
5 godzin temu, Eksperci Termo Organika napisał:

Nie koniecznie na podłogę musi być tzw. "twardy EPS 100",

Nie koniecznie nie oznacza, że nie może :) 

5 godzin temu, Eksperci Termo Organika napisał:

Do tego trzeba doliczyć znacznie większą cenę zakupu, co sprawia że nie jest to optymalne rozwiązanie (przewymiarowane).

A kto bogatemu zabroni? :) 

Co do czy xps jest czy nie jest cieplejszy to bym polemizował a co do cen zakupu to xps względem zwykłego białego styropianu jest oczywiście wyższa ale już jakby porównując z grafitowym to róznica jest znikomai

Link do komentarza
7 godzin temu, Eksperci Termo Organika napisał:

Zakładając, że obciążenie użytkowe dla podłóg w budynkach mieszkalnych przyjmuje się na poziomie 150-300 KG/m2, podane powyżej wartości obciążenia dla płyt styropianowych z co najmniej kilku krotnym zapasem spełniają wymagania.

No tak - ale w mieszkaniu może sie zdarzyć np. Fortepian - i ten ma obciążenie punktowe na kilku cm2 większe, niż 350kg/m2. Oczywiście jest jeszcze kwestia - co na styropianie położymy, jakie warstwy. Ja się ten ciężar rozłoży.

Są też szafy biblioteczne na nóżkach, itp. 

Ja bym jednak dołożył na twardy EPS100 lub inny. Ale twardy.

 

Ostatnia rzecz - jeśli jest miejsce, to te min 15 cm izolacji pod podłogę bym dał. Nie tylko kwestia w tych różnicach temperatur, ale i w komforcie "ciepłej podłogi". Oczywiście też jest tu kwestia, co na styropianie.

7 godzin temu, Eksperci Termo Organika napisał:

Grunt pod budynkiem ma ustabilizowaną temperaturę w granicach kilku-kilkunastu stopni C. zatem strata w kierunku gruntu w porównaniu z innymi przegrodami budowlanymi typu ściana zewnętrzna lub poddasze będzie zdecydowanie mniejsza.

Ta różnica - to zależy. Jeśli będzie tam ogrzewanie podłogowe - zdecydowanie będzie większa, niż bez ogrzewania podłogowego. Wtedy nawet 15 cm to mało. Wg mnie, oczywiście.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Grubość styropianu nie jest jedynym parametrem, jaki należy wziąć pod uwagę - liczy się też współczynnik przewodzenia ciepła lambda zastosowanego materiału.

Grubość i lambda powinny być dobrane w taki sposób, aby podłoga posiadała minimalny współczynnik przenikania ciepła wskazany w warunkach technicznych U =0,3 W/m2K i projektant powinien to wyliczyć. Warto jednak podkreślić, że teraz jest tendencja do lepszego ocieplania podłóg na gruncie niż niezbędne minimum.

 

Grubość 10 cm może się wydawać w obecnych czasach niewystarczającą, ale przecież jeszcze zależy, jaki współczynnik lambda ma ten materiał?

Jeśli chodzi o twardość, minimalny współczynnik ściskania CS dla styropianu podłogowego wynosi 70 kPa i zarówno ze względów ekonomicznych, jak i praktycznych można go jak najbardziej zastosować w przypadku podłóg normalnie użytkowanych (domowych, ale już nie w warsztatach, parkingach czy składach). Mówimy tu jednak cały czas o minimalnych wymaganiach.

 

Nic nie stoi na przeszkodzie, by zastosować twardszy styropian EPS 100 o grubości np. 15 cm i współczynniku lambda 0,036 W/mK, podaję link do styropianów dedykowanych.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://budujemydom.pl/stan-surowy/fundamenty-i-piwnice/a/17452-budowa-domu-na-podmoklym-terenie  
    • Warto sprawdzić czy nie idzie woda z gruntu przez scianę ,z powodu przerwanej izolacji,gdzieś na profilu mam zdjęcie z kamery termowizyjnej jak to wygląda w rzeczywistości https://www.facebook.com/photo.php?fbid=122103759224762998&set=pb.61572889962645.-2207520000&type=3  warto to sprawdzić 
    • No kamerą termowizyjną napewno nie badamy budynki w słoneczne dni,zwłaszcza kiedy budynek jest ocieplony,gdzieś w mojej galerii na profilu są zdjęcia jak odbija sie ciepło słoneczka https://www.facebook.com/profile.php?id=61572889962645&sk=photos  tak że badamy tylko o poranku,wieczorem,albo w zachmurzony dzień 
    • A nie masz kontaktu z deweloperem? Albo z ludźmi, którzy pracowali przy wykończeniach?     I z naprawą tych pęknięć to ja bym się nie spieszył. Jeszcze rok, dwa, trzeba poczekać. To wygląda na efekt osiadania budynku, pęknięć może jeszcze pojawić się więcej.    Kiedyś w blokach w pierwszym roku w ogóle nie kładło się płytek, bo i tak były później do wymiany.. Szczególnie na niskich kondygnacjach.
    • Zawsze jedna ze ścian jest "od południa", nawet w domach okrągłych i producenci farb o tym wiedzą. Dlatego na ściany zewnętrzne stosuje się farby fasadowe.  Natomiast pytanie pierwsze. Jak u Ciebie z kasą? Szukasz czegoś ekstra, czy wystarczy przyzwoite? Bo ja kupiłem farbę taką sobie, uznałem, że na starą chatę nie ma potrzeba udawania ekstrawagancji.    Tak ściany wyszły.         Na dół nie patrz, to jeszcze nie było robione, chodzi o tę siwą farbę. Strona od południa. Pod spodem też jest stara farba olejna, oczywiście podczyszczona, usunięcie tej która się nie trzyma jest obowiązkowe. Ty masz podłoże dobrze przygotowane, nie widzę tam pęcherzy.   Aha, kolor jest robiony, farbę kupowałem białą.  Zużyłem prawie trzy wiadra po 10 litrów.  Z trzeciego ze dwa litry zostało. Malowane w ubiegłym roku. na wiosnę. Chata budowana wtedy, kiedy na wschodzie rządził Stalin.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...