Skocz do zawartości

CO i CWU do mieszkania 37m2


Recommended Posts

Witam

Borykam sie z problemem w moim mieszkaniu już od dłuższego czasu, nie mam pomysłu jak ogrzać mieszkanie + CWU? Gaz odpada i piec węglowy ze względu na brak miejsca itd.

Zastanawiałem się nad ogrzewaniem podłogowym elektrycznym ale mam strop drewniany.. zastanawiam się nad pompom ciepła ale walczę ze wspólnota o pozwolenie na postawienie wymiennika na zewnątrz

Co byście poradzili?

Obecnie mieszkanie jest kompletnie zdemolowane więc "wszystkie chwyty dozwolone" :) mieszkanie jest na parterze pod spodem piwnica

 

Pozdrawiam!

Link do komentarza
2 godziny temu, maxell napisał:

Witam

Borykam sie z problemem w moim mieszkaniu już od dłuższego czasu, nie mam pomysłu jak ogrzać mieszkanie + CWU? Gaz odpada i piec węglowy ze względu na brak miejsca itd.

Obecnie mieszkanie jest kompletnie zdemolowane więc "wszystkie chwyty dozwolone" :) mieszkanie jest na parterze pod spodem piwnica

Masz prąd jednofazowy, ok, a jaka moc przyłączeniowa? bo może okazać się że i że za mała i z ogrzewania prądem nici będą.

masz  w tym mieszkaniu jakiś dostęp do komina spalin owego?

Jeżeli masz pod spodem piwnice to dlaczego nie możesz tam zrobić małej kotłowni?

Link do komentarza
12 godzin temu, mhtyl napisał:

Masz prąd jednofazowy, ok, a jaka moc przyłączeniowa? bo może okazać się że i że za mała i z ogrzewania prądem nici będą. 

masz  w tym mieszkaniu jakiś dostęp do komina spalin owego?

Jeżeli masz pod spodem piwnice to dlaczego nie możesz tam zrobić małej kotłowni?

Nie pamiętam jaka jest moc przyłączeniowa, muszę to sprawdzić...

Są kominy spalinowe i jeden też jest w mojej piwnicy ale kominiarz który robi roczną kontrole kominów powiedział, że piwnica jest zbyt mała i nie da mi pozwolenia na to.

 

12 godzin temu, retrofood napisał:

Drewno też materiał. Piwnica ogrzewana? 

Piwnica również jest docieplona

 

Generalnie planuje dociągnięcie drugiej fazy do mieszkania tylko muszę skontaktować się z elektrykiem, który wymieniał instalację (instalacja również ma 2 lata, została cała wymieniona w całym budynku)

Link do komentarza
2 minuty temu, maxell napisał:

Nie pamiętam jaka jest moc przyłączeniowa, muszę to sprawdzić...

Są kominy spalinowe i jeden też jest w mojej piwnicy ale kominiarz który robi roczną kontrole kominów powiedział, że piwnica jest zbyt mała i nie da mi pozwolenia na to.

 

Piwnica również jest docieplona

 

Generalnie planuje dociągnięcie drugiej fazy do mieszkania tylko muszę skontaktować się z elektrykiem, który wymieniał instalację (instalacja również ma 2 lata, została cała wymieniona w całym budynku)

Piwnica docieplona to nie znaczy ogrzewana. To Ty będziesz ją grzał poprzez podłogę. 

 

Wszelkie informacje takie jak moc przyłączeniowa, przekroje przewodów czy inne, musisz wszystkie mieć, aby móc podejmować właściwe decyzje. 

Link do komentarza
2 minuty temu, maxell napisał:

Są kominy spalinowe i jeden też jest w mojej piwnicy ale kominiarz który robi roczną kontrole kominów powiedział, że piwnica jest zbyt mała i nie da mi pozwolenia na to.

To może pomyśl o opalaniu piecem typu koza.

Co do piwnicy to nie słuchaj kominiarza tylko sam poczytaj co i jak można a przede wszystkim podaj wymiary piwnicy. Ty musiałbyś mieć piec a raczej miniaturkę pieca do c.o.  więc nie potrzebujesz nie wiadomo jakiej powierzchni kotłowni.

 

Link do komentarza

Dokładnie.

22 minuty temu, mhtyl napisał:

Ty musiałbyś mieć piec a raczej miniaturkę pieca do c.o.  więc nie potrzebujesz nie wiadomo jakiej powierzchni kotłowni.

 

Kocioł o mocy do 10 kW można umieścić w pomieszczeniu którego kubatura jest nie mniejsza niż 30 m3 i co najmniej 4 m3 na 1 kW nominalnej mocy cieplnej kotła.

Dodatkowo musi być zapewniony dopływ powietrza - co najmniej 10 m3/h na 1 kW nominalnej mocy cieplnej kotła.

Wysokość pomieszczenia kotłowni powinna wynosić co najmniej 2,2m, choć dopuszcza się w już istniejących budynkach wysokość 1,9m.

Taki niuans jak poprawna wentylacja to oczywista oczywistość, a z tym w piwnicach bywa różnie.

Link do komentarza
29 minut temu, retrofood napisał:

Tu może chodzić nie o powierzchnię a o kubaturę. 

Oczywiście, raczej kubatura.

16 minut temu, Jani_63 napisał:

 

Taki niuans jak poprawna wentylacja to oczywista oczywistość, a z tym w piwnicach bywa różnie.

Nic nie wiemy jaka jest ta piwnica oprócz tego, że kominiarz nie zezwoli bo jest niby za mała, ale pod jakim względem za mała to musimy poczekać.

 

Link do komentarza
16 godzin temu, maxell napisał:

Witam

Borykam sie z problemem w moim mieszkaniu już od dłuższego czasu, nie mam pomysłu jak ogrzać mieszkanie + CWU? Gaz odpada i piec węglowy ze względu na brak miejsca itd.

Zastanawiałem się nad ogrzewaniem podłogowym elektrycznym ale mam strop drewniany.. zastanawiam się nad pompom ciepła ale walczę ze wspólnota o pozwolenie na postawienie wymiennika na zewnątrz

Co byście poradzili?

Obecnie mieszkanie jest kompletnie zdemolowane więc "wszystkie chwyty dozwolone" :) mieszkanie jest na parterze pod spodem piwnica

 

Pozdrawiam!

Mieszkanie jest małe i owszem podłogówka może być jak najbardziej ok kwestia dyskusyjna to izolacyjność ile ciepła ogrzeje twoje mieszkanie a ile sąsiada przez sufit. Słusznie eliminujesz paliwa stałe bo to średniowiecze i nie ma możliwości ekonomicznego spalania paliwa stałego dla tak małej powierzchni. Nie piszesz nic o układzie funkcjonalnym mieszkania i np czy jest balkon.

W wersji ekonomicznej można zastosować konwektory elektryczne, podłogówkę w łazience oraz bojler do wody. Polecam bojler poziomy można go umieścić w pawlaczu lub zamontować pod sufitem. W wersji bardziej wypasionej klima konwerter w największym pokoju a reszta jak w poprzednim wariancie. Od 15 lat ogrzewam dom konwektorami i cuw za pomcą opisanego powyżej bojlera i nie zamieniłbym takiego rozwiązania na inne (mam gaz w drodze ale dziękuję).

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Witam, 

W mieszkaniu o małej powierzchni warto zastanowić się nad zastosowaniem gazowego kotła dwufunkcyjnego o dużej modulacji mocy cieplnej. Jest to doskonałe rozwiązanie w budynkach, gdzie nie ma wystarczająco miejsca do montażu kotła jednofunkcyjnego z zasobnikiem c.w.u. oraz gdy wszystkie punkty odbiorcze wody znajdują się w bliskiej odległości. Kocioł może być zamontowany w łazience lub dowolnym pomieszczeniu o minimalnej kubaturze 6,5m3. Przewód kominowy umieszcza się w takim przypadku w szachcie kominowym. Oczywiście takie rozwiązanie jest możliwe jeżeli do budynku podłączona jest sieć gazowa. 
Zachęcam do zapoznania się z ofertą kotłów kondensacyjnych marki Junkers-Bosch z rodziny Cerapur oraz Bosch Condens. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie internetowej produktu: http://www.junkers.pl/produkty/kotly/kotly-kondensacyjne/
Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers-Bosch 
 

Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...