Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Mam pytanie. Potrzebuję porady. Chcę zrobić ze "Stodoły" (jej części ok 2 metry szeroka, 12 długa) garaż na samochód- tylko samochód osobowy. Posadzka jest wylana betonem, jest oczywiście nie równa, wylewana była pewnie na szybko i z 15 lat temu - nie chcę się rozpisywać.
Chciałbym wyrównać całość, żeby było równo, i gładko, żeby dało się wymieść wszystko. Lubię przy aucie kręcić, polerka, wosk, żeby utrzymać czystość.
Oglądałem wiele filmów na yt, przeglądam allegro, ale szczerze chciałbym to zrobić tanio, ten garaż będzie na 3 lata może, ale chcę tam auto stawiać, czyścić, polerować, woskować. Chodzi mi głównie o podłogę, mam potem jedną ścianę ale gruntem zrobię i pomaluję na biało, jakiej ledy żeby oświetlić, półki na chemię samochodową itp..
Jeśli możecie poradźcie czym wyrównać obecny, nie równy beton.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Lucyfer napisał:

czym wyrównać obecny, nie równy beton. 

Najlepiej nowym, równym betonem...

Ten stary zamieść, zagruntować, ułożyć i wypoziomować (albo wyważyć z lekkim spadkiem w stronę wrót stodoły) i wylać nowy beton, wymieszany w betoniarce, a po paru godzinach zatrzeć na "błysk".

Ułożyć oczywiście jakieś rurki, albo grubsze listwy metalowe, podtynkowe.

 

Ten nowy beton po wysezonowaniu pomalować farbą do posadzek według zaleceń producenta farby.

 

I już...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak ale wylanie nowego betonu podniesie poziom posadzki o min. 5cm i brakuje mi w przepisie siatki zbrojeniowej.

Byc moze jakiejs dylatacji.

Sa produkty do naprawy betonu. Ja stosowalem atlas ten 10. Mozna zrobić cienka warstwe ok. 1cm-3cm. Nie jest to tani produkt ale przy cienkiej warstwie może wyjść opłacalne. Zależy w jakim stanie jest obecna wylewka.

Ostatecznie można wyrownac miejscami i przykleic na to płytki.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Lucyfer napisał:

Chcę zrobić ze "Stodoły" (jej części ok 2 metry szeroka, 12 długa) garaż na samochód- tylko samochód osobowy.

Ten garaż przy takiej szerokości to raczej na tramwaj anie na samochód i w dodatku jak piszesz że chcesz przy nim coś majstrować. Do takich celów powinien być szeroki około 4 m abyś mógł swobodnie wokół niego coś zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wpadł mi jeden pomysł:

 

Jeśli ten "garaż" ma Ci służyć dwa - trzy lata, to może najprościej i najtaniej będzie wyrównać nieco posadzkę (można np. wypożyczyć frezarkę do betonu :)) i - po zagruntowaniu - na nią położyć trzymetrowej szerokości wykładzinę PCV i na ten czas powinna wytrzymać...

Na zakres prac, który sobie wymyśliłeś wystarczy "placyk" 3m szerokości i 6. może 7 m długości - zależnie od tego, czym jeździsz, na allegro są wykładziny po ok 20 zł/m2,  i za 20 m2 masz ok 400 zł... Jak coś uszkodzisz - położysz drugą warstwę...

 

W "KOMFORCIE" czasem można trafić na promocje "nieidących" wzorów wykładzin, tobie niepotrzebny jest - chyba - jakiś wyszukany wzór, więc łatwiej będzie skorzystać z takiej promocji :)

 

A taką wykładzinę łatwo zmieciesz, umyjesz, wysuszysz...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

dokładną instrukcję naprawy podłoża i układania posadzki w garażu znajdzie Pan na stronie:

https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/jak-naprawic-stara-popekana-posadzke-w-domu-lub-garazu

https://www.pl.weber/garaz-przydomowy

 

W skrócie: frezujemy istniejącą posadzkę, potem stabilizujemy podłoże (spękania i rysy), następnie gruntujemy i układamy podkład podłogowy, np. zbrojony włóknem weber.floor 4310. Jest to świetny produkt, który również wykorzystuje się w posadzkach przemysłowych. Grubość układania w tym przypadku to 2-50 mm. W przypadku układania płytek, należy wybierać płytki mrozoodporne, w wysokiej klasie antypoślizgowości i odporności na ścieranie. Przed położeniem płytek zaleca się wykonanie izolacji podpłytkowej, chroniącej jastrych przed wnikaniem wody i innych cieczy.

 

Izolację wykonuje się z mikrozaprawy uszczelniającej weber.tec 824 lub weber.tec Superflex D2. Wszystkie połączenia ze ścianami oraz dylatacje przeciwskurczowe należy dodatkowo zabezpieczyć taśmami uszczelniającymi.

 

Jeśli natomiast chciałby Pan uzyskać posadzkę żywiczną, może Pan posiłkować się instrukcją krok po kroku:

https://www.pl.weber/garaz-przydomowy

gdzie, jako alternatywę dla posadzki betonowej, przygotowaliśmy instrukcję wykonania powłoki żywicznej.

 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu.

 

Pozdrawiamy!

 

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy szerokości 2 m to samochód ledwo się mieści nie mówiąc o otwarciu drzwi i jakichkolwiek pracach. Chyba, że to wymiar  w świetle słupów, a dostęp jest na większej szerokości.  Do ewentualnego wyrównania podłogi są gotowe wylewki podłogowe o różnych grubościach i sposobie aplikacji  - niestety drogie.  Alternatywnie - zeszlifowanie i impregnacja, malowanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Złe wymiary podałem. Szerokość 5 metrów, długość ok 10. Beton jest dobry, twardy, ale nie jest równy, na siłę mógłby taki zostać, ale żeby dało się utrzymać porządne, nie wymiotę dokładnie spod tych wystających kamyczków, nie równości. Myślę, że tą wylewkę samopoziomującą, ale nie wiem jaki wyjdzie mi koszt.

A ściany jak zrobić? Obstukać tynk i zrobić zaprawę w betoniarce piach, cement i wapno? Czy są jakieś materiały żeby obeszło się bez betoniarki, wożenia piasku?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Lucyfer napisał:

Złe wymiary podałem. Szerokość 5 metrów, długość ok 10. Beton jest dobry, twardy, ale nie jest równy, na siłę mógłby taki zostać, ale żeby dało się utrzymać porządne, nie wymiotę dokładnie spod tych wystających kamyczków, nie równości. Myślę, że tą wylewkę samopoziomującą, ale nie wiem jaki wyjdzie mi koszt.

A ściany jak zrobić? Obstukać tynk i zrobić zaprawę w betoniarce piach, cement i wapno? Czy są jakieś materiały żeby obeszło się bez betoniarki, wożenia piasku?

 

O tym jak poprawnie wykonać ściany wewnętrzne piszemy tu:

https://www.pl.weber/prace-wykonczeniowe-na-scianach-wewnetrznych

 

Zapraszamy do lektury i do kontaktu. :)

 

Pozdrawiamy serdecznie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • @zenek - teraz jesteś jeszcze winny link, który zaprowadzi Forumowiczów do strony z dopłatami na pompy ciepła w Twojej okolicy. Taki mamy teraz układ w tym temacie  
    • Nie jestem pewien czy to dobra kategoria i w ogóle dobre forum, ale ciężko gdzieś znaleźć kogokolwiek, kto mógłby się na tym znać, także mam nadzieję, ze uda mi się tutaj uzyskać odpowiedź   W skrócie - dostaliśmy z rodzeństwem w spadku spory kawałek działki po dziadkach. Tak to wygląda na mapie, żebyście mieli lepszy ogląd na sytuację: https://i.imgur.com/oCe8oer.jpg (dodałem też w załączniku) Zaznaczona jest cała działka, a na różowo/fioletowo (nie jestem dobry w kolory) podział na mniejsze działki które rozważamy (niebieska 4-ka to grunty rolne).    Jeden brat nic z tego nie bierze (bo dostał kawałek gdzie indziej), drugi brat bierze nr 1 na którym stoi dom po dziadkach (będzie tam mieszkał). Mi się dostaje reszta tego co widać na załączonym obrazku (2, 3, 4).   Ogląd sytuacji - cała działka znajduje się na wsi ok. 1000 mieszkańców (czyli nie jakaś wielka, ale też nie dziura). Działka budowlana sięga mniej więcej do końca trójki (obrazek tylko podglądowy, dokładnie byśmy to wyliczyli podczas dzielenia). Dalej są grunty rolne. Na granicy 1 a 2 stoi stary garaż (do wyburzenia, brat planuje postawić sobie nowy bliżej domu) a na samej dwójce jest kilka budynków gospodarczych - też do wyburzenia. Dalej jest zupełnie pusto.   Jeśli chodzi o wielkość, cała działka ma ok. 1ha. Części 1 i 3 mają na oko po 11-13 arów, 2 jest trochę mniejsza (8-9?). Oczywiście podział na razie jest umowny i można to zrobić trochę inaczej. Może zamiast dzielić na 2 i 3 lepiej byłoby po prostu sprzedać jedną większą działkę (~20 arów)? 4-ka czyli grunty rolne to ok. 65-68 arów zależnie od ostatecznego podziału itd.    Do 2 i 3 nie ma doprowadzonej drogi, ale brat zgodził się, żeby wydzielić kawałek z jego działki i ją poprowadzić (ten niebieski pasek po lewo). Nie ma też tam wody, prądu, więc trzeba by je dociągnąć.   Jako, że z żoną mieszkamy w stolicy i w sumie nam tu dobrze to nie mamy zamiaru się tam przeprowadzać, więc jedyną sensowną dla nas opcją jest sprzedaż (szczególnie że odkładamy teraz na swój dom). Tylko tak szczerze to nie mamy zupełnie pojęcia jak do tego podejść. Czy takie działki się w ogóle sprzedają? Jeśli tak to (pi razy oko) jaka jest ich wartość? Co z tymi gruntami rolnymi? W sumie to lokalizacja taka ni wte ni wewte, nikt z zewnątrz raczej tego nie kupi, bo z żadnej innej strony nie ma dojazdu (od północy są tory kolejowe). A z tego co się orientuję to sąsiedzi też nie byliby zainteresowani. Może spróbować je sprzedać razem z działką nr 3? (w zamyśle żeby ten kto się tam wprowadzi korzystał z nich) Albo spróbować przekształcić na działkę budowlaną i wydzielić jeszcze kilka mniejszych działek? (nie mam pojęcia czy to się opłaca)   Zastanawiamy się też czy wszystko musimy załatwiać sami czy istnieją może jakieś firmy które się tym zajmują i ogarnęłyby to za nas (zburzenie niepotrzebnych budynków, zrobienie kawałka drogi, poprowadzenie mediów). Największym problemem jest to, że mieszkamy ok. 120km dalej więc ciężko by było nam samym to zrobić (nie wspominając już, że w ogóle się na tym nie znamy), dlatego gotowi bylibyśmy odpalić komuś całkiem niezły procent za to. Czy może to nie jest gra warta świeczki i lepiej sobie po prostu odpuścić?    Sorry, że ostatecznie wyszło tak dużo tekstu, planowałem się sprężać, ale chciałem w miarę dokładnie wyjaśnić sprawę. Jeśli jest tu ktoś kto się na tym zna albo przechodził przez podobną sytuację to byłbym naprawdę wdzięczny za odpowiedź. A jeśli ktoś ma jakieś pytania to niech zostawi komentarz i odpowiem jak najszybciej.
    • Na takiej zasadzie to bez sensu jest utrzymywanie wojska i kupowanie sprzęt wojskowego. Przecież wojny na pewno nie będzie.Tak jak i dinozaurów.  Służby alertowe, systemywczesnego ostrzegania - głupota. Przecież nic sie nie zdarzy.  Ubezpieczyć tez się nie warto - gdyby wszyscy ubezpieczenie mieli wypadek - to towarzystwa ubezpieczeniowe by splajtowały. Brawo - w bloku każdy ma na wypadek wojny agregat w piwnicy i beczke paliwa. Dobry pomysł   
    • Fundusze ponoć nadal są, ale zbankrutowała firma, która wygrała przetarg, czy tam pozamykali jej szefów... straciłem już wiarę we wiarygodność docierających na wieś informacji.
    • A widzisz, wszystko zależy od zdolności Włodarza w szukaniu funduszy. Tak z innej beczki - producenci pomp ciepła chyba są lepszymi wizjonerami i oferują ciekawe promocje. https://www.stiebel-eltron.pl/pl/aktualnosci/monoblok.html
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...