Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Mam pytanie. Potrzebuję porady. Chcę zrobić ze "Stodoły" (jej części ok 2 metry szeroka, 12 długa) garaż na samochód- tylko samochód osobowy. Posadzka jest wylana betonem, jest oczywiście nie równa, wylewana była pewnie na szybko i z 15 lat temu - nie chcę się rozpisywać.
Chciałbym wyrównać całość, żeby było równo, i gładko, żeby dało się wymieść wszystko. Lubię przy aucie kręcić, polerka, wosk, żeby utrzymać czystość.
Oglądałem wiele filmów na yt, przeglądam allegro, ale szczerze chciałbym to zrobić tanio, ten garaż będzie na 3 lata może, ale chcę tam auto stawiać, czyścić, polerować, woskować. Chodzi mi głównie o podłogę, mam potem jedną ścianę ale gruntem zrobię i pomaluję na biało, jakiej ledy żeby oświetlić, półki na chemię samochodową itp..
Jeśli możecie poradźcie czym wyrównać obecny, nie równy beton.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Lucyfer napisał:

czym wyrównać obecny, nie równy beton. 

Najlepiej nowym, równym betonem...

Ten stary zamieść, zagruntować, ułożyć i wypoziomować (albo wyważyć z lekkim spadkiem w stronę wrót stodoły) i wylać nowy beton, wymieszany w betoniarce, a po paru godzinach zatrzeć na "błysk".

Ułożyć oczywiście jakieś rurki, albo grubsze listwy metalowe, podtynkowe.

 

Ten nowy beton po wysezonowaniu pomalować farbą do posadzek według zaleceń producenta farby.

 

I już...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak ale wylanie nowego betonu podniesie poziom posadzki o min. 5cm i brakuje mi w przepisie siatki zbrojeniowej.

Byc moze jakiejs dylatacji.

Sa produkty do naprawy betonu. Ja stosowalem atlas ten 10. Mozna zrobić cienka warstwe ok. 1cm-3cm. Nie jest to tani produkt ale przy cienkiej warstwie może wyjść opłacalne. Zależy w jakim stanie jest obecna wylewka.

Ostatecznie można wyrownac miejscami i przykleic na to płytki.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Lucyfer napisał:

Chcę zrobić ze "Stodoły" (jej części ok 2 metry szeroka, 12 długa) garaż na samochód- tylko samochód osobowy.

Ten garaż przy takiej szerokości to raczej na tramwaj anie na samochód i w dodatku jak piszesz że chcesz przy nim coś majstrować. Do takich celów powinien być szeroki około 4 m abyś mógł swobodnie wokół niego coś zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wpadł mi jeden pomysł:

 

Jeśli ten "garaż" ma Ci służyć dwa - trzy lata, to może najprościej i najtaniej będzie wyrównać nieco posadzkę (można np. wypożyczyć frezarkę do betonu :)) i - po zagruntowaniu - na nią położyć trzymetrowej szerokości wykładzinę PCV i na ten czas powinna wytrzymać...

Na zakres prac, który sobie wymyśliłeś wystarczy "placyk" 3m szerokości i 6. może 7 m długości - zależnie od tego, czym jeździsz, na allegro są wykładziny po ok 20 zł/m2,  i za 20 m2 masz ok 400 zł... Jak coś uszkodzisz - położysz drugą warstwę...

 

W "KOMFORCIE" czasem można trafić na promocje "nieidących" wzorów wykładzin, tobie niepotrzebny jest - chyba - jakiś wyszukany wzór, więc łatwiej będzie skorzystać z takiej promocji :)

 

A taką wykładzinę łatwo zmieciesz, umyjesz, wysuszysz...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

dokładną instrukcję naprawy podłoża i układania posadzki w garażu znajdzie Pan na stronie:

https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/jak-naprawic-stara-popekana-posadzke-w-domu-lub-garazu

https://www.pl.weber/garaz-przydomowy

 

W skrócie: frezujemy istniejącą posadzkę, potem stabilizujemy podłoże (spękania i rysy), następnie gruntujemy i układamy podkład podłogowy, np. zbrojony włóknem weber.floor 4310. Jest to świetny produkt, który również wykorzystuje się w posadzkach przemysłowych. Grubość układania w tym przypadku to 2-50 mm. W przypadku układania płytek, należy wybierać płytki mrozoodporne, w wysokiej klasie antypoślizgowości i odporności na ścieranie. Przed położeniem płytek zaleca się wykonanie izolacji podpłytkowej, chroniącej jastrych przed wnikaniem wody i innych cieczy.

 

Izolację wykonuje się z mikrozaprawy uszczelniającej weber.tec 824 lub weber.tec Superflex D2. Wszystkie połączenia ze ścianami oraz dylatacje przeciwskurczowe należy dodatkowo zabezpieczyć taśmami uszczelniającymi.

 

Jeśli natomiast chciałby Pan uzyskać posadzkę żywiczną, może Pan posiłkować się instrukcją krok po kroku:

https://www.pl.weber/garaz-przydomowy

gdzie, jako alternatywę dla posadzki betonowej, przygotowaliśmy instrukcję wykonania powłoki żywicznej.

 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu.

 

Pozdrawiamy!

 

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy szerokości 2 m to samochód ledwo się mieści nie mówiąc o otwarciu drzwi i jakichkolwiek pracach. Chyba, że to wymiar  w świetle słupów, a dostęp jest na większej szerokości.  Do ewentualnego wyrównania podłogi są gotowe wylewki podłogowe o różnych grubościach i sposobie aplikacji  - niestety drogie.  Alternatywnie - zeszlifowanie i impregnacja, malowanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Złe wymiary podałem. Szerokość 5 metrów, długość ok 10. Beton jest dobry, twardy, ale nie jest równy, na siłę mógłby taki zostać, ale żeby dało się utrzymać porządne, nie wymiotę dokładnie spod tych wystających kamyczków, nie równości. Myślę, że tą wylewkę samopoziomującą, ale nie wiem jaki wyjdzie mi koszt.

A ściany jak zrobić? Obstukać tynk i zrobić zaprawę w betoniarce piach, cement i wapno? Czy są jakieś materiały żeby obeszło się bez betoniarki, wożenia piasku?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Lucyfer napisał:

Złe wymiary podałem. Szerokość 5 metrów, długość ok 10. Beton jest dobry, twardy, ale nie jest równy, na siłę mógłby taki zostać, ale żeby dało się utrzymać porządne, nie wymiotę dokładnie spod tych wystających kamyczków, nie równości. Myślę, że tą wylewkę samopoziomującą, ale nie wiem jaki wyjdzie mi koszt.

A ściany jak zrobić? Obstukać tynk i zrobić zaprawę w betoniarce piach, cement i wapno? Czy są jakieś materiały żeby obeszło się bez betoniarki, wożenia piasku?

 

O tym jak poprawnie wykonać ściany wewnętrzne piszemy tu:

https://www.pl.weber/prace-wykonczeniowe-na-scianach-wewnetrznych

 

Zapraszamy do lektury i do kontaktu. :)

 

Pozdrawiamy serdecznie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Problem tkwi w braku zaprojektowanej izolacji poziomej styku ścian nadziemia i ścian fundamentowych. Architekt pozostawił ten temat dla firmy budowlanej. Kierownik zaproponował jedno rozwiązanie, inspektor nadzoru drugie rozwiązanie, a mnie pozostawili decyzję jak bym chciał aby to zrobili, stąd moje pytanie. To nie są żadne samodzielne modyfikacje, tylko propozycje. Jeśli chciałby mi Pan pomóc, to proszę o sugestie jak Pan by rozwiązał taki układ, gdzie chudziak jest poniżej końca ściany fundamentowej (jest to na załączonym powyżej rysunku), a jeśli Pan nie chce pomóc, to takie komentarze są zbyteczne.   Dziękuję za odpowiedź   - Wyrównać - rozumiem.   - Kwestia papa i pvc - czy papa nie jest wytrzymalsza? czy na folii ściana będzie stabilna?   - Jeśli się da to wolałbym w ogóle uniknąć klina - "minimalny klin" to dalej klin, więc i koszt jest i problem z późniejszym układaniem styropianu na podłodze. A taka folia bez klina może być czy pęknie? Jaką firmę Pan poleca do folii (dobry stosunek cena a jakość)?   - Co do wywinięcia na XPS - wieniec na którym by była ta izolacja pozioma jest na poziomie -11 w stosunku do poziomu zero podłogi i teraz poziom gruntu zewnętrznego jest nisko, bo około -50 cm. Po zakończeniu budowy planuję podsypać teren, aby poziom gruntu zewnętrznego był około -20, miejscami -10, czyli izolacja pozioma byłaby praktycznie na równi z gruntem zewnętrznym, dlatego myślałem tą izolację wywinąć na ścianę zewnętrzną nadziemia na jakieś 20-30 cm - obawiam się podmakania ścian nadziemia...   - tak, chciałbym pogrubić tą folię PE - czy to 0,3 mm wystarczy? czy muszą być dwie warstwy czy może być np. jednak ale 0,6 mm? czy nie lepiej papę?   - izolacja pozioma ścianek działowych to jak rozumiem po prostu postawienie ich na chudziaku na izolacji poziomej podłogi (np. folii PE) - czy tak?   - a jak z izolacją poziomą słupów żelbetowych? również przeczytałem w kliku miejscach, że takowa powinna być, ale zarówno inspektor jak i kierownik twierdzą, że takich rozwiązań się nie stosuje i oni nigdy tego nie robili, że wymyślam i że nie wiedzą jaki to preparat... - stąd pytanie zna Pan taki preparat?      
    • Czyli kocioł z podajnikiem na ekogroszek lup pellet. Jest już nawet model kotła kondensacyjnego na pellet z podajnikiem. Jak dobrze kojarzę - firma LAZAR a model kotła dokładnie to Interfire 11 (moc 12 kW).
    • O tym właśnie mówię. Nie wiem czy jeszcze ktoś zna powód dodawania łopaty wapna do betoniarki przy wyrabianiu mieszanki. Tynki z dodatkiem wapna w ofercie producentów chemii budowlanej są eksponowane w szczególny sposób.   Na szczęście na rynku pozostał produkt, który nie "obejdzie się" bez wapna a o jego zaletach laboraty już napisano - mówię o Silikatach.
    • Gość Marek
      Uwaga na firmę Holbud z Rajczy, właściciel jest kompletnie niezorganizowany, nie dotrzymuje termimów, kłamie i nie odbiera telefonów. Pojawia sie tylko żeby pobrać zaliczki. Przestrzegam przed tą frmą.
    • Potwierdzenie i adres wysłane  
  • Popularne tematy

×