Skocz do zawartości

Zmiana wyłącznika ciśnieniowego na sterownik automat PC-59 - pytania


Batman

Recommended Posts

Napisano

Witam. Od pewnego czasu borykam się z moją instalacją wody ze studni głębinowej. Na początku było wszystko okej, zaraz za pompą zakładałem zawór zwrotny. Później zaczęła się cofać woda. Doszedłem do wniosku, że został zabrudzony ten zawór i się pewnie nie domyka. Woda niestety jest zamulona. Ostatnio po około półtora roku żywot zakończył zbiornik przeponowy. Niestety by wysłać go na reklamację musiałem zakupić nowy. Teraz wszystko działa lepiej ale ta nieszczęsna woda ciągle się powoli cofa. Doszedłem do wniosku, że chyba nie ma sensu wymieniać tego zaworu bo znów się może zabrudzić. Być może lepszym rozwiązaniem będzie zamontowanie sterownika czy automatu, który na już wbudowany zawór zwrotny. Pomyślałem o czymś takim jak PC-59:

kyjVu_4o2bnu3RH8M6zS7F5oo7BPPVWVorMxSaM0

 

 

I teraz pytania. Po pierwsze czy warto akurat ten sterownik? A drugie pytanie. Jak do poniższej instalacji go wstawić? Nie chciałbym zbyt mocno ingerować w konstrukcję czy chciałbym zostawić stary wyłącznik ciśnieniowy tylko pozbawić go zasilania (które przeniosę do nowego urządzenia). Na początku myślałem, żeby wstawić w miejsce 1 ale doszedłem do wniosku, że woda i tak będzie się częściowo cofać - od strony tych ciemnych filtrów (tak wyglądają po 2 tygodniach). Więc może w miejsce 2? Mogę tak zrobić? Bedzie to miało sens?

 

aap2O-2epABC2RylAtjYzUfs73y8aN7HHFFH2I3O

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Woda zamulona? Najpierw wyciąg pompę. Jak głeboka jest studnia? Może pompa jest za nisko i wciąga muł.

Zawór zwrotny możesz dać w piwnicy np. za filtrami. Pozatym błędem jest że instalatorzy dają zawór zwrotny takiego samego rozmiaru jak króciec pompy tz jeśli wyjście pompy jest 1" to zawór najlepiej jak jest 5/4" lub 6/4".

Pisze to z własnego doświadczenia. Ja mam wyjście z pompy 5/4 a zawór 2". Pompa śmiga a zbiornik przeponowy nabija mi 50l w 20sekund. Przy zaworze 5/4 trwało to 50s.

Fakt jest taki że musisz najpierw wyczyścić wode. Czy woda była zamulona od początku czy to sie stało niedawno?

W studni nie powinno być syfu chyba że jest źle zrobiona.

Sterownik co opisałeś zarżnie cie pompę jak woda będzie pobierana krótkotrwale. Jak wode ze studni masz do podlewania to możesz go użyć. 

Edytowano przez softer (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Studnia ma 30 metrów a pompa jest na jakiś 15 czy 20 metrach. Jeśli dobrze pamiętam woda jest zamulona od początku. Ciągle planuję ten zawór zwrotny i skłaniam się ku opcji nr 2 ze zwykłym zaworem zwrotnym.

Napisano

Ale jedyne dostępne miejsce montażu to odcinek zaznaczony jako 2 na zdjęciu w pierwszym poście - czyli niebieska rura PE. Może być taki montaż?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gdybyś chciała zostawić izolacje na stropodachu to nie ma sensu wymieniać połaci i więźby. Można by się pokusić o jakieś dwa kominki wentylacyjne zamontowane po długości wyższej części dachu. Wspomogą wentylację, wcześniej pisałaś że w szczycie masz zrobione jakieś otwory. Deski będą schly powoli ale jednak będą. Szkoda robić demolkę. Tej plesni nie masz jakoś bardzo dużo. Jak wyschnie i będziesz miała di niej dostęp to możesz ją zdrapać i pomalować drewno jeszcze jakim środkiem.  Mimo tego że od zewnątrz jest papa, drewno od spodu będzie schlo. 
    • Paroizolację raczej tak ławto nie da się przerwać, także kable to raczej trzeba byłoby mocno pchać żeby cokolwiek zrobić. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Wszystko zależy od okoliczności i wszystko da się zrobić, tylko trzeba trochę pogłówkować i nie bać się.  Przeglądnąłem stalki do wciągania przewodów na alledrogo, są od kilkunastu złotych do kilkuset. Te droższe są z włókna szklanego, nimi na pewno niczego nie zakaleczysz. Ale i zwykłą stalową też raczej nie, największe zagrożenie jest ze strony końcówek żył przewodów. 
    • Retro ma rację z tym wycinaniem, wystarczy nie dojeżdżać otwornicą, a potem nawet tępym kuchennym nożem dokończyć. A jak Autorze masz moźliwość od góry, to zdecydowanie będzie lepiej podnieść izolację/wełnę i potem nawet taśmą zalepić paroizolację i wszystko zrobione będzie zgodnie ze sztuką. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • No właśnie nie mam jeszcze możliwości wejścia na strych żeby zobaczyć jak to jest zrobione natomiast izolację chyba się od strony ciepłej  się kładzie prawidłowo, tak mi się przynajmniej wydaje. Natomiast pomysł nie jest wcale zły jakbym miał możliwość podniesienia wełny i uszczelnienia  miejsc gdzie przewody by przechodziły. A może tak zrobić jak już będę miał dojście zdjąć wełnę zrobić otwory przełożyć w peszlach przewody,  uszczelnić i położyć znowu wełnę. W planach było ocieplanie stropu na piętrze i nie wiem skąd mi się to wzięło że ubzdurałem sobie że to będzie dach dopiero po fakcie obudziłem się z ręką w nocniku że to chodzi o strop a nie dach 😅 cóż będę musiał kombinować.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...