Skocz do zawartości

Podcięcie na stopy pod wanną


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Wykonawca zabudował nam wannę oraz wykonał podcięcie na stopy (kopnik) bloczkami Ytong. Części widoczne zostały zabudowane płytkami, jednak sama górna część kopnika została 'surowa'. Wykonawca mówi, że tak jest ok, niemniej martwię się (szczególnie przy moich zdolnościach), że przejadę wierzchnią częścią stopy po bloczku i ją sobie poharatam. Tu moje pytanie - czy faktycznie tą część tak się zostawia?  Czy może powinno się ją wyłożyć płytkami albo chociaż czymś wygładzić?

Gość mhtyl
Napisano

Zrób fotki tego kopnika jak to wygląda, ale na chwilę obecna to jeżeli wykon tego fachowca budzi Twoje wątpliwości to nie jest dobry wykon. Ma być tak zrobione aby to Tobie pasowało i się podobało. Uważam, że powierzchnia górna/pozioma kopnika powinna być obrobiona.

Napisano

Nie powinno być tak zostawione!

Jest to dość upierdliwe w wykonaniu i dlatego nie chce się wykonawcy klęczeć, czy leżeć przed tą wanną i wykończyć tak, jak powinno być zrobione.

Możliwe, że nie ma tam w tym momencie miejsca na wsunięcie płytek odpowiednio dociętych (w ytongu na upartego można to miejcse wyskrobać), ale należałoby chociaż zagruntować to nieobrobione miejsce i przynajmniej zaciągnąć gładzią cementową, czy klejem do płytek NA GŁADKO i zamalować.

Gość mhtyl
Napisano
2 godziny temu, jsop napisał:

Witam,

Wykonawca zabudował nam wannę oraz wykonał podcięcie na stopy (kopnik) bloczkami Ytong. Części widoczne zostały zabudowane płytkami, jednak sama górna część kopnika została 'surowa'. Wykonawca mówi, że tak jest ok, niemniej martwię się (szczególnie przy moich zdolnościach), że przejadę wierzchnią częścią stopy po bloczku i ją sobie poharatam. Tu moje pytanie - czy faktycznie tą część tak się zostawia?  Czy może powinno się ją wyłożyć płytkami albo chociaż czymś wygładzić?

Tak powinno być być poprawnie zrobione.

c6419efac6f7a19c0654a0d8e634b856.jpg

Napisano

:icon_eek:

Tu chodzi o miejsce ok. 10 - 15 cm nad posadzką, a Ty pokazujesz wykończenie góry i obrobienia wokół wanny...

Gość mhtyl
Napisano

A wiesz jak to wygląda? bo ja nie, tylko się domyślam że takie coś może być. Nieraz opis sytuacji opisywany przez laika był zgoła inny niż po pokazaniu fotek.

Napisano

Majsterkowi nie chciało się zginać karku...... można to łatwo poprawić , dokleić od spodu płytki i po bokach , trzeba jedynie zastosować listwę narożną , najlepiej półokrągłą , najmniej inwazyjna metoda.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi! 
Nie mam w tej chwili dostępu aby robić zdjęcia, więc tak tylko poglądowo wrzucę, chodzi o takie wcięcie na dole wanny: mala-lazienka-zobacz-gdzie-ustawic-9.jpg

 

W tej chwili górna część podcięcia jest zostawiona tak jak w załączniku.

Niemniej, myślę, że dostałam już odpowiedź, że to nie jest w porządku... Jeszcze raz, dzięki za wsparcie :) 
 

kopnik.png

Napisano (edytowany)

Standardowo raczej się takich powierzchni nie kafelkuje, ale poproś kafelkarza niech Ci to jakimś klejem zaciaprze i będzie po sprawie. A z drugiej strony to wszystko zależy od waszych uzgodnień i ilości kasy jaką chcesz wydać na wykończenia, bo nie ma co się szarpać, wymagać i udowadniać fachowcowi że to mi się należy jak psu micha, tym bardziej że sprawa jest mało istotna. Oczywiście dolna krawędź tych kafelek nie może być cięta i pozostawiona jako ostra, bo wtedy to faktycznie sobie możesz nóżki pociąć.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
    • Na tę chwilę w ciemno nabędę 10x80 fischer duopower, tylko że z doświadczenia wiem, że dołączane wkręty lubią się ukręcać.   Macie jakieś sprawdzone wkręty 6x80 ?
    • Na jakiej wysokości względem poziomu gruntu jest warstwa chudziaka? Już wcześniej pisałem, że w sytuacji, gdy celem ma być obniżenie poziomu wilgotności samego chudziaka, to wkraczamy w obszar o wiele poważniejszych i bardziej kosztownych prac. Pytanie tylko czy porównując koszty i efekty warto się w to bawić? Wysoka wilgotność samego chudziaka nie musi być problemem, jeżeli skutecznie odetnie się go od wyżej położonych warstw. Do czego zwykle wystarczają minimum dwie warstwy starannie ułożonej folii PE oraz styropian o obniżonej nasiąkliwości lub jeszcze lepiej XPS. Ta bardziej skomplikowana wersja to utworzenie jeszcze poniżej chudziaka warstwy odcinającej podciąganie kapilarne. Czyli np. wybranie gruntu rodzimego, na to zaś: - geowłóknina; - tak z 0,5 m płukanego żwiru; - folia;  - chudziak;  - znowu folia;  - styropian; - jastrych; - wykończenie podłogi.  O ile poziom wód gruntowych utrzymuje się poniżej dolnego poziomu warstwy żwiru, to i drenaż nie jest potrzebny. 
    • Tym bardziej że to nie gmina wydaje zgodę na użytkowanie obiektu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...