Skocz do zawartości

Komin przy ścianie szczytowej (jaka wysokość)


Recommended Posts

Napisano

Wymurowany komin z cegieł zostanie wyburzony i w jego miejsce stanie gotowy komin systemowy.
Czy może ktoś powiedzieć jak wysoko muszę go podnieść, żeby dach nie zakłócał prawidłowej pracy?

Załączam zdjęcie jak to wygląda

ad9e01648157e210med.jpg

Napisano

Od tej wysokości jaki był murowany jakieś musisz dodać dobre 1,5 m nawet i 2 m i nie chodzi tyle o ciąg w tym przypadku co o spaliny które mogą przy niesprzyjających wiatrach dostawać się do pomieszczeni poprzez okno znajdujące się w pobliżu komina.

Jaki komin masz zamiar postawić? chodzi o średnicę i rodzaj komina oraz czym jaki piec chcesz do niego podłączyć.

Napisano

Komin systemowy przeznaczony do współpracy z kotłem na paliwo stałe suche (jeszcze się zastanawiam czy eko groszek, czy pellet) o średnicy kanału spalinowego 180 mm. Jeżeli chodzi o producenta, to jeszcze czekam na wycenę z hurtowni budowlanej.
Piec będzie 20 kW, max 25 kW. Komin na pewno min. 7m + właśnie chce doliczyć ten odcinek, żeby dach mu nie zakłócał pracy.

Napisano

Jak znam życie, prędzej będzie ceramiczny. Faktycznie dobrze by było go podnieść o jakieś 2 metry. W związku z tym trzeba zrobić wzmocnienie w części ponad dachem zgodnie z instrukcją producenta. Zwykle to zalane mieszanką betonową pręty stalowe w otworach montażowych pustaków tworzących obudowę. Ewentualnie "klatka"  z kątowników zrobiona od zewnątrz. Poniżej, oczywiście, kotwienie do ściany.

Napisano

Ja bym do poprzedników dodał, że do węgla lepszy ceramiczny, pellet puściłbym w stalowym (1.4404). Może być system: stal w pustaku ceramicznym. Średnicę kanału dymowego dobierz do urządzenia.

Napisano

Ja tylko dodam do wypowiedzi poprzedników, że komin typu uniwersal ceramiczny z odskraplaczem  kondensatu a wystająca ponad dach dość długi odcinek komina oprócz wzmocnienia prętami dodatkowo bym obmurował np cegłą klinkierowa aby go dodatkowo wzmocnić/usztywnić.

Napisano

Burzymy solidną konstrukcje z cegieł, na rzecz rachitycznych skorupek 2 cm grubości...A może da się wykorzystać to co już masz? Rozkuć co nieco, wetknąć stal owalną (np 220 x 120, 240 x 120mm), dobudować....otynkować.

 

 

Jeśli uprzesz się przy nowym, mała podpowiedź. Tą wysoka część, najlepiej usztywnia siatka z włókna szklanego do systemów dociepleń. Podwójnie zatopiona w kleju, tworzy lepsze zabezpieczenia od prętów. Przy okazji masz tynk. Na terenach obfitych w huragany, można dać siatkę i pręty.

 

Stalowe, raczej markowe. Taki np Jeremias, ma bardzo dobre systemy usztywniające komin bez odciągów czy masztów.

 

Zresztą ceramikę też proponuję najlepiej Schiedla. Nie zdarzyło mi się jeszcze, by się  trójnik rozkleił, co w podejrzanych markach potrafi się zdarzyć.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Panowie,

A może ktoś jeszcze podpowie jak gotowy system kominowy najlepiej zazbroic mając na uwadze, iż komin od dołu do wysokości 3,5m będzie w kotłowni, natomiast  druga część będzie na zewnątrz przy ścianie szczytowej budynku. Czyli od stropu w kotłowni tak jak widać na zdjęciu będzie miał jakieś 4,5m jeszcze.

 

Znalazłem rozwiązanie firmy Brata, że w celu wykonania zbrojenia w otworach pustaków kominowych wkłada się gotowe pręty zbrojeniowe fi 12 mm z nagwintowanymi końcami oraz łączniki stalowe z wewnętrznym gwintem M 10 mm.
W załączniku przesyłam zdjęcie wyjaśniające o jakie pręty mi chodzi.

5423025aaf5c3a6fmed.jpg

 

Bardzo wygodne, bo taki pręt ma dł. 1m i się go skręca, więc dość łatwo nakłada się pustaki.

 

Bo nie wyobrażam sobie włożyć np 7m zwykle pręty zbrojeniowe i na nie nakładać pustaki...

 

Z tym że jest zasadniczy problem. Dostalem wycenę z hurtowni iż metr takiego pręta kosztuje 22,40 zł, a potrzebował bym ok 36 mb, więc już mocno koszty rosną.

 

Jakie są sposoby zbrojenia jeszcze w takich przypadkach?

Gość mhtyl
Napisano

Kup szpilki gwintowane M10 lub M12 A jak jest miejsce to nawet poleciłbym M16. Pręt M12 X 1m kosztuje około 10 zł plus  mufa gwintowana M12 koszt około 2-3 zł.

Jeżeli chciałbyś mieć to jeszcze taniej to proponuję kupić pręt okrągły fi 12 w odcinkach metrowych lub półtorametrowych i końcówki nagwintować. To gwintowanie to musiałbyś zrobić na tokarce bo ręcznie jest to niewykonalne.

 

Gość mhtyl
Napisano

Drut wiązałkowy sprawdził by sie pod warunkiem że to wzmocnienie byłoby zalane betonem, przy  takim usztywnieniu komina nie ma racji bytu ze względu że po jakimś czasie może drut puścić. Najpewniejsze i najmocniejsze łączenie to za pomocą mufy, wtedy całość po skręceniu będzie tworzyć monolit a co najważniejsze wystające szpilki gwintowane z  ostatniego elementu obudowy komina należy dokręcić/docisnąć poprzez podłażenie odpowiednio dużych podkładek i za pomocą nakrętki dokręcić. Przy drucie zbrojonym skręcanym drutem wiązałkowym takie coś jest niewykonalne.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...