Skocz do zawartości

Komin przy ścianie szczytowej (jaka wysokość)


Recommended Posts

Od tej wysokości jaki był murowany jakieś musisz dodać dobre 1,5 m nawet i 2 m i nie chodzi tyle o ciąg w tym przypadku co o spaliny które mogą przy niesprzyjających wiatrach dostawać się do pomieszczeni poprzez okno znajdujące się w pobliżu komina.

Jaki komin masz zamiar postawić? chodzi o średnicę i rodzaj komina oraz czym jaki piec chcesz do niego podłączyć.

Link do komentarza

Komin systemowy przeznaczony do współpracy z kotłem na paliwo stałe suche (jeszcze się zastanawiam czy eko groszek, czy pellet) o średnicy kanału spalinowego 180 mm. Jeżeli chodzi o producenta, to jeszcze czekam na wycenę z hurtowni budowlanej.
Piec będzie 20 kW, max 25 kW. Komin na pewno min. 7m + właśnie chce doliczyć ten odcinek, żeby dach mu nie zakłócał pracy.

Link do komentarza

Jak znam życie, prędzej będzie ceramiczny. Faktycznie dobrze by było go podnieść o jakieś 2 metry. W związku z tym trzeba zrobić wzmocnienie w części ponad dachem zgodnie z instrukcją producenta. Zwykle to zalane mieszanką betonową pręty stalowe w otworach montażowych pustaków tworzących obudowę. Ewentualnie "klatka"  z kątowników zrobiona od zewnątrz. Poniżej, oczywiście, kotwienie do ściany.

Link do komentarza

Ja tylko dodam do wypowiedzi poprzedników, że komin typu uniwersal ceramiczny z odskraplaczem  kondensatu a wystająca ponad dach dość długi odcinek komina oprócz wzmocnienia prętami dodatkowo bym obmurował np cegłą klinkierowa aby go dodatkowo wzmocnić/usztywnić.

Link do komentarza

Burzymy solidną konstrukcje z cegieł, na rzecz rachitycznych skorupek 2 cm grubości...A może da się wykorzystać to co już masz? Rozkuć co nieco, wetknąć stal owalną (np 220 x 120, 240 x 120mm), dobudować....otynkować.

 

 

Jeśli uprzesz się przy nowym, mała podpowiedź. Tą wysoka część, najlepiej usztywnia siatka z włókna szklanego do systemów dociepleń. Podwójnie zatopiona w kleju, tworzy lepsze zabezpieczenia od prętów. Przy okazji masz tynk. Na terenach obfitych w huragany, można dać siatkę i pręty.

 

Stalowe, raczej markowe. Taki np Jeremias, ma bardzo dobre systemy usztywniające komin bez odciągów czy masztów.

 

Zresztą ceramikę też proponuję najlepiej Schiedla. Nie zdarzyło mi się jeszcze, by się  trójnik rozkleił, co w podejrzanych markach potrafi się zdarzyć.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Panowie,

A może ktoś jeszcze podpowie jak gotowy system kominowy najlepiej zazbroic mając na uwadze, iż komin od dołu do wysokości 3,5m będzie w kotłowni, natomiast  druga część będzie na zewnątrz przy ścianie szczytowej budynku. Czyli od stropu w kotłowni tak jak widać na zdjęciu będzie miał jakieś 4,5m jeszcze.

 

Znalazłem rozwiązanie firmy Brata, że w celu wykonania zbrojenia w otworach pustaków kominowych wkłada się gotowe pręty zbrojeniowe fi 12 mm z nagwintowanymi końcami oraz łączniki stalowe z wewnętrznym gwintem M 10 mm.
W załączniku przesyłam zdjęcie wyjaśniające o jakie pręty mi chodzi.

5423025aaf5c3a6fmed.jpg

 

Bardzo wygodne, bo taki pręt ma dł. 1m i się go skręca, więc dość łatwo nakłada się pustaki.

 

Bo nie wyobrażam sobie włożyć np 7m zwykle pręty zbrojeniowe i na nie nakładać pustaki...

 

Z tym że jest zasadniczy problem. Dostalem wycenę z hurtowni iż metr takiego pręta kosztuje 22,40 zł, a potrzebował bym ok 36 mb, więc już mocno koszty rosną.

 

Jakie są sposoby zbrojenia jeszcze w takich przypadkach?

Link do komentarza
Gość mhtyl

Kup szpilki gwintowane M10 lub M12 A jak jest miejsce to nawet poleciłbym M16. Pręt M12 X 1m kosztuje około 10 zł plus  mufa gwintowana M12 koszt około 2-3 zł.

Jeżeli chciałbyś mieć to jeszcze taniej to proponuję kupić pręt okrągły fi 12 w odcinkach metrowych lub półtorametrowych i końcówki nagwintować. To gwintowanie to musiałbyś zrobić na tokarce bo ręcznie jest to niewykonalne.

 

Link do komentarza
Gość mhtyl

Drut wiązałkowy sprawdził by sie pod warunkiem że to wzmocnienie byłoby zalane betonem, przy  takim usztywnieniu komina nie ma racji bytu ze względu że po jakimś czasie może drut puścić. Najpewniejsze i najmocniejsze łączenie to za pomocą mufy, wtedy całość po skręceniu będzie tworzyć monolit a co najważniejsze wystające szpilki gwintowane z  ostatniego elementu obudowy komina należy dokręcić/docisnąć poprzez podłażenie odpowiednio dużych podkładek i za pomocą nakrętki dokręcić. Przy drucie zbrojonym skręcanym drutem wiązałkowym takie coś jest niewykonalne.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...