Pomocnik Napisano 13 czerwca 2018 Udostępnij #1 Napisano 13 czerwca 2018 Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady Chciałbym ocieplić budynek budowany w latach 60. Ściana zewnętrzna to cegła pełna, kanał powietrzny już wypełniony pianką, ściana z pustaka. Mam obawy dotyczące powstania wilgoci pod styropianem. Jaką grubość styropianu powinienem wybrać? Czy felcowany? Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 13 czerwca 2018 Udostępnij #2 Napisano 13 czerwca 2018 Grubość styropianu dowolna, wynikająca zz pożądanej ciepłochronności. W praktyce sens ma 15-20 cm, bo cieńsza warstwa licząc łączne koszty wraz z robocizną, tynkiem itd. jest faktycznie niewiele tańsza. A drugi raz docieplać tego budynku nikt nie będzie. Osobiście nie jestem zwolennikiem stosowania styropianu na pióro i wpust, szczególnie na nierównych podłożach. Po prostu połączenia płyt maja być starannie zrobione, w razie potrzeby uszczelnione pianką. Na nierównym podłożu idealne spasowanie pióra i wpustu jest często niemożliwe. Link do komentarza
zenek Napisano 13 czerwca 2018 Udostępnij #3 Napisano 13 czerwca 2018 1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Na nierównym podłożu idealne spasowanie pióra i wpustu jest często niemożliwe. A dlaczego? Przecież i tak lico zewnętrzne styropianu musi być idealnie płaskie (bez odstających płyt). Nierówności ściany (podłoża) niwelujemy wstępnie i potem klejąc już styropian - klejem lub pianką - i tu możemy dostosować tak grubość warstwy klejącej czy podkładu, uzupełnień ściany - by potem styropian miał idealne lico. I pióro i wpust nie ma nic do rzeczy - wg mnie wręcz pomaga otrzymać to równe w płaszczyźnie lico. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 13 czerwca 2018 Udostępnij #4 Napisano 13 czerwca 2018 Ciekawa opinia eksperta - jego zdaniem nierówna ścianę trzeba wyrównać prostymi płytami, bo felcowanymi się nie da? Problemem "zdrowotnym" może być natomiast ograniczenie paroprzepuszczalności po ociepleniu utrudniające "ucieczkę" potencjalnie szkodliwych związków z pianki krylaminowej (jeśli takiej użyto). Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 13 czerwca 2018 Udostępnij #5 Napisano 13 czerwca 2018 Nie chodzi o to że nie da się ułożyć równo płyt na pióro i wpust. Wszystko jest kwestia odpowiedniej staranności. Jednak w praktyce łatwiej wyłapać złe spasowanie płyt z prostymi krawędziami. Ponadto płyty często trzeba przycinać, szczególnie na ścianach z licznymi oknami. A wtedy z pióra i wpustu żadnego pożytku nie ma. Co do równego lica - płyty po ułożeniu powinny być wyrównane zdzierakiem. Czego duża część wykonawców nie robi. Jeżeli zaś chodzi o podłoże, lepiej je wstępnie wyrównać zaprawą niż potem nadrabiać klejem przy mocowaniu płyt. Link do komentarza
Kafelkarz Napisano 14 czerwca 2018 Udostępnij #6 Napisano 14 czerwca 2018 19 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Ponadto płyty często trzeba przycinać, szczególnie na ścianach z licznymi oknami. A wtedy z pióra i wpustu żadnego pożytku nie ma. A żem się zdziwił. Link do komentarza
zenek Napisano 18 czerwca 2018 Udostępnij #7 Napisano 18 czerwca 2018 Dnia 13.06.2018 o 16:28, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Nie chodzi o to że nie da się ułożyć równo płyt na pióro i wpust. Wszystko jest kwestia odpowiedniej staranności. Jednak w praktyce łatwiej wyłapać złe spasowanie płyt z prostymi krawędziami. Ponadto płyty często trzeba przycinać, szczególnie na ścianach z licznymi oknami. A wtedy z pióra i wpustu żadnego pożytku nie ma. Co do równego lica - płyty po ułożeniu powinny być wyrównane zdzierakiem. Czego duża część wykonawców nie robi. Jeżeli zaś chodzi o podłoże, lepiej je wstępnie wyrównać zaprawą niż potem nadrabiać klejem przy mocowaniu płyt. 1. Staranność to zawsze jest wymagana. 2. Złe spasowanie płyt na pióro i wpust jest raczej mniej możliwe niż bez piórai wpustu - bo pióro i wpust ustawia spasowanie. Chyba że płyty są wadliwe. 3. Co mają do tego okna? Tam, gdie jest okno - nie ma płyt - kończą się. Nie ma co dopasowywać - jak na końcu ściany. 4. Płyty powinny być wylicowane maksymalnie dokładnie w czasie klejenia. Pióro i wpust to mocno ułatwia. Zdzierak, siatka - to zło konieczne tam, gdzie są nierówności. 5. Jeśli idzie o podłoże - to nawet jeśli jest nierówne - wolałbym raczej kleić do tego podłoża, niż dodawać do niego jakieś dodatkowe warstwy. Klej będzie lepiej trzymał. Chyba, że to jakieś szczegolnie nierówne podłoże. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się