Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
matik

Czy tu da radę wstawić drzwi?

Recommended Posts

Witam
Szukam porady fachowca od ścianek nida gips najlepiej. Chodzi o to że mam wejście na poddasze w które chce wsadzić drzwi normalnie z futryną. Problem w tym że te ścianki nie są równolegle i byłoby trzeba zrobić "kolanko"? - ale czy nie trzeba wtedy wymienić całej płyty a nie tylko dorabiać kilka centymetrów ? Czy tak się w ogóle da? Jak widać krawędzie nawet są nie równe, bo z jednej strony schodów częśc ścianki nidy jest krótsza.

Reasumując: Czy da radę wstawić tu normalne drzwi? Ile mniej wiecej kosztowałaby robocizna (nie licząc kosztów samych materiałów i drzwi). A jeśli nie da rady wstawić tu drzwi to co innego ? Może jakaś ażurowa wersja ?

Dzięki z góry za wskazówki!

 

Przechwytywanie1.thumb.JPG.da361d95f5f8be5dd647075c6ce049b5.JPG

Przechwytywanie2.JPG

 

Edytowano przez matik (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te ścianki są wykonane z profilu 50mm , dokręcasz do tej krótszej ścianki właśnie taki profil CW50 , na niego zakladasz drugi profil UW50 i masz mozliwość niedużej regulacji , skrecasz pchełkami z płaskim łbem , na to GK , grunt gips fizelina na łączenie , narożniki aluminiowe i po robocie ....a ile może to kosztować??? to już widzimisię fachowca...

wszystko da się tylko trzeba mieć łeb  i chęci..;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Troche czarną magią do mnie mówisz, i ok...przedlużenie ścianki na tak małym obszarze da jakoś, ale patrząc na te "profile" to i tak nie potrafie sobie wyobrazić jak mam wstawić futrynę skoro ona idzie prostopadle do tych ścianek ?

Z jednej strony (na prawo) trzeba wywalić futrynę która jest tam wmontowana, i teraz jak sprawić by dołączyć do tej ścianki/ścianek futrynę która tym razem jest do nich prostopadła ? Włąsnie to jest to dziwne zamontowanie, normalnie ścianki wchodzą w futrynę bo są do niej równoległe i nie ma problemu to jest pod kątem 90 stopni. Jak możesz to dorzuć kilka słów opisu więcej.

 

 

Edytowano przez matik (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ufffffff , przy tym upale .......

trzeba przedłużyć tą scankę z lewej , tak? i z Twojego opisu wynika że bedzie przeswit 82cm , to jest idealnie do drzwi 70tek , wasko bo wąsko....mniejsza z tym więcej nie bedzie .

z tej futryny co jest z prawej zdejmujesz tą opaskę - cienką listewkę i prostopadle montujesz tę nową futrynę pod kątem 90st tak aby futryny stykały się kantami bądż ta nowa może zachodzić z 1cm na tą starą , styk futryn wykańczasz albo cienitkim ćwierćwałkiem bądż akrylem

 

bo z tego co zrozumiałemto że chcesz wstawić drzwi prawieże na schodach tam gdzie jest te 82cm?

po co chcesz wywalić tamtą futrynę ?? niepotrzebna?

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie. Chcę wywalić stare drzwi z futryną i wstawić jedne drzwi niemal faktycznie "na schodach" wykorzystując do tego ścianki z nidy (w rzeczywistości poddasze jest podzielone na 3 mniejsze pokoiki, a ja chce zostawić tylko jeden pokoik właśnie ten na lewo co ledwo widać białe drzwi).

Problem w tym, że ja  się w tym nie orientuję, i czy w tym konkretnym przypadku będzie w ogóle taka możliwość.

 

Z tego co piszesz widzę że jest - z tym że uświadomiłeś mi, że drzwi musza być w formacie 70cm, co mnie już martwi - jak piszesz będzie wąsko. 

No ale ok, teraz  już "coś" wiem, i mogę szukać drzwi 70-tek i rozglądać się za fachowcem do roboty - bo jak przyjedzie to już kasa, mam nadzieję że nie powie mi co innego niż ty.

 

No chyba, że jest jeszcze jakaś inna "technologia" jakichś drzwi lżejszych nie standardowych co pozwoli mi je "przyczepić" do ścianek jako 82cm. Trudno mi to sobie wyobrazić, ale w budowlance są różne cuda.

 

 

Edytowano przez matik (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie martw się,jeśli to będzie fachowiec to zrobi to bez problemu.
Może pokusiłbyś się sam zrobić jak najwięcej,to nie jest trudne.Pooglądaj filmiki i bierz się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to nie jest jakaś skomplikowana przeróbka , nawet średno rozgarnięty majsterek powinien to ogarnąć ...

póltora dnia roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie dobre dla samobójców - brak podestu na schodach sprawia,. że otwarcie drzwi spowoduje natychmiastowe "urwanie się" podłogi i chwila nieuwagi wystarczy aby spaść ze schodów,  choć technicznie montaż drzwi to żaden problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.06.2018 o 12:30, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ewentualnie do pomyślenia czy z tej lewej strony nie dać profilu drewnianego zamiast stalowego. W ten sposób przedłuży się ściankę. Element będzie sztywny i bardzo wygodnie jest umocować do niego futrynę. 

Co masz na myśli ? Chodzi o jakąś grubszą deskę którą można by przytwierdzić do tej ścianki i do deski dokręcić zawiasy ? Myślałem nad taką opcją aby właśnie tak zrobić i wtedy da radę wstawic drzwi 80tki a nie 70tki. Po prostu pomijam zupełnie klasyczną futrynę a robię swoją.

 

Cytat

Rozwiązanie dobre dla samobójców - brak podestu na schodach sprawia,. że otwarcie drzwi spowoduje natychmiastowe "urwanie się" podłogi i chwila nieuwagi wystarczy aby spaść ze schodów,  choć technicznie montaż drzwi to żaden problem.

Niby dlaczego. Drzwi się będą oczywiście otwierać do wewnątrz, a nie na schody. Nie natychmiastowe, bo otwierajac drzwi musisz się od schodów sporo odsunąć. Nie rozumiem twojego tekstu.

Edytowano przez matik (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o wstawienie drewnianego słupka zamiast użycia typowych stalowych profili do ścianek z g-K. Drewno będzie sztywniejsze i można mu nadać dowolny wymiar. W razie potrzeby również schować drewnianą ościeżnicę drzwi z jednej strony w grubości tego dorabianego kawałka ścianki.

PS. Drzwi ma się rozumieć że nie mogą otwierać się na schody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Znam pana Józka, który z każdego nietypowego otworu potrafi zrobić absolutnie typowy. Nawet jeśli trzeba to w piramidzie. Podać do niego telefon? Zbereźnik...
    • Taka googlowa jakaś...
    • Dzień dobry. Posiadamy w ofercie blachodachówkę płaską IRYD. Swoim nowatorskim kształtem doskonale wpisuje się w nowoczesną i przemysłową zabudowę. Prosta i szybka w montażu. Ekonomiczna, do koniecznego minimum ograniczona ilość odpadów. Produkowana jest w trzech rodzajach powłok zabezpieczających: PURMAX 40um, PURLAK 50um, PURMAT 50um. PURMAX to połączenie dwóch warstw poliestru+poliuretanu. Występuje ona w czterech kolorach: cegła, brąz, czerń oraz ciemny grafit i jest to połączenie 25 µm powłoki poliestrowej na 15 µm warstwie poliuretanu. Na taki rodzaj powłoki udzielana jest 20-letnia gwarancja producenta. PURLAK i PURMAT to powłoki poliuretanowe z grubą 50-mikronową warstwą lakieru poliuretanowego, co chroni pokrycie nie tylko przed korozją ale również przed szkodliwym działaniem promieniowania UV. Występuje w 6 kolorach - PURLAK i 7 kolorach PURMAT. Udzielana jest 30-letnia gwarancja na te powłoki. Tutaj więcej o powłokach: https://pruszynski.com.pl/powloki-ochronne.php    
    • Zastosowanie odpowiedniej warstwy styropianu w żadnym wypadku nie spowoduje zawilgocenia ściany. Z kolei przyklejanie bardzo cienkiej warstwy jest trudne w realizacji, dość pracochłonne  i przynosi małe korzyści z tytułu poprawy cieplnej ścian zewnętrznych. Jeżeli inwestor życzy sobie elewację bez dodatkowego ocieplenia wówczas  elewację można zrobić poprzez wyrównanie podłoża, następnie wykonanie warstwy zbrojonej (siatka zatopiona w warstwie kleju) następnie gruntowanie gruntem sczepnym, który poprawia  przyczepność tynku do podłoża i separuje ewentualne wzajemne oddziaływanie mineralnych podłoży na warstwę tynku. Drugi sposób może okazać się  bardziej racjonalny, ponieważ wykonując prace związane z elewacją, niewielkim nakładem finansowym można poprawić izolacyjność ścian zewnętrznych, co w perspektywie dalszej eksploatacji powinno przynieść korzyści z tytułu mniejszego zużycia energii na potrzeby grzewcze. W sytuacji kiedy już jesteśmy zdecydowani na zwiększenie ochrony cieplnej, najbardziej adekwatnym materiałem jaki powinien zostać użyty do ocieplenia jest styropian grafitowy Termo Organika z linii TERMONIUM, który ma znacznie lepsze właściwości izolacyjne niż zwykły biały styropian przy takiej samej grubości. W przypadku budynków docieplanych grubość stosowanej izolacji zazwyczaj jest kompromisem wynikającym z pewnych ograniczeń architektonicznych (zamontowane okna, obrys dachu, itp.) Na koniec warto podkreślić fakt, iż osiągniecie najwyższych jakościowo standardów będzie możliwe przy zastosowaniu kompletnego systemu, gdzie wszystkie składniki pochodzą od jednego producenta, co daje gwarancję kompatybilności danego rozwiązania i w połączeniu z odpowiednim wykonawstwem będą stanowić o trwałości elewacji.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...