Skocz do zawartości

Kiedy potrzebne jest deskowanie dachu?


Recommended Posts

Gość Mariusz
Napisano

I dalej nic nie wiem o dachach...

Napisano

Mariusz...Ty masz reklamy łykać a nie budować się uczyć! ;)

Dechy, papa, a pod nimi porządny przewiew (najlepiej strych :)). To najlepszy sposób na dach....Na taki dach możesz sobie kłaść co chcesz, nie martwiąc się, że dekarz miał gorszy dzień i folia mu się podwinęła i cieknie przy kominach....

  • 1 rok temu...
Gość Krzysiek
Napisano
Jak masz strych z dobra wentylacja to deskowanie na dachu może być ,,na ciasno" wilgoć wyparuje z desek . Ja tylko nie polecam taśmy dekarskiej w kalenicy bo to zamyka cyrkulację Ale to tylko moje zdanie .
Napisano (edytowany)
Dnia 3.05.2018 o 09:20, Pomocnik napisał:

Majster prosto i zrozumiale tłumaczy, a Inwestor zadaje coraz bardziej dociekliwe pytania… Tym razem radzi, kiedy stosować deskowanie na więźbie dachowej.

 

Dnia 3.05.2018 o 09:20, Gość Mariusz napisał:

I dalej nic nie wiem o dachach...

Tu rzeczywiście trochę nie wiadomo - o co chodzi z tymi szczelinami w deskowaniu pod blachą.

Gdzie szczelina nawiewna, gdzie wywiewna?; jaki jest ruch powietrza przy zadanych szparach między deskami?; gdzie mają być i jakie folie?

Jak to wszystko ma być w stosunku do deskowania ustawione?

Trochę nie wiadomo, o co chodzi!

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 2 lata temu...
Gość Mateusz
Napisano
Ok, to ja mam pytanie z trochę innej beczki. Nie zadeskowałem dachu ze względu na brak funduszy. Pokrycie wykonane jest z dachówki betonowej. Teraz mam już większe możliwości finansowe i pytanie czy zadeskowanie dachu pod krokwiami coś da? Za miesiąc będziemy ocieplać poddasze wełną mineralną i wpadła mi do głowy koncepcja żeby między krokwie dać wełnę 20cm (krokwie mają 22 cm). Później przykręcić dechy lub OSB do krokwi od spodu i pod to dać jeszcze 10 cm weły, następnie stelaż i płyty gipsowo kartonowe.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...