Skocz do zawartości

Wieje z kratki wentylacyjnej


Recommended Posts

Napisano

Witam. Dzisiaj chciałem zobaczyć czy kratka wentylacyjna działa prawidłowo i natknąłem się na problem

Jak okna są zamknięte to z.krwtki wieje leciutko lub wcale 

Ale.jak otworze okna to z kratki wieje bardzo mocno gaśnie świeczka kartka papieru się odchyla proszę o pomoc co zrobić 

 

Napisano
1 godzinę temu, deepack16 napisał:

Ale.jak otworze okna to z kratki wieje bardzo mocno gaśnie świeczka kartka papieru się odchyla proszę o pomoc co zrobić

Najlepiej zamknąć okna.

A z której strony wieje wiatr? Z tej gdzie są okna?

Napisano

Wieje z kratki, bo jakiś ciućmok ma podłączony wentylator w tym samym kanale - obstawiam, że niżej. Być może dochodzi do tego niedrożny kanał wentylacyjny.

Napisano
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

Wieje z kratki, bo jakiś ciućmok ma podłączony wentylator w tym samym kanale - obstawiam, że niżej. Być może dochodzi do tego niedrożny kanał wentylacyjny.

Ja mieszkam na parterze 

Wieje tak jak by wbok okiennic 

Jak zamknę okna nic nie wieje 

Napisano
Dnia 12.04.2018 o 17:34, retrofood napisał:

Najlepiej zamknąć okna.

A z której strony wieje wiatr? Z tej gdzie są okna?

Witaj.

Czy można kupić gdzieś kratkę która sama się zamyka pod siła wpychane wiatru ? A jak chce otworzyć to ciągnę np za sznurek 

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 12.04.2018 o 17:58, bajbaga napisał:

Wieje z kratki, bo jakiś ciućmok ma podłączony wentylator w tym samym kanale - obstawiam, że niżej. Być może dochodzi do tego niedrożny kanał wentylacyjny.

W srode przychodzi kominiarz z spoldzielni 

Co mu powiedzieć ??

zauważyłem ,że wieje czasem jak sa silne waitry co powinna spoldzielnia zrobić 

czy po sprawdzeniu przewodów kominowych komianrz powinien wystawić mi papierek ,że wszystko jest ok ?? i nie zagraża do zycia ludzkiego 

Napisano

Może to być kwestia wstecznego ciągu gdy w domu jest chłodniej niż na zewnątrz (jak napisano wyżej). Jednak może równie dobrze kratka na kominie ponad dachem jest tylko na jednej ścianie komina i wiatr wtłacza powietrze w kanał wentylacyjny. To podstawowa rzecz do sprawdzenia. Wtedy będzie odwrócenie ciągu niezależnie od temperatury.

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Może to być kwestia wstecznego ciągu gdy w domu jest chłodniej niż na zewnątrz (jak napisano wyżej). Jednak może równie dobrze kratka na kominie ponad dachem jest tylko na jednej ścianie komina i wiatr wtłacza powietrze w kanał wentylacyjny. To podstawowa rzecz do sprawdzenia. Wtedy będzie odwrócenie ciągu niezależnie od temperatury.

No dobra ale przez to ze w domu jest zimniej niz na zewnatrz to sie dziac tak chyba nie moze 

 

Zobaczymy co kominarz jutro powi ja chce aby to naprawili bo mi czasem smierdzi sadza z tej kratki i wpada to do domu 

 

 

 

Napisano

Ja mieszkam na 4 piętrze. Okazało się, że podczas zimy w kuchni na ścianie kominowej wyszedł grzyb. Zgłosiłem do administracji przyjechali popatrzyli i nic. Dwa tygodnie później zgłosiłem drugi raz i przyjechał już kierownik. Wyjął rysunki pooglądał... Ustaliliśmy które kanały robią syf bo było ich kilka ;) 3 dni później wymurowali wyższe kominy i założyli nasady wentylacyjne. Problemem zniknął. Powietrze jest zasysane z mieszkania na zewnątrz a nie odwrotnie

Napisano
Dnia 15.05.2018 o 21:18, deepack16 napisał:

No dobra ale przez to ze w domu jest zimniej niz na zewnatrz to sie dziac tak chyba nie moze 

 

No właśnie, niestety, może. Wentylacja grawitacyjna do działania potrzebuje różnicy gęstości powietrza, a ta wynika głównie z różnicy jego temperatury. Normalnym stanem przyjmowanym przy jej projektowaniu jest wyższa temperatura wewnętrzna niż zewnętrzna.

Ja osobiście jednak bardziej podejrzewam źle rozwiązane zwieńczenie komina i wtłaczanie powietrza w kanały przez wiatr.

Napisano

Dopowiem.

Kratka jako taka nie jest zgodna z obowiązującymi przepisami.

 

Przepisy stanowią:

 

Kratki wentylacyjne (wywiewne)  powinny mieć wyposażenie, umożliwiające redukcję wolnego przekroju do 1/3, obsługiwane z poziomu podłogi.

Obudowa otworu powinna umożliwiać zabudowę stałej przesłony (kryzy) dla dławienia nadmiaru ciśnienia.

Dobrze też jest zastosować klapę zwrotną jako ochronę przez cofkami.

 

O takim urządzeniu wentylacyjnym jak regulowane nawiewniki - nie wspominam, bo to oczywista oczywistość.

Napisano
20 minut temu, bajbaga napisał:

oczywista oczywistość. 

Jest to oczywista oczywistość niestety tylko dla tych, dla których jest oczywistą oczywistością... generalnie znajomość wentylacji w ogóle, a już szczególnie podstaw wentylacji grawitacyjnej - jest niewielka, żeby nie powiedzieć - żadna...

Napisano
Dnia 18.05.2018 o 10:16, bajbaga napisał:

Dopowiem.

Kratka jako taka nie jest zgodna z obowiązującymi przepisami.

 

Przepisy stanowią:

 

Kratki wentylacyjne (wywiewne)  powinny mieć wyposażenie, umożliwiające redukcję wolnego przekroju do 1/3, obsługiwane z poziomu podłogi.

Obudowa otworu powinna umożliwiać zabudowę stałej przesłony (kryzy) dla dławienia nadmiaru ciśnienia.

Dobrze też jest zastosować klapę zwrotną jako ochronę przez cofkami.

 

O takim urządzeniu wentylacyjnym jak regulowane nawiewniki - nie wspominam, bo to oczywista oczywistość.

Dobra była Kobita z spowldzielni oraz kominiarz i nagadali tak ....

Oczywiscie sprawdzał jakimś urządzeniem na( kiju z wiatrakiem ) wieje dobrze !! ( czasami wiej do domu ) 

Moja kuchnia jest podzielna na ( kuchnie i przedpokój )

Komin wentylacyjny jest w przedpokoju i mam ta kratke w przedpokoju połączyć z dziura w regipsie w kuchni ! ( bo podobno otwór na dzwi to za mało i dlatego ,że sie gotuje w kuchni to zwraca powietrze bo cisnienie itp. ( informacja kominiarza taka ,że powinienem mieć pochlanaicz tej pary ( okap )

druga odpowiedz to ,że jest piec kaflowy i on potrzebuje duzo ciepla ( ale mówie ,że w zimie nie dzieja się takie rzeczy ) i teraz też nie pale piec jest zamkniety 

3 odpowiedz to ,że musze zamontować nawiewniki ( ja rozumie ze nie mam ale nie jest to przyczyna braku powietrza bo sa otwarte okna ) 

Pytam się czy ktoś może mieć okap zainstalowany pod ten komin ( odpowiedz nikt nic nie ma zainstalowane sprawdzali )

Dodaje ,że dzieje mi sie to najczesciej przy wiatrach ( odpowiedz kominy na górze są sprawne ) i nie ma w planach nic montować ( jak ich do tego zmusić ?? do tych obrotowych oslon ?)

i tak czekam na protokół czy jakies tam ustalenie które bedą opisane przez kominiarza i wysla mi na email ( podam wam dokladnie co napisał )

 

Powiedział tylko , że bedzie sie tak działo i musze połaczyć rura spiro kuchnie z kominem w przedpokoju ( czyli przenies kratke do kuchni ) 

zainstalować nawiewniki 

 

Powiem tak Nawiewniki zaisntaluje na zimie nie teraz bo uważam ,że nie ma to sensu jak i tak okna mam otwarte a zamykać ich nie bede

Komin przeniose do kuchni ( potrzebuje tylko rure spiro o dlugosci 1 m )

 

Dodam ,że jak dostanę ten protokół bo chyba musze go dostać to porównam go z kominiarzem nie z wspoldzielni 

Napisano

Żebyś to jakoś po polsku napisał...:zalamka: to może by coś zrozumiał...

Napisano
35 minut temu, uroboros napisał:

Żebyś to jakoś po polsku napisał...:zalamka: to może by coś zrozumiał...

Mam polaczyc kratke wentylacyjna z kuchnia poniewaz kratka tera znajduje sie w przedpokoju (kiedys to bylo jedno pomieszczenie )

Zainstalowac nawiewniki 

Dodam ze dzisiaj musze miec zamkniete okna bo inaczej z kratki wieje (jest wiatr ) 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...