Skocz do zawartości

Czy mogę wybudować dom


MisiekMD

Recommended Posts

Napisano

Witam

Chciałem się upewnić czy mogę wybudować dom na działce przepisanej przez teścia rolnika o pow 0,8 ha ( przeliczeniowy około 1,1ha) nie będąc rolnikiem przy PMZ jn

I. TEREN ZABUDOWY ZAGRODOWEJ oznaczony symbolem 1 RM. 1. Podstawowe przeznaczenie terenu: zabudowa zagrodowa. Dopuszcza się lokalizację usług o uciążliwości nie przekraczającej granic terenu, do którego inwestor posiada tytuł prawny oraz infrastruktury towarzyszącej takiej jak: budynki gospodarcze, infrastruktura techniczna, dojścia i dojazdy, ogrodzenia i mała architektura. Usługi winny mieścić się w wydzielonych częściach budynku mieszkalnego (max 30% powierzchni użytkowej budynku). Zakazuje się lokalizacji wolnostojących budynków usługowych. 2. Zasady kształtowania zabudowy i zagospodarowania terenu: 1) ustala się: a) zabudowę wolnostojącą, b) minimalną powierzchnię działki wynoszącą 3000 m², c) max wskaźnik intensywności zabudowy – 0,4, d) max wielkość powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działki – 35%, e) min powierzchnię biologicznie czynną – 45%, Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego – 9 – Poz. 2977 f) nieprzekraczalną linię zabudowy zgodnie z rysunkiem planu (min 25 m od krawędzi jezdni dróg wojewódzkiej i powiatowej). 2) parametry zabudowy mieszkalnej: a) maksymalna wysokość 9,0 m. mierzona od poziomu terenu przy najniżej położonym wejściu do budynku lub jego części znajdującym się na pierwszej kondygnacji nadziemnej budynku do najwyżej położonego punktu konstrukcji przekrycia budynku, b) poziom parteru na wysokości max 1,0 m. od poziomu terenu, c) kształt dachu – dwu lub wielospadowy o spadkach 300 - 450 , i symetrycznym nachyleniu głównych połaci, d) max liczba kondygnacji – podpiwniczenie, parter + poddasze użytkowe w spadzistym dachu, 3) parametry budynków gospodarczych: a) wysokość zabudowy maksymalna 8,0 m mierzona jak dla budynków mieszkalnych, b) kształt dachu – dwu lub wielospadowy o spadkach 200 - 450 i symetrycznym nachyleniu głównych połaci, c) liczba kondygnacji – jedna nadziemna. 4) dostępność drogowa z istniejącej drogi wojewódzkiej klasy zbiorczej, 5) parkingi zbilansowane dla potrzeb użytkowników zgodnie z § 11 ust. 4 niniejszego planu, 6) wyklucza się ogrodzenia z betonowych przęseł prefabrykowanych.

 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Witam wszystkich,

Chciałbym zaczerpnąć informacji na podobny temat. Przedstawie mój przypadek....

 

Mój kuzyn - syn rolnika - posiada działkę (  w innej gminie niż jest zameldowany) o pow. 3600 m2, (szer: 26m, dłg. 140 m) którą zakupiliśmy kilka lat temu, teraz chcielibyśmy podzielić między sobą na 2000m i 1600m., ( chciałbym pobudować na niej dom - na działce o pow. 2000 m) ale jest kilka wątpliwości:

 

- wydany jest MPZP, działka przy samej drodze gminnej. Klasa ziemii RIIIb

 

- Wyrys ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy mówi o tym, iż ten obszar jest "obszarem rozwoju zabudowy mieszkaniowej, jednorodzinnej z usługami, drobną wytwórczością oraz usługami użyteczności publicznej i zamieszkania zbiorowego oraz obiektami sportu i rekreacji, z możliwością zachowania zabudowy zagrodowej. Dopuszczenie ewentualnych zalesień "

 

- w MPZP ta działka znajduję się na terenie  który jest zaznaczony jako  teren zabudowy zagrodowej - wszystkie pozostałe tereny w tym obszarze, obrębie którym jest objęty MPZP są działkami o zabudowie jednorodzinnej lub jednorodzinnej oraz zabudowy usługowej. Jedynie 3 działki w tym nasza, znajdują się w obszarze zabudowy zagrodowej tego obrębu. 

 

- w mojej gminie w MPZP jest zapis o zabudowie zagrodowej następujący:

 

tereny o symbolu 1RM, 2RM

a) przeznaczenie - tereny zabudowy zagrodowej,

b) zasady i warunki zagospodarowania:

- dopuszcza sięremonty,przebudowę,rozbudowę,nadbudowę istniejących obiektów zgodnie z parametrami określonymi dla terenu a także dopuszcza się ich rozbiórkę,

 - maksymalna wysokość budynków - 10,0m, natomiast budynków gospodarczych i garażowych - 6,0m,

- powierzchnia zabudowy max 30% powierzchni działki budowlanej, a powierzchnia biologicznie czynna min 60% powierzchni działki budowlanej,

- minimalna intensywność zabudowy – 0.01,

- maksymalna intensywność zabudowy - 0.75,

- dachy budynków jedno, dwu lub wielospadowe o nachyleniu połaci dachowych do 30st., natomiast budynków mieszkalnych dwu lub wielospadowe o nachyleniu głównych połaci dachowych od 30 st. do 45 st.

 

I jeszcze jeden zapis z MPZP:

§ 12.Szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości:

W obrębie terenu objętego granicami niniejszego planu dopuszcza się scalanie i podział oraz ustala się następujące szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości:

1. Nowo tworzone działki w wyniku scalenia i podziału:

a) dla terenu MN – min. szerokość frontu działki budowlanej 20,0m i min. powierzchnia 1000,0 m2

b) dla terenu MNU – min. szerokość frontu działki

budowlanej 20,0m i min. powierzchnia 1200,0 m ,

c) dla terenu MN ZL – min.szerokość frontu działki budowlanej 20,0m i min. powierzchnia 2000m2,

d) dla terenu RM – min. szerokość frontu działki budowlanej 20,0m i min. powierzchnia 1500,0 m2,

2. Kąt położenia granic działek w stosunku do pasa drogowego ustala się na 45st. -135st. w nawiązaniu do kąta położenia granic już istniejących na poszczególnych terenach;

§ 13. Szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy.

W obszarze objętym niniejszym planem nie ustala się szczegółowych warunków zagospodarowania terenów oraz ograniczeń w ich użytkowaniu.

 

Proszę o pomoc, działka jest prawnie na mojego kuzyna, chcielibyśmy dokonać teraz podziału jej w taki sposób jak opisałem powyżej, następnie sporządzić u notariusza umowę sprzedaży, ale czy po podziale i przepisaniu tych 2000m2 na mnie będę mógł pobudować się na niej ? Jakie warunki będę musiał spełnić ? Nie jestem rolnikiem.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

 

 

 

Bez nazwy.png

Bez nazwy1.png

 

Bez nazwy2.png

Edytowano przez kacbar (zobacz historię edycji)
Napisano

Ja mam pole 60km od działki zagrodowej na której buduje i mój powiat się nie czepial... Ale obiło mi się o uszy, że gdzieś się czepiali. Po zbudowaniu możesz wydzielić działkę z domkiem i ogródkiem ale nadal pozostaje rolną

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Dziękuję,

Żebyśmy dobrze się zrozumieli, nie ukrywam, że jestem troche laikiem w tych sprawach... Jeśli na te działke/ obszar wydany jest MZPZ to moja działka i tak nadal jest działką rolną?

Bo grunt  IIIb klasy ? Jeśli tak to czy będę musiał wyłączyć 500m2 gruntu przed złożeniem pozwolenia na budowę ?

Napisano

Mpzp opisuje wszystkie grunty i co z nimi można robić. Klasa gleby nie wskazuje na przeznaczenie działki, mówi o tym Mpzp. Sprawdź zapisy Mpzp dla swojej działki. Jeżeli jest działka jest rolna to powinien być zapis o dopuszczeniu zabudowy zagrodowej na tej/tych działkach rolnych.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...