Skocz do zawartości

Wentylacja i wyciąg w salonie z aneksem kuchennym


Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie,

zakupiłem mieszkanie od dewelopera, w salonie z aneksem kuchennym w kominie znajdują się dwa otwory: jeden na wentylacje, drugi do podłączenia do okapu kuchennego tzw. wentylacja mechaniczna. Tyle na razie mam ustalone. Jednak ich ułożenie przyprawia mnie o ból głowy...

Mianowicie wymarzyła się nam kuchnia zabudowana do sufitu - okej. Jednak płyta indukcyjna oraz okap będzie znajdował się na ścianie po prawej stronie - tej otynkowanej.

Niestety... Jeden otwór kończy się na 20 cm od sufitu, a drugi otwór na 30 cm od sufitu. Najlepiej byłoby wykonać sufit podwieszany na wysokości szafek kuchennych i na prawej ścianie salonu (poprowadzić w tym rure do okapu) - jednak 30 cm?? To wykluczone, bo przy pomieszaniu 2,6m wysokości wyglądałoby to mało estetycznie. Myślałem nad sufitem podwieszanym max 15cm, czyli praktycznie srednica otworu. I teraz jak to rozwiązać? Czy jest możliwość przeniesienia tych dwóch otworów na samą górę aż pod sam sufit? Czy może ukryć to w jakiś sposób w szafkach? Zamieszczam poniżej zdjęcie poglądowe.

Bez tytułu.png

Napisano

Daruj sobie ten podwieszany sufit, będą bardziej pojemne szafki, pomimo że trochę miejsca zajmie rura od okapu, którą radzę Ci ukryć w szafkach pod stropem.

Nie radzę nic ruszać w układzie otworów - w ścianie ukryty jest system rur i trójników doprowadzonych do pomieszczeń - musiałbyś zmienić położenie tych trójników, a to wymagałoby sporej ingerencji w ten układ rur...

A dobry wykonawca mebli kuchennych na miarę sprytnie wyprowadzi/przedłuży rurę od wentylacji i na froncie, czy maskownicy w odpowiednim miejscu umieści dyskretną kratkę wentylacyjną.

 

Napisano
13 godzin temu, uroboros napisał:

Daruj sobie ten podwieszany sufit, będą bardziej pojemne szafki, pomimo że trochę miejsca zajmie rura od okapu, którą radzę Ci ukryć w szafkach pod stropem.

Nie radzę nic ruszać w układzie otworów - w ścianie ukryty jest system rur i trójników doprowadzonych do pomieszczeń - musiałbyś zmienić położenie tych trójników, a to wymagałoby sporej ingerencji w ten układ rur...

A dobry wykonawca mebli kuchennych na miarę sprytnie wyprowadzi/przedłuży rurę od wentylacji i na froncie, czy maskownicy w odpowiednim miejscu umieści dyskretną kratkę wentylacyjną.

 

Zapomniałem dodać jedną bardzo istotną rzecz... Szafki u góry są tylko na widocznej ściance, po prawej bez szafek, dlatego pomysł z sufitem. Dlatego sprawa wygląda troche skomplikowanie. Tak wiadomo, poszłaby rura szafkami.

Napisano
18 godzin temu, koro1991 napisał:

Mianowicie wymarzyła się nam kuchnia zabudowana do sufitu - okej. Jednak płyta indukcyjna oraz okap będzie znajdował się na ścianie po prawej stronie - tej otynkowanej.

jaka jest odległość otworu od ściany po prawej?

jakiej głębokości będą szafki?

Napisano
5 godzin temu, MrTomo napisał:

jaka jest odległość otworu od ściany po prawej?

jakiej głębokości będą szafki?

Szafki ugory standard 40-50cm. Odleglosc do sciany prawej od otworu to ok40cm i 60cm. 

 

Napisano
49 minut temu, koro1991 napisał:

Szafki u góry standard 40-50cm

A skąd taki standard??? Według mojej wiedzy - standardowo szafki górne robi się na 32, max do 40 cm.

Szafki stojące to 60 cm, właściwie blat to 60 cm, a głębokość szafki to 52, 53 cm.

 

Który wylot jest do wentylacji (podejrzewam, że ten wyżej zlokalizowany), a który do okapu?

Co przewidujesz w tym rogu ustawić: lodówkę, czy np. słupek z piekarnikiem, czy coś innego?

Co masz zaplanowane na "zielonej" ścianie?

 

Pokaż plan (z wymiarami) salonu z aneksem... jeśli to nie jest poufne :icon_confused:...

Jaka jest średnica rur wentylacyjnych - 15 cm?

Napisano
11 godzin temu, uroboros napisał:

A skąd taki standard??? Według mojej wiedzy - standardowo szafki górne robi się na 32, max do 40 cm.

Szafki stojące to 60 cm, właściwie blat to 60 cm, a głębokość szafki to 52, 53 cm.

 

Który wylot jest do wentylacji (podejrzewam, że ten wyżej zlokalizowany), a który do okapu?

Co przewidujesz w tym rogu ustawić: lodówkę, czy np. słupek z piekarnikiem, czy coś innego?

Co masz zaplanowane na "zielonej" ścianie?

 

Pokaż plan (z wymiarami) salonu z aneksem... jeśli to nie jest poufne :icon_confused:...

Jaka jest średnica rur wentylacyjnych - 15 cm?

No więc szafki będą tak jak napisales, max do 40cm. Tak zgadza się, wylot wyżej to zwykla wentylacja. Dwa slupki beda na poczatku, dalej normalnie przestrzen blatowa tj. u gory szafki, i tak wyglada zielona scianka. Po prawej stronie tylko blat i okap bez szafek wiszących. Srednica rur 15cm. Salon z aneksem 22,5m2.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...