Skocz do zawartości

Wlacznik "schodowy" w Kuchni


Gość djboo

Recommended Posts

Witam posiadam doprowadzony wypust w kuchni pod oswietlenie szafkowe i jego wlacznik mam zamonowany na scianie zew / chcialbym zastosowac drugi wlacznik tego swiatla by dzialala na zasadzie wlacznika "schodowego" / wrzucam zdjecie przed remontem /  instalacje chcialbym poprowadzic pod planowanymi kafelkami / czy mozna to zrobic bez klucia w juz polozonej gladzi ? Czy ktos moglby podeslac mi schemat takiego polaczenia ?

Pozdrawiam

image1.jpeg

Link do komentarza

nie mam schematu instalacji... podejrzewam ze jest pociągnięte zasilanie do wypustu i do tego włącznik...

dziękuje za podpowiedz ze sterowaniem bezprzewodowym / mianowicie chciałbym rozwiązać to poprzez przewody...

Link do komentarza

Sprawdziłem schematy i wychodzi mi na to iż musiałbym tylko przeciągnąć jeden przewod (brązowy) od istniejącego włącznika do włącznika planowanego / reszte podłączę od wypustu ? Jesli sie mylę proszę mnie poprawić :)

Link do komentarza

Nie bardzo rozumiem.

Ale to jest dziwne "założenie":

 

33 minuty temu, djboo napisał:

musiałbym tylko przeciągnąć jeden przewod (brązowy) od istniejącego włącznika do włącznika planowanego / reszte podłączę od wypustu ?

Nie masz istniejącego łącznika/wyłącznika schodowego - to są zupełnie różne "urządzenia".

Ps. Raczej zleć to elektrykowi.

Link do komentarza
17 minut temu, djboo napisał:

Mam jeden włącznik na ścianie po prawej / chodzilo mi o to ze jest przeciągnięty juz przewod od włącznika (którego zastąpię łącznikiem schodowym) do wypustu gdzie dam kolejny łącznik schodowy a od niego pociągnę jeden przewod do pierwszego łącznika / dobrze rozumiem ?

Chyba jesteś niepoważny. Jeśli nie rozumiesz zamieszczonych schematów to jak chcesz łączyć? To tak jakbyś pytał czy z biletem tramwajowym w garści mozna dojechać z Poznania do Gdańska. Nie te tory i nie ten pojazd.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...