Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam. Nie moglem znalesc gdzie moge umieścić ten wątek. A wiec moje pytanie brzmi ktore drewno bedzie cieplejsze na podloge dąb czy jatoba. I ktore byscie polecili. Serdecznie dziękuje za pomoc.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano

To bedzie zwykła podloga bez ogrzewania podłogowego. A czy to jest znacząca roznica w temperaturze między tymi rodzajami drewna. Zapomnialem wspomnieć ze decha ma 20 mm grubości. Prosil bym o osobista opinie co by Panstwo wybrali nie patrząc na cene. Pozdrawiam i z gory dziekije


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano

Przecież drewno nie grzeje, wiec jak można mówić o "temperaturze" drewna? Będzie miało taką temperaturę jak przestrzeń z którą się styka.

Napisano
14 godzin temu, Elfir napisał:

Przecież drewno nie grzeje, wiec jak można mówić o "temperaturze" drewna? Będzie miało taką temperaturę jak przestrzeń z którą się styka.

Ale ma własności izolacyjne wzgl. ciepła, jak beton i styropian - skrajnie rzecz biorąc. I twardsze drewno będzie "zimniejsze" czyli szybciej odprowadzać ciepło np. z bosej nogi, niż "cieplejsze" miększe. Ale to nie będą jakieś porażające różnice. Znaczy zależy od delikatności nogi :yahoo:I pewno są dodatkowe niuanse prócz twardości.

Czyli kwestia we wrażeniach i raczej przy bosych nogach, albo cienkich skarpetach.

Ale - wolę twardsze drzewo ze względu na praktyczność użytkowania. 

Napisano

Nie sadzę by ktokolwiek miał tak wrażliwe stopy, by różnice odprowadzania ciepła rzędu kilku setnych stopnia po przecinku wyczuwał. 

Napisano (edytowany)
17 godzin temu, Elfir napisał:

Przecież drewno nie grzeje, wiec jak można mówić o "temperaturze" drewna? Będzie miało taką temperaturę jak przestrzeń z którą się styka.

Temperatura ta sama ale ciepłochłonność różna dla drewna dębu i jatoby, co wynika z gęstości drewna i przewodności. Tu nie chodzi o temperaturę posadzki,  a o ilość kalorii "umykających" ze stóp i związane z tym odczucie chłodu. Dla zainteresowanych lektura: http://www.izolacje.com.pl/artykul/id17,cieplochlonnosc-posadzek-drewnianych 

lub: file:///C:/Users/user/Downloads/BoZPE-2010_43-Ujma%20(12).pdf

Edytowano przez Parkiet Komplex
Uzupełnienie (zobacz historię edycji)
Napisano

"w przypadku ciepła właściwego, sytuacja jest odmienna – zazwyczaj można znaleźć w literaturze stwierdzenia, że parametr ten w odniesieniu do różnych rodzajów drewna przyjmuje taką samą wartość. " - z artykułu wynika, że nie zależy od gęstości a wilgotności drewna. 

 

"przewodność cieplną można przyjąć od 0,12 do 0,19 W/(m2·K)."  -  różnica jest znikoma. 

 

Ja bym wybrała dąb z powodów ekologicznych - egzotyczne gatunki drewna są pozyskiwane w sposób rabunkowy. W Europie większość lasów ma prowadzoną racjonalną gospodarkę leśną.

 

Napisano

Zgadza się, ciepło właściwe jest takie samo dla wszystkich gatunków ale dotyczy kilograma, nie objętości a to robi dwu a nawet trzykrotną różnicę. Ponadto w parze z gęstością idzie przewodność cieplna, czyli szybkość z jaką ciepło przenika ze stóp do posadzki. Proponuję zagłębić się w lekturę tego opracowania. W moim salonie podłóg są próbki różnych gatunków drewna i każdy klient ma możliwość położenia dłoni na dwóch różnych i przekonać się które jest "cieplejsze". Tuż po zabraniu dłoni, korzystając z kamery termowizyjnej widzimy jak różnie znika ślad cieplny. To jest bardzo obrazowe i przekonywujące. Temat ciepłochłonności podłóg został zbadany i poznany w latach 80 tych ubiegłego stulecia (Fanger, Nillsen), u nas niedoceniany.

Napisano
1 godzinę temu, Parkiet Komplex napisał:

Temat ciepłochłonności podłóg

ciekawe, jak no odczucie  "uciekania ciepła" wpływa wykonczenie podłogi? I sądze że gołe drewno jest tu całkiem miłe.

Napisano
15 minut temu, zenek napisał:

ciekawe, jak no odczucie  "uciekania ciepła" wpływa wykonczenie podłogi? I sądze że gołe drewno jest tu całkiem miłe.

Zgadza się, surowe drewno jest najmilsze w dotyku. Komfort w cieple dotyku najbardziej psuje gruba warstwa lakieru.

Napisano

Bardzo dziekuje za pomoc. Ja chcem ta podloge olejowac a nie lakierowac. Kolego co masz salon z podlogami moze powiesz mi jaka roznica odczucie ciepla drewna ze tak powiem miedzy jatoba a debem. Z gory przepraszam za pisownie. Serdecznie pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano

To przyznam ze teraz mnie Pan zalamal ta roznica temperatur. Ja mam teraz dobre panele w calym mieszkaniu i w jednym pokoju podloge debowa I roznica jest kolosalna. A juz myslalem ze zdecyduje sie na ta jatoba a teraz znowu mam problem. Hmmm z mila checia poczytam dalsze wasze opinie. Ta decha ma 20mm to tez znowu za gruba zeby dac pod spod ogrzewanie podlogowe... pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano
11 godzin temu, Elfir napisał:

W tym artykule jest podane, że odczuwanie ciepła przy grubości 22 mm zostaje niezmienne, niezależnie od gatunku drewna

 

Tak, ale dotyczy to przypadku drewna przyklejonego do podkładu betonowego,  który ma znacznie większą pojemność cieplną od najtwardszego drewna. Tu poza pojemnością cieplną istotna jest przewodność cieplna, gdzie drewno jest przegrodą między stopą a betonem.

9 godzin temu, bajbaga napisał:

Drewno ma dość dużą akumulacje cieplną (zwłaszcza twardych gatunków) - co też należy mieć na uwadze. 

 

Zgadza się, ponadto należy rozróżnić pojemność cieplną - akumulację jak napisałeś od ciepła właściwego.

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Elfir napisał:

a jak inaczej montuje się drewniany parkiet, jak przyklejając do podkładu betonowego?

ja zamierzam kleić na płytach osb, a te z kolei bedą na legarach drewnianych (mam 12 cm miejsca) - między legarami wełna min. + pustka powietrzna wentylowana przy ścianach. A mam klepkę orientalną 18 mm. Legary gęsto - co 50 cm, żeby podwyższyć sztywność OSB.

 

15 godzin temu, Parkiet Komplex napisał:

dotyczy to przypadku drewna przyklejonego do podkładu betonowego,  który ma znacznie większą pojemność cieplną od najtwardszego drewna.

co powiesz o moim powyższym zamiarze? Ogrzewanie oczywiście tradycyjne - grzejniki CO pod oknami. 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Jak najbardziej poprawne rozwiązanie, powodzenia.

2 godziny temu, Elfir napisał:

a jak inaczej montuje się drewniany parkiet, jak przyklejając do podkładu betonowego?

Starsze konstrukcje posadzek parkietowych były oparte na tzw. podłodze ślepej, czyli legary, na nich deski i dalej parkiet na gwoździe lub klej. U naszych wschodnich sąsiadów na beton montuje się sklejkę i na nią parkiet. Taka podłoga jest znacznie cieplejsza, szczególnie przy cienkim parkiecie.

23 minuty temu, zenek napisał:

ja zamierzam kleić na płytach osb, a te z kolei bedą na legarach drewnianych (mam 12 cm miejsca) - między legarami wełna min. + pustka powietrzna wentylowana przy ścianach. A mam klepkę orientalną 18 mm. Legary gęsto - co 50 cm, żeby podwyższyć sztywność OSB.

 

co powiesz o moim powyższym zamiarze? Ogrzewanie oczywiście tradycyjne - grzejniki CO pod oknami. 

Jak najbardziej poprawne rozwiązanie, powodzenia.

Napisano
2 godziny temu, Parkiet Komplex napisał:

Jak najbardziej poprawne rozwiązanie, powodzenia.

No to uściślę :14_relaxed: pytanka:

1. Jakiej grubości byś dał OSB, czy jedną warstwę, czy dwie pod kątem prostym (przypominam - legary co 50 cm)?

2. Jaki klej byś zalecił - najchętniej bym widział jakiś dodatkowo amortyzujący - ale czy taki jest, czy raczej na sztywno? 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 19.12.2017 o 14:39, Parkiet Komplex napisał:

Jak najbardziej poprawne rozwiązanie, powodzenia.

Starsze konstrukcje posadzek parkietowych były oparte na tzw. podłodze ślepej, czyli legary, na nich deski i dalej parkiet na gwoździe lub klej. U naszych wschodnich sąsiadów na beton montuje się sklejkę i na nią parkiet. Taka podłoga jest znacznie cieplejsza, szczególnie przy cienkim parkiecie.

Jak najbardziej poprawne rozwiązanie, powodzenia.

Ale mowa o nowo układanym parkiecie a nie remoncie starej podłogi.

Napisano
56 minut temu, Elfir napisał:

to po co dywagacje o montażu na legarach?

nie rozumiem - co złego w legarach, niezgodne z czymś? nienowoczesne? błędne? 

co konkretnie?

Napisano

a co to ma do rzeczy, czy dom nowy, czy stary?  - kwestią jest wysokość od podstawy warstw połogi do jej powierzchni górnej i wypełnienie tej wysokości materiałami pod dane zastosowanie, zmieszczenie się w tej wysokości. Też jako podłoże mam płytę żelbetową, strop akermana, albo płytę betonową na gruncie. Istotną kwestią jest ocieplenie, wyciszenie, stabilność podłogi, trwałość, wygląd, dostosowanie do celu użytkowania. Reszta (użyte materiały) to pochodne.

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 19.12.2017 o 18:04, Parkiet Komplex napisał:

Płyta jedna bo sztywniejsza gr 22m a i tak będzie sprężyście stąd klej elastyczny grupy MS lub poliuretan.

Mam jeszcze takie pytania, bo jestem tuż przed remontem pokoju.

1. Pod klepkę podłogową na kleju dam płyty (jak wyżej napisałem) 22 mm.

OSB, czy polecasz jakieś inne płyty drewnopochodne?

 

2. Ile zostawić miejsca na klej (bo równam do istniejącego poziomu progów drzwiowych)?   Uściślam  - Odległość od górnej pow. płyty do spodu klepki.

I czy zostawiasz jakiś milimetr, dwa ponad próg na przyszłe "siadnięcie" nowych warstw w stosunku do istniejącego progu. Siadnięcie minimalne zakladam, bo dam podkladki filcowe i gumę i papy (papa, guma, filc, papa)  (razem ok 5, 6 mm) pod legarami dla wytłumienia na płycie stropowej. 

 

3. Czy mocowanie legarów do stropu (kołek + wkręt), albo inne  - ma sens. Trochę chodzi o stabilność przed stężeniem płytami i ociepleniem, troche o dociśnięcie czasem odchylonych legarów - a łatwiej wtedy wypoziomować idealnie. I podkładki są dociśnięte.  Tak wcześniej zrobiłem u siebie. Czy masz jakś lepszy sposób? 

Napisano

1 - Poza OSB może być MFP ( drobniejsza strukturalnie), jednak proponujęOSB.

2 - Daj milimetr wyżej, z czasem może osiąść, a jeżeli nie osiądzie to pozostanie nadmiar do cyklinowania renowacyjnego po latach.

3 - Mocowanie śrubami do stropu usztywnia podłogę ale pogarsza akustykę. Proponuję odpowiednio dobrane - kalibrowane   podkładki gumowe a po ustawieniu legarów zapiankowanie podkładek pianką niskoprężną. Legary przed ułożeniem trzeba wyrównać.

Powodzenia.

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Parkiet Komplex napisał:

Proponuję odpowiednio dobrane - kalibrowane   podkładki gumowe

1. co rozumiesz pod określeniem odpowiednio dobrane - kalibrowane?

2. Prosiłem jeszcze w poprzednm poście:  Ile zostawić miejsca (grubość) na klej (bo równam do istniejącego poziomu progów drzwiowych)?   Uściślam  - Odległość od górnej pow. płyty OSB - do spodu klepki. 

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

OK. Czyli kleimy  prawie na styk. Podkładki - tak jak myślałem i robiłem.

Nie mam doświadczenia w klejeniu klepek - bo kilka podłóg ktore sobie robiłem, to deski na legarach - na pióro i wpust przybijane więc to inna bajka. Ale w jednym i drugim przypadku podstawa to idealne wypoziomowanie i podparcie legarów, jak widać.

  • Jakie są dopuszczalne odstępstwa od poziomu gotowej podłogi przy założenu, że klepka jest prawie idealnie równa, a robota perfekcyjna :14_relaxed:? Na powierzchni 4  m x 4 m , 5.5 x 4  ?

I wrócę do mocowania legarów do podłoża. Brałem pod uwagę akustykę, zastanawiałem sie nad odpowiednimi kołkami? I nie chodzi mi  gęste mocowanie, tylko w kilku "strategicznych " punktach. Łatwiej też wtedy idealnie wypoziomować legary. I założyć płytki wełny mineralnej między? Jak bilem dechy. to założyłem kilka łat i obciążyłęm je workami z gipsem , cementem, co tam miałem. Potem biłem dechy (przy okazji jeszcze dofaowując niekóre na bokach, bo idealne nie były). 

Teraz muszę mieć idealnie wyprowadzone legary (są suche, ale trochę leżały, więc nie wszędzie są idealnie tak samo grube) - i tu mam zagwozdkę - bo błędy się sumują, więc na wierzchu legarów muszę mieć maksimum dokładny poziom - potem już z górki, myślę. 

 

I jeszcze takie pytania:

  • strop jest między parterem a piętrem - dawać jakąś folię na strop, papę? Wiem, że nie jest to przymusowe (nie ma w pionie kuchni, łazienki), ale jak to wynika z twej praktyki - jesli tak, to co tam najlepiej  dać? A może lepiej zostawić, żeby sobie strop "oddychał"? (JAK wspomniałem, między wełną a OSB będzie szczelina went.).
  • Między legarami na podkładkach a stropem powstanie szpara - jest jakaś antyakustyczna ?, wytłumiająca pianka  niskoprężna do wypełnienia tejże?
Napisano

1   - odchyłki w poziomie do 3mm na odcinku 2m  (wg ITB)

2 - jeśli izolacja przeciwwilgociowa to po cieplejszej stronie.

3 - zastosuj normalną piankę niskoprężną i starannie wypełnij przestrzeń między podkładem a legarem. Możesz to zrobić z pewnym okładem.

Napisano
49 minut temu, Parkiet Komplex napisał:

2 - jeśli izolacja przeciwwilgociowa to po cieplejszej stronie.

Nie ma cieplejszej strony -  na parterze pokój i na piętrze pokój. Oba tak samo ciepłe. Podłogę robię na piętrze. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Formalnie - tak... Jest przecież:  
    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...