Skocz do zawartości

Natynkowa instalacja elektryczna


Recommended Posts

Napisano

Witam ,

Razem z dziewczyną zamierzamy przeprowadzić się do mieszkania w starych blokach ( lata 60 , żelbet) . Mieszkanie nigdy nie widziało remontu, z racji szczupłego budżetu nie mamy dużego pola do popisu. Chcieliśmy przedewszystkim odświerzyć ściany ale zacząłem zastanawiać się nad modernizacją instalacji elektrycznej. Chodzi o to że instalacja jest pociągnięta z kabla aluminium z jednym gniazdkiem na pokój. Żeby redukować koszty rozważamy natynkową instalację elektryczną z zamysłem żeby z czasem nadać mieszkaniu industrialny styl. Moje pytanie czy ktoś koedyś takie rozwiązanie w mieszkaniu spotkał? Czy to bezpieczne ? 

Pozdrawiam

Filip.

received_1507554235998616.jpeg

received_1507554289331944.jpeg

received_1507554239331949.jpeg

Napisano

Instalację można poprowadzić np. w specjalnej listwie przypodłogowej.

Doprowadzenie do gniazdek może nie wyglądać zbyt estetycznie, ale zawsze można spróbować zamaskować gniazdko jakimś meblem np. biurkiem.

Napisano

No właśnie chodzi nam o to żeby wyeksponować te kable żeby ogólnie wyglądało jak z fabryki czy coś . Chodzi tu o taką zasadę że jeżeli nie starasz się czegoś ukryć to wygląda jak by tak miało być , ale szukam kogos kto takie coś widział :)

Napisano
46 minut temu, animus napisał:

Same przewody na ścianie  wyjdą  tragicznie .

rys4.png

W rurkach PCV wyglądają ohydnie.

instalacja-elektryczna-natynkowa.jpg

Są systemy listwowe, ale mogą okazać się droższe w wykończeniach od tradycyjnej instalacji podtynkowej. 

prad-i-internet-w-biurze.jpg

 

O taki efekt jak przy tym telewizorze mi chodziło :)

images.jpeg

Napisano

Można i tak.

Tylko serwujesz sobie kłopot. Za każdym razem gdy będziesz robił remont, malowanie, tapetowanie itp. będziesz musiał coś z tymi przewodami zrobić.

 

Napisano
13 godzin temu, MrTomo napisał:

Tylko serwujesz sobie kłopot.

To jest fakt!

Aleee... jeśli dalej jesteś zdecydowany - kup przewody nie płaskie, tylko okrągłe, np:

http://allegro.pl/przewod-kabel-pradowy-drut-ydy-450-750v-3x1-5mm-i6518787337.html

 

przymocuj je uchwytami, np:

http://allegro.pl/uchwyt-szybkiego-montazu-paskowy-up-22-50szt-i6980316465.html

do tego natynkowy osprzęt...

 

i będziesz miał swój industrialny styl...

 

Myślę, że lepiej dołożyć i zrobić porządną instalację... Mniej dołożysz, jeśli według wskazówek PRAWDZIWEGO elektryka wykonasz bruzdy (najlepiej wypożyczoną bruzdownicą, nie meslem i młotkiem - wtedy mniej roboty z wygładzeniem ścian), ułożysz przewody - a elektryk podłączy.

 

 

 

Napisano
54 minuty temu, Leszek4 napisał:

Styl industrialny z tym umeblowaniem?

 

20 godzin temu, Filip Jarnuszkiewicz napisał:

z zamysłem żeby z czasem nadać mieszkaniu industrialny styl.

Pomalutku, krok za krokiem... Teraz instalacja i pomalowanie, za jakiś czas wymieni mebel jeden, potem drugi i z czasem...

 

A jak to będzie wyglądało między krokami :icon_eek::icon_rolleyes:... :bezradny:

A babcia mówiła:

Kto nie ma miedzi - na doopie siedzi!

Napisano

Nie rob sobie tego. Uwierz mi na slowo ze bedziesz kiedys zalowal.

Po pierwsze instalacja natynkowa jest bardziej narazona na uszkodzenia, nie wazne czy w peszlu, czy bez niego. Przy kazdym nastepnym remonecie bedziesz musial uwazac na przewody itp. Za kilka lat pewnie slub, pozniej dzieci... a dziecko bardzo szybko zlapie za taki kabel. Chcesz je w przyszlosci narazac?

 

Poza tym instalacja prowadzona pod tynkiem wytrzyma wieksze obciazenie. Przewody sie nagrzewaja a tynk w ktorym sa zatopione to cieplo odbiera.Dlatego inna jest obciazalnosc w zaleznosci od sposobu ulozenia przewodow. Wszystko przemawia za polozeniem instalacji podtynkowej.

 

Sam kupilem mieszkanie w wielkiej plycie i uwierz mi - elektryka to byl jeden z najmniejszych kosztow. A robilem przy okazji rozdzielnie multimedialna i kladl rowniez koncentryk i skretke.

 

To jest inwestycja na lata... ma byc estetycznie i bezpiecznie.

Dobrze wykonana instalacja bezpuszkowa (daje sie glebsze puszki pod gniazdka i laczniki i za nimi laczy przewody za pomoca zlaczek wago) posluzy Ci wiele lat. Przewody mozesz puscic smialo w podlodze robiac bruzdy w wylewce. Od razu wywal stare oscieznice - nie bedziesz sie pozniej martwil zeby nie przeciac nowych przewodow.

Gość elpapiotr
Napisano

Zgadza się. Mieszkanie wynajmowane na jakiś tam okres. Właścicielka ani myśli porządnie wyremontować lokal. 

Napisano
9 godzin temu, Belliash napisał:

Nie rob sobie tego. Uwierz mi na slowo ze bedziesz kiedys zalowal.

Słusznie. I to jest nawet gorsze od remontu łazienki bez wymiany starych, stalowych rurek.

Jak zrobi w stylu a'la industrialny (z przewodami i uchwytami na wierzchu), to po pół roku będzie miał wszędzie "industrialny" brud, którego nie usunie.

A jak da w korytkach, no to kurz i "wiocha".

 

To, że teraz instalacja jest w aluminium, jeszcze jej nie przekreśla. Może jeszcze hulać przez wiele lat.

 

Moim zdaniem, skoro główną bolączką jest zbyt mała ilość gniazd 230V i brak funduszy, najlepszą koncepcją jest dyskretne ułożenie zwykłego przedłużacza/y wzdłuż listwy przyściennej. Najtaniej i najlepiej. 

Napisano
9 godzin temu, Leszek4 napisał:

Słusznie. I to jest nawet gorsze od remontu łazienki bez wymiany starych, stalowych rurek.

Jak zrobi w stylu a'la industrialny (z przewodami i uchwytami na wierzchu), to po pół roku będzie miał wszędzie "industrialny" brud, którego nie usunie.

A jak da w korytkach, no to kurz i "wiocha".

 

To, że teraz instalacja jest w aluminium, jeszcze jej nie przekreśla. Może jeszcze hulać przez wiele lat.

 

Moim zdaniem, skoro główną bolączką jest zbyt mała ilość gniazd 230V i brak funduszy, najlepszą koncepcją jest dyskretne ułożenie zwykłego przedłużacza/y wzdłuż listwy przyściennej. Najtaniej i najlepiej. 

Jednak jesli planowany jest jakikolwiek remont - chocby gladzie i malowanie, to w szczegolnosci z uwagi na brak funduszy odlozylbym go na rok albo 2 i zaczal mimo wszystko od elektryki. Niestety aluminiowe przewody to cos co moze sie w kazdej chwili przepalic (moze, ale nie musi). Glupio byloby wydac kase na gladzie i malowanie, a pozniej to niszczyc, bo gdzies upalil sie przewod. Co wiecej, aluminium jest tak kruche ze przy probie naprawy moze sie zlamac w dowolnym miejscu.

 

Od siebie dodam jeszcze tylko, ze z pradem nie ma zartow i widzialem juz pozar spowodowany niesprawna instalacja. Rodzina stracila caly swoj dobytek, zostaly im gole sciany. Nie wspominajac o sasiadach (pozar byl w 10 pietrowym budynku z wielkiej plyty).

 

Jak kupilem swoje wlasne M, to pomieszkalem w nim rok, zobaczylem co dokladnie jest do zrobienia - niektore rzeczy wychodza dopiero po wprowadzeniu sie, inne w trakcie remontu. Odlozylem tez troche pieniedzy i pierwsza rzecza ktora zrobilem to byla wlasnie wymiana instalacji elektrycznej na TN-S. Mysle ze powinna wytrzymac dluzej niz bede tam mieszkal. Tak wiec nie ma co na niej oszczedzac.

 

A do tego czasu, przedluzacze, tak jak wspomnial kolega @Leszek4.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Potwierdzam to co napisał Retro - nie ma sensu dodawanie ocieplenia od wewnątrz. Potencjalnie może być z tego znacznie więcej kłopotów, niż korzyści. Takie ocieplenie zaburzy zarówno rozkład temperatury, jak i ruch pary wodnej w ścianie. W obecnej wersji, z izolacją od zewnątrz i grubym murem o dużej masie od wewnątrz układ jest bardzo dobry. Cała ceglana ściana ma temperaturę niewiele niższą niż temperatura powietrza w pomieszczeniu, ryzyka wykraplania sie pary wodnej nie ma, ściana to ponadto potężny akumulator ciepła. 
    • Witam  Nie wiem jak zrobić podłoge z płyty OSB  Chodzi mi chce zerwac starą podłoge czyli warstwę betonu pod samą glebę bo jest wilgoci  Po zerwaniu chciałbym położyć płyte OSB na legary tylko jak to zrobić w podłodze idzie rura doprowadzejąca zimną wodę i odpływ a zależy mi na szybkiej pracy bo bym chciał zrobić remont całej kuchni jak najszybciej a wylanie całe wylewki i wyschnięciu trochę to zejdzie  Może ktoś mi podpowie jak to zrobić bezpośrednio na piasku czy zmieszanie piasek z cementem i położenie listw wogule jak to można zrobić od począwszy  Z góry dziękuję wszystkim za odp i pozdrawiam 
    • Ale j/w, jakby ten zasyp miał 20-30 lat, mógłby mieć znaczenie, ale tylko w przypadku pełnego obciążenia typu piętrowy dom zadaszony, gdzie konstrukcja tradycyjna np ze zwykłych pustaków waży ~50 ton. Ale tak jak autor napisał, że 3-4 lata, a rodzimy grunt jest tylko na środku tego obiektu, to j/w, ta obsybka nic nie wnosi. I to, że wyszczególnił z czego są zrobione ściany, że nie ma dachu, tylko samą więźbę, znaczy, że nic tej budowli nie grozi jak się jej odkopie ściany, które są tylko obsypane, a nie ubite. Autor zadecyduje sam, albo poczeka na poradę fachowca, bo ja tylko gdybam, ale zrobiłbym j/w. Kto nie ryzykuje, ten szampana nie pije. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Niestety trzeba zacząć od własnej edukacji, czyli przy zakupie czegokolwiek najpierw powinniśmy zastanowić się, co z tym zrobimy potem, jak się zużyje, znudzi itd.   Na przykładzie papy, ja bym jej nie kupił, nawet za 1 zł całej rolki, bo potem jest problem, trzeba sporo zapłacić, żeby się tego po latach pozbyć, jest alternatywa np. blacha trapezowa, którą oddajemy na złom i jeszcze mamy zwrot na paliwo za transport. 
    • 1. Jeżeli jest taka możliwość to tak, najprostsza metoda wibrowania to opukiwanie szalunków młotkiem, użycie wibratora powierzchniowego, najlepiej wibratora pogrążanego.   2. Jest w małym stopniu, bardziej zagęszczenia prętów w szalunku,  konsystencja wlewnego betonu (plastyczna, półpłynna), temperatury otoczenia (upał, szybsze wiązanie mieszanki). Dostatecznego zroszenia deskowania przed wylaniem.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...