Skocz do zawartości

Buderus gb072 a sterownik bezprzewodowy


Recommended Posts

Witam

Chciałbym podłączyć do mojego pieca bezprzewodowy sterownik pokojowy. I w związku z tym mam kilka pytan:

- jaki w miarę tani sterownik będzie współpracował z tym piecem (sterowanie tylko temperatura) 

- jak go podlaczyc

- czy obecny sterownik rc300 będę musiał odłączyć czy w jakiś sposób zmienić jego ustawienia tak żeby pięć się załączal i wyłączal według tego bezprzewodowego? 

Sterownik jest mi potrzebny gdyż mam zle zrobiona instalacje i jak na parterze na którym jest rc300 się nagrzeje do zadanej temperatury to piec się wyłącza a na piętrze jeszcze sie nie zdarzy w tym czasie nagrzac i tam zawsze jest chłodniej. 

Link do komentarza

A regulację instalacji przez kryzowanie nie chcesz zrobić?

Jak założysz sterownik bezprzewodowy na pięterku,  to na parterze będziesz przegrzewać pomieszczenia.

To samo teraz bez dodatkowego sterownika możesz osiągnąć, podnosząc temperaturę zadaną na parterze, na tyle żeby na piętrze było ciepło.

 

 

Link do komentarza

Zależy na ile przykręcone będą zawory termostatyczne na dole. Jeżeli zbyt mocno, to pomieszczenia na dole się nie nagrzeją. Lepiej zmienić przepływy, jak radzi Animus. Być może wystarczy do tego zmienić nastawy wstępne  (przymknąć) zaworów grzejników na dole. Każdy zawór grzejnikowy ma nastawę wstępna, dopiero drugim etapem jest zadziałanie głowicy termostatycznej.

Link do komentarza

Prawdopodobnie termostat pokojowy jest zamontowany w złym miejscu  (bezpośrednie oddziaływanie ciepła z grzejnika). Trzeba nastawić termostat na wyższą temperaturę i sprawdzić jak reagują grzejniki na górze. Warto tez sprawdzić ustawienie temp. na kotle- zbyt niska może powodować niedogrzanie niektórych pomieszczeń. Zrównoważenie hydrauliczne instalacji można orientacyjnie sprawdzić porównując temperatury na zasilaniu i powrocie   grzejnika. . Różnica przy  zdjętych głowicach powinna wynosić 10 - 15 st C. Co do sterowania bezprzewodowego - termostat musi być dostosowany do automatyki konkretnego kotła - jedne pracują w trybie włącz/wyłącz. inne przesyłają zmienny sygnał.

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Zależy na ile przykręcone będą zawory termostatyczne na dole. Jeżeli zbyt mocno, to pomieszczenia na dole się nie nagrzeją. Lepiej zmienić przepływy, jak radzi Animus. Być może wystarczy do tego zmienić nastawy wstępne  (przymknąć) zaworów grzejników na dole. Każdy zawór grzejnikowy ma nastawę wstępna, dopiero drugim etapem jest zadziałanie głowicy termostatycznej.

A co to takiego te nastawy wstępne zaworów grzejników? Dodam iż na dole mam grzejniki i podłogówke, a temperatura maksymalna na kotle to 48 stopni. Głowice na podłogówce mam na 2. Sterownik zamontowany jest w korytarzu w którym jest podłogówka.

Link do komentarza
3 godziny temu, jarson napisał:

A jak zostawię temperaturę taka jaka jest tylko na parterze przykrece termostaty tak aby dłużej się nagrzewało do zadanej temperatury to u góry może by się wtedy nagrzało? 

Jeżeli tak zrobisz, jest szansa na powodzenie.

Generalnie jednak powinieneś zaprosić hydraulika żeby  zrównoważyć  instalację  przez kryzowanie.

15 minut temu, jarson napisał:

A co to takiego te nastawy wstępne zaworów grzejników? 

 

Link do komentarza

Poczytałem i poogladalem trochę filmików o kryzowaniu grzejników, i na parterze zmniejszyłem przepływ a na piętrze zwiększyłem. Kryzowanie zrobiłem ściągając termostaty, a co z przepływem na wejściu i wyjściu z grzejników, tam też zmniejszać lub zwiększać? 

I jeszcze jedno, co z podłogówką, czy tam też robi się kryzowanie czy tylko termostatami się ustawia? 

Link do komentarza

 

Po kryzowaniu na zaworze przepływ się zmienia i na wejściu i wyjściu z grzejnika.Teraz ustaw głowice termostatyczne na żądaną temperaturę pomieszczenia.

 

2 godziny temu, jarson napisał:

I jeszcze jedno, co z podłogówką, czy tam też robi się kryzowanie czy tylko termostatami się ustawia? 

Też się kryzuje każdą pętlę oddzielnie.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...