Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Batman

Poblem z działaniem wentylatora łazienkowego.

Recommended Posts

@Batman

 

Tak dla spokoju - sprawdź na wyłączniku, przy otwartym obwodzie wyłącznika, czy na 1 jest napięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Medżik... Czary... Kolejny dowód na to, że mój nowy domek jest autonomiczny i asertywny. Jak mu coś nie podpasi to nie działa. Chwilę pomyśli i zmienia zdanie...

 

Już chciałem odpuścić i wrócić do brązowego L i zmostkować go do LT - żeby wentylator dało się włączyć i wyłączyć - bez timera.

Napisałem, po zrobieniu żółtozielonego na stałe wentylator nie chciał się wyłączyć. róciłem do tego ustawienia w którym wentylator się samoczynnie wyłączał (tylko kabel brązowy L i niebieski N). Przed chwilą ostatni raz podłączyłem żółtozielony do L, brązowy do LT, niebieski do N. I... działa. Tak jak powinien, z timerem o.0

 

Teraz to składam bez rozkręcania i nie tykam (nigdy :P ), żeby się nie rozmyśliło z działania!

 

Dziękuję za pomoc. Każdy z Was mi tu bardzo pomógł!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał czas sprawdź te brązowe w wyłączniku.

Napięcie zawsze powinno być na 1 - zwłaszcza przy wyłączonym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, na wyłączonym pstryczku na 1 jest prąd. Gdy wentylator pracuje to jest zasilanie na L i LT. Ja pstryczkiem wyłączę (i wentylator działa jak zadane na timerze) to na żółtozielonym L prąd jest na brązowym LT brak.

 

Teraz tylko muszę dać informację na żółtozielony, że kłuje po dotknięciu :P i zamykam obudowę :)

Edytowano przez Batman (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To cieszę się, że wszystko gra.

30 minut temu, Batman napisał:

Medżik... Czary... Kolejny dowód na to, że mój nowy domek jest autonomiczny i asertywny. Jak mu coś nie podpasi to nie działa. Chwilę pomyśli i zmienia zdanie...

Nie czary - raczej kondensator, który musiał mieć trochę czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Batman napisał:

Tak, na wyłączonym pstryczku na 1 jest prąd. Gdy wentylator pracuje to jest zasilanie na L i LT. Ja pstryczkiem wyłączę (i wentylator działa jak zadane na timerze) to na żółtozielonym L prąd jest na brązowym LT brak.

 

 

Bo tak powinno być jak pisałem o tym wcześniej, zresztą filmik też to pokazywał więc wiedzy zagarnąłem z tego filmiku, ale ważne że działa.

2 godziny temu, Batman napisał:

Teraz tylko muszę dać informację na żółtozielony, że kłuje po dotknięciu :P i zamykam obudowę :)

Gdybyś zamienił przewody z że brązowy dałbyś na L a żółtozielony na LT przy wyłączonym wentylatorze żółtozielony by nie kopał:D ale chyba masz już dość kombinacji i zostawisz tak jak jest:icon_mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

u mnie jest podobny problem, jak włączam wentylator Awenta 100T(przez światło) to działa przez sekundkę a potem koniec.

Mam podłączenie L brązowy, N niebieski, T żółty. 

Zaś samo światło jest podłączone następująco: do kostki z której wychodzi żarówka, podłączone są 1. kabel z prądem 2. kable który idzie do wentylatora. 

 

Jak próbowałem podłączyć kable brązowy(zrobić mostek) do wejścia L i do wejścia T to wywala mi korki! 

 

Co z tym fantem byście zrobili? Zaznaczę że jestem laikiem w tym temacie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Waldek30 napisał:

Cześć,

 

u mnie jest podobny problem, jak włączam wentylator Awenta 100T(przez światło) to działa przez sekundkę a potem koniec.

Mam podłączenie L brązowy, N niebieski, T żółty. 

Zaś samo światło jest podłączone następująco: do kostki z której wychodzi żarówka, podłączone są 1. kabel z prądem 2. kable który idzie do wentylatora. 

 

Jak próbowałem podłączyć kable brązowy(zrobić mostek) do wejścia L i do wejścia T to wywala mi korki! 

 

Co z tym fantem byście zrobili? Zaznaczę że jestem laikiem w tym temacie. 

Nie masz dokumentacji żadnej?

 

Zobacz na załącznik i powiedz, czy tak masz podłączony wentylator.

 

 

jak_podlaczyc_wentylator_z_wylacznikiem_czasowym_timerem.pdf

 

Narysuj jak masz to podłączone i wstaw tutaj.

 

Jeśli do T połączyłeś przewód żółty, a przewód ten jest przewodem ochronnym, to nie dziw się że wywala Ci zabezpieczenie.

 

 

Teraz widzę, ze to wałkowany już temat.

Tak to jest jak sie na smartfonie przegląda...

 

Poczytaj wątek od początku, wszystko jest wytłumaczone...

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.11.2017 o 14:58, Batman napisał:

Kupiłem sobie wentylator łazienkowy Vents 100 MT. Jest to wentylator z wyłącznikiem czasowym. 

2017-11-15 20.37.jpg

Producent według mnie nie powinien używać koloru żz do podłączenia LT, bo pomimo schematu, może wprowadzać to w błąd niedoświadczone osoby, które samodzielnie będą chciały go podłączyć.

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Waldek30 napisał:

Cześć,

 

u mnie jest podobny problem, jak włączam wentylator Awenta 100T(przez światło) to działa przez sekundkę a potem koniec.

Mam podłączenie L brązowy, N niebieski, T żółty. 

Zaś samo światło jest podłączone następująco: do kostki z której wychodzi żarówka, podłączone są 1. kabel z prądem 2. kable który idzie do wentylatora. 

 

Jak próbowałem podłączyć kable brązowy(zrobić mostek) do wejścia L i do wejścia T to wywala mi korki! 

 

Co z tym fantem byście zrobili? Zaznaczę że jestem laikiem w tym temacie. 

Masz źle podłączony, znaczy się pod zacisk T musi być podłączony przewód fazowy a nie żółto-zielony bo to ochronny.

Powinieneś mieć poprowadzony przewód czterożyłowy aby prawidłowo działał wentylator. Wyjście ewakuacyjne jest takie że przewód żółtozielony możesz dać fazę wtedy podłączysz tak. Czyli do zaciski oznaczonego T podepniesz przewód żółto-zielony który defakto będzie fazowym. Jeżeli tak zrobisz z racji nie możliwości zastosowania przewodu czterożyłowego to zaznacz kolorem czarnym przewód żółto-zielony na obu jego końcach aby na przyszłość ktoś się nie pomydlił i aby go nie popieściło.

Cytat

Podłączenie wentylatora z wyłącznikiem czasowym (timerem).

Wentylator opatrzony symbolem T czyli wyposażony w opóźnione wyłączenie należy podłączyć w następujący sposób:. Przewód fazowy (z napięciem, zazwyczaj przewód w kolorze brązowym) należy podłączyć do zacisku na układzie elektronicznym wentylatora opatrzonego literą L. Natomiast zero (zazwyczaj przewód w kolorze niebieskim) do zacisku na układzie elektronicznym wentylatora opatrzonego literą N. Do zacisku na układzie elektronicznym wentylatora opatrzonego literą T podłączamy również przewód fazowy ten sam co do zacisku L ale poprowadzony przez włącznik światła lub oddzielny włącznik który będzie uruchamiał wentylator. Jest to tak zwana faza uruchamiająca dająca impuls wentylatorowi do uruchomienia się. Przy takim podłączeniu będzie możliwość uruchomienia wentylatora za pomocą włącznika razem ze światłem lub oddzielnym włącznikiem. Po wyłączeniu światła lub włącznika, którym był uruchomiony wentylator, układ opóźnienia wentylatora zacznie odliczać czas, po którym wentylator zostanie wyłączony. Zakres opóźnienia wyłączenia jest regulowany płynnie za pomocą potencjometru. Minimalny czas opóźnienia wyłączenia to 3 minuty, natomiast maksymalny czas to 30 minut.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, MrTomo napisał:

Producent według mnie nie powinien używać koloru żz do podłączenia LT, bo pomimo schematu, może wprowadzać to w błąd niedoświadczone osoby, które samodzielnie będą chciały go podłączyć.

To nie jest fotografia producenta, przewód żółtozielony jest podłączony do wentylatora przez pseudoelektryka.. 

Przewód z instalacji domowej.

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, gawel napisał:

Ja mam wentylator z higrostatem na 2 przewodach i działa elegancko.

Higrostat do swojego działania nie potrzebuje prądu, chyba że ma (jak mój) cyfrowy wyświetlacz. Natomiast bazą dla wskazówkowych jest zwyczajny, ludzki włos, który rozciąga się i kurczy pod wpływem wilgoci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, retrofood napisał:

Higrostat do swojego działania nie potrzebuje prądu, chyba że ma (jak mój) cyfrowy wyświetlacz. Natomiast bazą dla wskazówkowych jest zwyczajny, ludzki włos, który rozciąga się i kurczy pod wpływem wilgoci.

skąd oni te włosy pobierają?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, gawel napisał:

skąd oni te włosy pobierają?

Tego, kurna, nie wiem. Może mają jakaś umowę z fryzjerami? :icon_biggrin:

 

PS. Tam miało być higrometr, a nie higrostat, pomyliłem się.

Skoro są watrości, to -metr.

Wartości, w mordę...

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, retrofood napisał:

Tego, kurna, nie wiem. Może mają jakaś umowę z fryzjerami? :icon_biggrin:

 

PS. Tam miało być higrometr, a nie higrostat, pomyliłem się.

Skoro są watrości, to -metr.

Wartości, w mordę...

Mi chodziło o część ciała ale OK moze byc :icon_rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że piszecie o wychodzącej z domu babie lub chłopie - taka starodawna stacja meteo. Jak wychodziła baba, to deszcz.

 

W wentylatorach są czujniki elektroniczne. Taki wentylator jest zawsze pod prądem, dlatego wystarczą dwa kable.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, bajbaga napisał:

Zdaje się, że piszecie o wychodzącej z domu babie lub chłopie - taka starodawna stacja meteo. Jak wychodziła baba, to deszcz. 

To są bardziej higroskopy. Pokazujące niby zmianę pogody. 

6 minut temu, bajbaga napisał:

W wentylatorach są czujniki elektroniczne. Taki wentylator jest zawsze pod prądem, dlatego wystarczą dwa kable.

Ponoć. Ale wciąż istnieją wskazówkowe. Bez wentylatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy wiesz co masz na końcach przewodów w kostce?

Masz jakiś miernik albo jakiś detektor fazy?

image.png.f3dfb38cd31b686eab5edce37dacbe93.png

Zobacz - tutaj w prawym górnym rogu zdjęcia masz schemat podłączenia

 

Czy jest on dla Ciebie zrozumiały, czy potrzebujesz wyjaśnienia?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Waldek30 napisał:

Tak to u mnie wygląda. Nie mam możliwości podłączenia kabla 4 żyłowego. 

 

 

20200102_233344.jpg

20200102_233210.jpg

Do tego wentylatora nie jest potrzebny przewód ż-z.  Z racji że nie masz możliwości dać czterożyłowego to z przewodu ż-z zrób dodatkowy fazowy. Tak jak pisałem wcześniej końce jego zamaluj pisakiem nitro na czarno aby w przyszłości ktoś się nie pomylił i prąd go nie popieścił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popatrz, jeśli w Twojej kostce przewód brązowy to przewód fazowy L a przewód niebieski to N (dawniej zwany zero)

to podłączasz ten brązowy przewód do L a niebieski do N wentylatora.

I teraz trzeci przewód powiedzmy "czarny" bierzesz i poprzez przełącznik W podłączasz do zacisku T i do zacisku L

 

(oczywiście zacisk L jest wspólny dla całego przewodu brązowego, więc możesz podłączyć po stronie kostki zaciskowej - rozumiesz?)

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu schemat do mojego wentylatora. 

 

Jeśli idzie o to gdzie mam prąd fazowy, to nie mam jak sprawdzić. Zasadniczo kieruję się tym jak mam podłączone kontakty, bo cała elektryka była kładziona w tym samym czasie. 

Czyli:

L brązowy faza

PE zielonożółty ochronny

N niebieski neutralny

 

Te podłączenie jak na zdjęciu wyżej powoduje, że wentylator włącza się tylko na kilka sekund. 

Jak próbowałem zrobić jak w schemacie czyli L rozgałęzić i podłączyć jeden do L a drugi dołączyć do TL to wywala mi korki.

 

 

 

 

20200104_162417.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Waldek30 napisał:

Jak próbowałem zrobić jak w schemacie czyli L rozgałęzić i podłączyć jeden do L a drugi dołączyć do TL to wywala mi korki.

W jaki sposób to robisz?

Czy w momencie dokaczenia L do T masz coś wpięte do T (może przewód żz?)

Nie rozumiem jak to podłączasz?

 

30 minut temu, Waldek30 napisał:

Te podłączenie jak na zdjęciu wyżej powoduje, że wentylator włącza się tylko na kilka sekund. 

Czyli które?

 

Tam nie ma czasami nastawnej regulacji czasu działania wentylarora?

 

Zobacz do postu #61

Wszystko tam jest opisane i jeśli tak robisz jak tam pisze, powinno działać.

Ta biała listwa zaciskowa to jest do swiatła czy dedykowana do wentylatora?

Gdzie włączasz wentylator? Osobnym klawiszem czy razem ze swiatłem?

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, MrTomo napisał:

W jaki sposób to robisz?

Czy w momencie dokaczenia L do T masz coś wpięte do T (może przewód żz?)

Nie rozumiem jak to podłączasz?

Tak do T podłączam żółtozielony i rozgałęzienie z L Czyli mam tam dwa kable. Takie podłączenie powoduje wywalenie korków.

 

Jeśli jest tylko tak jak na zdjęciu to działa tylko sekundę i nic się więcej nie dzieje.

8 minut temu, MrTomo napisał:

 

Czyli które?

 

Tam nie ma czasami nastawnej regulacji czasu działania wentylarora?

tak jest ustawienie czasowe wyłączania

8 minut temu, MrTomo napisał:

 

Zobacz do postu #61

Wszystko tam jest opisane i jeśli tak robisz jak tam pisze, powinno działać.

Ta biała listwa zaciskowa to jest do swiatła czy dedykowana do wentylatora?

Gdzie włączasz wentylator? Osobnym klawiszem czy razem ze swiatłem?

Biała listwa?

 

Do wentylatora idą kable prosto z lampy.  Czyli do lampy idą z włącznieka a od lampy do wentylatora. Tak jak na zdjęciu z kablami z sufitu.

 

Wentylator włączam włącznikiem światła.

 

20200102_233210.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Waldek30 napisał:

tak jest ustawienie czasowe wyłączania   

A jak ustawiłeś czas? Za pomocą czego?

48 minut temu, Waldek30 napisał:

Jeśli idzie o to gdzie mam prąd fazowy, to nie mam jak sprawdzić. Zasadniczo kieruję się tym jak mam podłączone kontakty, bo cała elektryka była kładziona w tym samym czasie. 

Nie masz nawet zwykłej próbówki w domu? aby sprawdzić który przewód jest fazowy?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W T wepnij jeden przewód.

Żoltozielony.

Z listwy zaciskowej - pod sufitem odepnij przewod zoltozielony i przepnij go do brazowych ale tylko ten co idzie do wentylatora.

Zrob to przy odłączonym napieciu (korkach)

Potem wlacz zabezpieczenie i wlacz wentylator.

Zobacz co sie stanie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, Waldek30 napisał:

Czyli:

L brązowy faza

PE zielonożółty ochronny

N niebieski neutralny

Ten PE ż-z jest w nim faza?

Jeżeli    masz w rozdzielni różnicówkę i go podepniesz tak jak piszesz to będzie wywalało korki.

20200102_233210.jpg

Który przewód od tej kostki idzie do wentylatora? Musiałbyś z tego przewodu wypiąć z kostki przewód PE czyli żółto-zielony i wpiąć go/zmostkować z przewodem fazowym w tej kostce i ten przewód ż-z jego końcówkę zamaluj na czarno abyś wiedział ze to teraz będzie przewód fazowy, załóżmy że jest to przewód brązowy czyli zmostkujesz żółto-zielony z brązowym.

 

56 minut temu, Waldek30 napisał:

L brązowy faza

PE zielonożółty ochronny

N niebieski neutralny

20200104_162417.jpg

Jak tak będziesz miał zrobione to wtedy do wentylatora pod zacisk L dasz czarny (żółto-zielony) a brązowy poprzez wyłącznik światła do zacisku wentylatora T a niebieski neutralny pod zacisk N. Takie podłączenie powinno sprawić że wentylator będzie działał prawidłowo.

Czytałeś opis jaki wcześniej zamieściłem?

Dnia 1.01.2020 o 19:53, mhtyl napisał:

Podłączenie wentylatora z wyłącznikiem czasowym (timerem).

Wentylator opatrzony symbolem T czyli wyposażony w opóźnione wyłączenie należy podłączyć w następujący sposób:. Przewód fazowy (z napięciem, zazwyczaj przewód w kolorze brązowym) należy podłączyć do zacisku na układzie elektronicznym wentylatora opatrzonego literą L. Natomiast zero (zazwyczaj przewód w kolorze niebieskim) do zacisku na układzie elektronicznym wentylatora opatrzonego literą N. Do zacisku na układzie elektronicznym wentylatora opatrzonego literą T podłączamy również przewód fazowy ten sam co do zacisku L ale poprowadzony przez włącznik światła lub oddzielny włącznik który będzie uruchamiał wentylator. Jest to tak zwana faza uruchamiająca dająca impuls wentylatorowi do uruchomienia się. Przy takim podłączeniu będzie możliwość uruchomienia wentylatora za pomocą włącznika razem ze światłem lub oddzielnym włącznikiem. Po wyłączeniu światła lub włącznika, którym był uruchomiony wentylator, układ opóźnienia wentylatora zacznie odliczać czas, po którym wentylator zostanie wyłączony. Zakres opóźnienia wyłączenia jest regulowany płynnie za pomocą potencjometru. Minimalny czas opóźnienia wyłączenia to 3 minuty, natomiast maksymalny czas to 30 minut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, mhtyl napisał:

Który przewód od tej kostki idzie do wentylatora?

Heniu, wszystkie idą.

To jest już ZA wyłącznikiem od swiatła

Nie wnikam, czy to jest jedno czy dwufunkcyjny.

Tam może być L1, L2 i N ... (ale raczej na żz ma PE i mostkuje z L :-) )

 

Ale do wentylatora najprościej pociągnij tylko dwa przewody L i N (brązowy i niebieski) bez mieszania w to żółtozielonego

a po stronie wentylatora zrobić krótki mostek z L do T (brązowym)

 

I powinno hulać

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, MrTomo napisał:

Heniu, wszystkie idą.

Nie mogą iść dwa przewody trzy żyłowe od wyłącznika. Ja zrozumiałem że jeden przewód trzy żyłowy jest od wyłącznika do  punktu światła i od punktu światła drugi idzie do wentylatora a oba są zmostkowane w tej kostce po to aby można było podłączyć żarówkę.

12 minut temu, MrTomo napisał:

Ale do wentylatora najprościej pociągnij tylko dwa przewody L i N (brązowy i niebieski) bez mieszania w to żółtozielonego

a po stronie wentylatora zrobić krótki mostek z L do T (brązowym

Raczej nie będzie hulać bo ten wentylator potrzebuje podłączenia na stale fazy po to aby timer po odłączeniu/zgaszeniu światła mógł zadziałać. I drugi fazowy jest potrzebny do uruchomienia wentylatora gdy zapali sie światło. 
Ja tak to widzę.

Być może gdyby podłączył tylko dwa przewody,  niebieski N pod zacisk N wentylatora a fazowy brązowy pod zacisk T wentylatora to wtedy wentylator będzie działał gdy zapali się światło ale nie będzie działał timer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, mhtyl napisał:

Być może gdyby podłączył tylko dwa przewody,  niebieski N pod zacisk N wentylatora a fazowy brązowy pod zacisk T wentylatora to wtedy wentylator będzie działał gdy zapali się światło ale nie będzie działał timer.

No i tak będzie - bo on nie ma fazy sprzed wyłącznika - rozumiesz.

A co ma w puszce wyłącznika ani w listwie tego nie wiemy.

9 minut temu, mhtyl napisał:

od punktu światła drugi idzie do wentylatora

Dokładnie to miałem na myśli, źle się wyraziłem.

Wszystkie te trzy przewody idą u niego do wentylatora.

Jeśli w puszce od wyłącznika faktycznie ma doprowadzony cały ten przewód (a nie tylko 1 żyłę) to może to zmostkować tam, tak jak pisałeś.

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, MrTomo napisał:

No i tak będzie - bo on nie ma fazy sprzed wyłącznika - rozumiesz.

Tak wiem o tym, to błąd że elektryk nie podciągnąć osobnego przewodu z puszki bezpośrednio do wentylatora, ale to też idzie obejść, może nie po fachowemu ale idzie :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko to już może wykraczać poza umiejętności autora, więc lepiej żeby jakiś elektryk rzucił na to okiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy jeszcze co autor pytania zdziałał bo chyba poszedł podłączać wentylator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.01.2020 o 18:33, MrTomo napisał:

Tylko to już może wykraczać poza umiejętności autora, więc lepiej żeby jakiś elektryk rzucił na to okiem.

 

Dnia 4.01.2020 o 18:38, mhtyl napisał:

Zobaczymy jeszcze co autor pytania zdziałał bo chyba poszedł podłączać wentylator.

Panowie,

 

pięknie Wam dziękuję za poświęcenie czasu takiemu laikowi jak ja. Wszystko działa i hula. Podłączyłem zgodnie z sugestią Pana MrTomo.

 

Jeszcze raz dzięki. Życzę zdrowia oraz nie zwariowania na koronaurlopie przymusowym.

W.

 

P.S. teraz biorę się za montaż parkietu na balkonie i zaraz będę męczyć innych na forum ;) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ten model jak większość modeli wentylatorów łazienkowych z timerem uruchamia się od włączenia światła i liczy zadany czas.

Jeśli przewód od wentylatora poprowadzony jest do włącznika światła i jeśli wentylator ma zacząć pracować po wyjściu z pomieszczenia, jest jedno proste rozwiązanie.

Należy zastosować osobny włącznik dzwonkowy do wentylatora.

Faza i zero (L,N) podłączone na stałe do zasilania.

Timer (LT lub TS lub T - oznaczenia w innych modelach) można wykorzystać przewód uziemienia odłączając go uprzednio od pozostałej części instalacji uziemienia i podłączając jako fazę przerywaną za włącznikiem dzwonkowym. Naciśnięcie włącznika po wyjściu z pomieszczenia wyzwoli pracę urządzenia które będzie działać przez zadany czas jeśli jest możliwość regulacji timera.

Inne rozwiązanie to dość nowe modele dRim DTS tzw. timer z opóźnionym włączeniem. Model podpinany jak powyżej pod zwykły włącznik światła. Wentylator zaczyna pracę po 3 minutach od włączenia światła przez zadany czas od 2 do 23 minut. Jeśli w ciągu tych 3 minut wyjdziemy z pomieszczenia wentylator nie uruchomi się.

Wentylatory łazienkowe z timerem

Powodzenia, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...